POGLED UNATRAG

Nivea Cro-a-Porter: Nose se 'mrkva' hlače i tkanine koje otkrivaju grudi

Revijalni dio Nivea Cro-a-Portera ove se sezone odvijao od srijede do subote u West Gateu
 Marko Miščević/CROPIX

Proljetno-ljetna sezona dobila je svoju modnu uputnicu završetkom najvažnijeg modnog događaja Nivea Cro-a-Portera , na kojem su domaći dizajneri predstavili što su za nas “skuhali” tijekom zime.

Cijene ‘u čast’ recesiji

Možemo biti zadovoljni, jer osim što će svaki ljubitelj modnih krpica za sebe pronaći po koji komad odjeće, neki su dizajneri, poput dvojca ELFS koji je osmislio mušku jaknu koja je čak i njih same oduševila pa su je s ponosom nosili nakon svoje revije, najavili i niže cijene za svoje kupce u “čast” recesiji.

Što se trendova tiče, na prvome mjestu strše hlače u mrkva kroju koji dizajneri postižu na više načina. Primjerice, do koljena ih proširuje Ling by Ogi Antunac, a Arileo im proširuje i maksimalizira džepove što čini i Linea Exclusive. Vidljive grudi ispod tanke pamučne ili prozirne majice predlaže Link, Asanovićka i drugi, korzeti su omiljeni mnogima, a posebice Sin Factoyu, čipka ili prozirne mrežaste tkanine Linku i Linei, a Linea i predvodi u trendu haljina s jednim ramenom.

Kontrasti pudrastom tonu

Militarizam se ne nalazi u krojevima, već u detaljima (maskirni print ili epolete), ipak važnije su lepršave te višeslojne suknje svih vrsta i duge lepršave haljine.

Mnogo je boja leda, šampanjca i pudera, crno-bijelih geometrijskih oblika te posebno gradacije iz sive u crnu, što je odlično iskoristila Xenia Design za svoju kolekciju za punije žene. Od boja vrišti najčešće roza, nerijetko i kričava, sve varijante plave te čiste, osnovne boje.





Anamarija Asanović - Inovativna u detalju

Ako postoji početnička sreća, ova ju je mlada dizajnerica sa svojom prvom kolekcijom vješto iskoristila. Iako je igrala sa sigurnim kartama, manje je bilo uočljivo da je hrabro odabrala tanki ženski kućni ogrtač i preobrazila ga u - haljinu. Rezultat su vrlo sjajne, u ledu ili intenzivno roza, ženstvene ogrtač-haljine. Mladost je inspirirana svjetskim pop-zvijezdama s jedne strane, a s druge kraljicom stila Grace Kelly. Najbolji komad ipak su uske sjajne crne tajice koje na koljenima i oko njih imaju zanimljive smeđe ovalno-trakaste dodatke.









Boris Pavlin - Nove stranice ispisane poznatim rukopisom

Pavlinova kolekcija mogla bi zaslužiti epitet najbolje ako gledamo ukupnost prikazanog na pojedinim revijama, jer svaka je haljina - bila ona inspirirana prijeratnim (visoki ovratnik) ili poslijeratnim razdobljem (raskoš u donjem dijelu suknje), efektom trudničkog trbuha s haljina 15. stoljeća, detaljima raskošne renesansne tkanine, širokim bokovima 18. stoljeća ili klasičarskim ravnim dugim krojevima - imala svojih pet minuta slave. Haljine su prošivene aristokratskim vezovima, tkanine su presvučene divnom čipkom, a nalazimo i one okupane u čistome zlatu, iako je staro zlato lajtmotiv kolekcije. Zajedno s ponovno povijesnim bojama cigle i zagasite crvene.





Boudoir - Žena je vani agresivna, kod kuće nježna

Kod Boudoira ništa nije previše, ni zlatno ni pink ni zeleno. Kič je njihov zaštitni znak čak i kada su haljine proizašle iz - šume. Ovaj “šumski” dio kolekcije nosi se isključivo po gradskim ulicama i žena, iako u svili, satenu, šljokicama i romantičnim krojevima, izgleda agresivno. Suprotno od toga, nježni ali ništa manje raskošni dio kolekcije u pastelnim bojama, namijenjen je za “domaće prilike”. Boudoirke su također pokazale višeslojne haljine i suknje, ponekad načinjene od komadića tkanine.













ELFS - Retro koji mora postati sadašnjost

Modni dvojac mogao je manekenke pustiti na pistu i bez glazbe, šminke i frizura, i rezultat bi bio jednak - izvrsno. Osmislili su mušku jaknu s geometrijski odvojenim čistim bojama koja ima sve argumente da postane glavni hit sezone za oba spola! Ženski dio kolekcije se može svesti na zaigrane preslatke ženske opravice i vruće retro hlačice, a muška je odjeća oslobođena dosadnih boja i stereotipa (žene mogu biti i ljubomorne). Poigravanje printovima, zlatom, točkastim, baby plavom i tirkizom te “starinskim” printom ružica na tamnoj laganoj tkanini od kojega je napravljen kombinezon, uz žuti PVC remen s mašnom, urodilo je idejom da se retro mora vratiti u sadašnjost.





Fjaba - Eh, da su 20-e imale disko...

