ZADARSKA ŽUPANIJA

Nema budućnosti bez održivosti

NP Paklenica

 /Aleksandar Gospi
Trebamo razmišljati o premium ponudi kao autentičnoj, lokalnoj i autohtonoj

U trenutku kada su promjene u našem turizmu nužne i ključne, putem stvaranja uvjeta za daljnji napredak i razvoj kroz održivost, tim smjerom unutar hrvatskog turizma kreće i turizam Zadarske županije. To je svakako budućnost turizma, a krajnji je cilj stvaranje cjelogodišnjeg, održivog turizma koji doprinosi ravnomjernom razvoju cijele Hrvatske, a i svih dijelova Zadarske županije. Održivost kao temelj, dio koje je stvaranje sinergije između gosta, lokalne zajednice, prirodnog okoliša i kulturne baštine, trajan je proces koji traži stalno praćenje učinaka, uvođenje potrebnih preventivnih i/ili korektivnih mjera i na kojima svi zajedno neprekidno trebamo raditi. Već odavno su se Hrvatska, a tako i Zadarska županija izjasnile kao destinacije koje žele razvoj turizma više kvalitete, a to podrazumijeva i razvoj ponude za zahtjevnije goste koji za sebe traže najveću kvalitetu. Gotovo cijelo desetljeće radimo na razvoju i promidžbi proizvoda i programa više dodane vrijednosti, proizvode koji stvaraju ponudu cijele godine, koji su sezonski neosjetljivi, a posebno radimo na poticanju prijelaza s klasične usluge na stvaranje turističkih doživljaja. Promjene su u globalnom turizmu započele prije pandemije, a zatim su se tijekom izolacije, utvrdili i novi smjerovi u turizmu, ali i življenju. Luksuz se redefinirao, od ekstravagancije prema doživljajima koji imaju utjecaj na našu osobnost, ka fantastičnim putovanjima bez lažnog sjaja.

image

Zadar

F. Simicev/

Govoreći o održivosti, prvenstveno trebamo razmišljati o premium ponudi kao autentičnoj, lokalnoj i autohtonoj. Trend je to koji zbog sve veće distanciranosti i digitalizacije, ljude „tjera“ u povratak „korijenima“, odnosno autentičnosti. Današnje se poimanje luksuza u dobrom dijelu sastoji i u onim stvarima za koje u svakodnevnom životu niti imamo vremena niti mogućnosti.

Snažan je utjecaj na formiranje turističkih proizvoda visoke klase u svjetskom turizmu imala ekonomija doživljaja, odnosno tendencija stvaranja turističkog doživljaja i autentičnog iskustva. Luksuzna ponuda ne mora biti novi turistički proizvod, tu je zapravo riječ o potrebi razvoja personaliziranih i sofisticiranih ponuda odnosno premium ponuda. To je za konzumenta dodana vrijednost koja za posljedicu ima višu razinu lojalnosti i zadovoljstva posjetom. Ona može biti odraz atmosfere, izgleda ambijenta, organizacije poslova i sigurnosti pri izvršenju, te originalnosti i ekskluzivnosti usluge. To jednostavno za konzumenta može primjerice može biti obrok u restoranu spremljen od lokalno ugojenih namirnica, ili doručak od proizvoda dostavljenih s obližnjeg OPG-a, ili voće i povrće koje može ubrati u vrtu domaćina.

image
Nikola Matic/

Vođeni takvim usmjerenjem TZ Zadarske županije je pokrenula značajne aktivnosti u razvoju i brendiranju upravo eno-gastro turističkog proizvoda. Raznolikost proizvoda, visoko-kvalitetnih, autohtonih, ili tradicijskih, stvorenih u Zadarskoj županiji, plod je podneblja i njegove raznolikosti, pa nastojimo povezati lokalnu poljoprivrednu proizvodnju i ponudu s turizmom. Ta nastojanja ohrabruje jedan od ključnih dijelova Europskog zelenog plana strategija Od polja do stola čiji je cilj prelazak na održivu proizvodnju i potrošnju, odnosno izgradnja prehrambenog lanca koji donosi korist potrošačima, proizvođačima, klimi i okolišu. Stoga želimo promovirati i slaviti zadarsku regiju kao regiju punu okusa, regiju koja je više od sunca i mora, gdje sunce i more stvaraju proizvode i jela izuzetnih okusa. U okviru brendiranja destinacije upravo je autohtona ponuda jedan od temeljnih elemenata za diversifikaciju, a Zadarska ih županija ima pregršt i odražavaju pravo bogatstvo i raznolikost naše regije. Ta raznolikost donosi priču iza svake namirnice i njene tradicije korištenja, uzgajanja, njene važnosti za lokalno stanovništvo... i te priče želimo pričati gostima, stvarati iz namirnice doživljaje, nova iskustva i to je taj premium bonus u odnosu na samo posluženo konfekcijsko jelo. Riba, vino, paški sir i janjetina, maslinovo ulje, novigradske dagnje, ninska i paška solana, dalmatinski pršut, ninski šokol, povrće i voće, tradicionalna jela, zadarski Maraschino, samo su neke od delicija koje TZ Zadarske županije stavlja u prvi plan. U Zadarskoj županiji svjedočimo i novom trendu malih boutique proizvođača koji suvremenim proizvodnim procesima garantiraju izvrsnu kvalitetu vina. Sve su brojnije i vinarije s kušaonama gdje svatko može zasigurno naći sortu za sebe, a upravo te kušaone stvaraju iz proizvoda doživljaj, daju mu premium doživljaj i donose veću vrijednost.

image

Paški sir

Nikola Matic/

S druge strane, jedan od glavnih ciljeva održivog turizma je podržavanje očuvanja prirodnih područja i staništa te biljnoga i životinjskog svijeta i minimiziranje njihovog oštećivanja. Stoga neprekidno u svim svojim projektima i aktivnostima ističemo jedan od naših temeljnih resursa – raznoliku i bogatu očuvanu prirodu Zadarske županije, a osobito njezina zaštićena područja. Očuvani okoliš od presudnog je značenja za turističku atraktivnost destinacije i sve značajniji faktor za njezinu kompetitivnosti u budućnosti. Kroz promotivne aktivnosti posebno ističemo i preporučujemo nove posjetiteljske centre u Parkovima Zadarske županije izgrađene s ciljem održivog upravljanja bogatom prirodnom baštinom.

image

NP Paklenica

/Aleksandar Gospi

Ta ponuda simbiotički se spaja s već napredovalom ponudom aktivnog, odnosno tzv. outdoor turizma koju, opet zahvaljujući potencijalima prirodne baštine, njene raznolikosti koja je nevjerojatna i fascinantna, TZ Zadarske županije s pravom ističe kao svoju komparativnu prednost, a tržište sve više prepoznaje. Planinarenje, biciklizam, trekking, jedrenje, riječni rafting, kajakarenje na moru i rijeci, speleologija, ronjenje, jahanje, promatranje ptica, veslanje na dasci, kiting, kitesurfing i windsurfing, samo su dio te bogate ponude raznolike Zadarske županije i zato s pravom pozivamo goste da kažu DA! svemu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
30. travanj 2024 07:03