Dizajnerski je dvojac odabrao crnu kratku usku ili u bokovima širu haljinu kao bazu po kojoj se poigravaju trakastim visećim ili pripijenim dodacima čistih i donekle indijanskih boja - poput poteza slikarskog kista ili pak dječje igre s kolažem. Osim printa lica koji se pojavljuje kao lajtmotiv kolekcije, tu su šašavi šareni dodaci koji vise s vrata na gornjem dijelu leđa, ali i šljokice. Stoga kolekcija izgledao kao 20-e koje su preuranjeno, ali oduševljeno dobile disko.









Hippy Garden - Feminizirane muške vojničke toge

Grčka te rimska toga pa tunika osnova su kolekcije, no dizajnerica radije koristi tek krajnji efekt tih odjevnih predmeta, a i tkanina je mnogo mekša od originalne. Modernizirala ih je stavivši muške antičke odjevne predmete na žene: kratke halje nekada su nosili samo muškarci, a vojničke epolete muški su znak. Potom uporabom tek dviju boja - smeđe i “irske zelene” - u kombinaciji s bijelom pa zlatnim i crvenim detaljima.





Zigman - Samo zaigranost, ozbiljnost je out

Samba i latino krojevi južnoameričkih zemalja u kombinaciji s poznatom Zigmanovom lucidnošću rezultirali su slobodoumnom kolekcijom u kojoj se s i militarističkim maskirnim printom trebamo samo zabavljati (Zigman dodaje samba volane na rukavima. Također koristi višeslojne suknje, ali one su ovdje nalik donjem rublju, kao i hlače visokog struka te korzetske majice ispod kojih je grudnjak višak. Žuta je boja u funkciji razbijanja svake sumnje da je išta iz Zigmanove kolekcije “ozbiljno” jer samo zaigranost prolazi.









Marina Design - Odijela sa stavom

Najbolji su dio kolekcije ženska odijela s jednorednim kopčanjem, koja samo naizgled djeluju jednostavno, a sakoi su izvedeni iz - korzeta. Kragna je vješto podignuta prema gore, a rukavi skraćeni do ispod lakta “ugužvavanjem” materijala. Sako s dvorednim kopčanjem sa stršećim završecima na ramenima umjesto rukava nosi se na tajice i s futurističkom poslovnom torbom (uglavnom su velike i djelomično prozirne), a muške široke hlače visokog struka u kombinaciji s korzetom nagovještavaju jednu posve novu poslovnu ženu.









MAK by Teo Perić - Konfekcija s mirisom Pariza

Žene koje samo uzdišu za krojevima 50-ih i 60-ih kakve su nekada nosile pariške dame, sada ih mogu prisvojiti po prihvatljivim cijenama modne kuće MAK. Perić je uvrstio zelenu i roza boju tek u njihovu zagasitom tonu, a pojedini komadi, ako se izdvoje iz kombinacija, lako mogu kombinirati i vrlo mlade žene kako ne bi djelovale dosadnjikavo. Jedina je zamjerka kombiniranje crno-bijelog cvjetnog uzorka s istim zebra uzorkom, a pohvala ide na račun dvobojnih sakoa.





Madame Demode - Vrećaste fine sportske haljine

Povratak Madame Demode mogao bi se opisati kao njezin povratak iz budućnosti, jer bi se kolekcija mogla svesti pod zajednički nazivnik - “sportski future”. U ravnim srebrnim gležnjačama modeli su nosile ležerne i malo vrećaste modele hlača, suknji, haljina, pletiva, kaputa i majica, a najbolji dio kolekcije su vrećaste haljine bez struka duljine do koljena. Te su haljine srebrne pa tako futuristički elegantne, a gornji rub kao tipičan sportski dres. Kamo sreće da je žensko odijevanje tako komotno.













Luka Grubišić - Majstor suknji i minica

Lukine puf suknje i minice nikoga nisu ostavile ravnodušnim, pokazao se majstorom tih najženstvenijih odjevnih predmeta. Napuhane minice u tirkiznoj boji ili izvedene u lepršavim pravokutnim komadima tkanine, višeslojni puf pa crne puf kratke haljine s bijelim linijama... Izbor je širok. Dizajner je osluhnuo svjetske trendove pa na eleganciju kombinirao s print T-shirtom, a poigrao se i s točkastim te s crno-bijelim linijskim uzorkom. Kolekcija je zaokružena bijelom krinolina vjenčanicom koja pokazuje svu raskoš njegova krojačkog umijeća.









Ivan Ledenko - Prorezi samo na prstima su zastarjeli

Ledenko s prorezima i izrezima na ljetnim platformkama i visokim cipelama odlazi korak dalje - prorezi samo na prstima su zastarjeli pa ih otvara i na ristu i na liniji prstiju stopala. Cipele dobivaju i manje ili više raskošne “kragne” te “ovratnike”, što ih čini važnijim i od odjevnih predmeta. Osim srebrnih i sivih tonova tu su pastelne zelene i lila, narančasta te roza crta tek kao detalj, da ne bi bilo previše. Šteta samo što nije bilo više cipela s produljenjem do koljena, kao ovaj s velikim rupama što podsjeća na 60-e.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
08. studeni 2024 11:36