NESVAKIDAŠNJA TRGOVINA

‘Ako znaš uzeti, priroda će ti dati sve. Zato se u Maloj Spenzi ne bojimo inflacije ni eura‘

Anita Maslać

 Tomislav Kristo/Cropix
Vlasnica prehrambene trgovine u Dubrovniku povezala je male proizvođače sa dvadesetak gospodarstava širem zemlje

Inflacija, uvođenje eura, poskupljenje hrane, ništa od toga ne brine Anitu Maslać, vlasnicu prehrambene trgovine Mala Spenza u Dubrovniku. Zašto? Jer je, kaže, na vrijeme shvatila da je najvažnije uzgajati svoju hranu, pa je povezala lokalne OPG-ove i sada nudi proizvode s 20-ak obiteljskih poljoprivrednih gospodarstva i malih pogona širom Hrvatske.

U ovoj nesvakidašnjoj trgovini, koja djeluje pod parolom "domaće je najjače" sve i je baš tako – domaće. U tek nešto više od godine dana Anita je Zlatni potok, kvart gdje je smještena trgovina, transformirala od mjesta gdje se 20 godina doslovno nije imalo gdje kupiti najosnovnije namirnice u gastronomsku oazu.

image

Rakije lokalnih OPG-ova

Tomislav Kristo/Cropix

Od domaćih voćnih jogurta koje proizvodi nadaleko znan Euro-milk, pršuta sušenog na drniškoj buri proizvođača Perajica, krekera na bazi sjemenki zadarske Invisible bakery Kroštule pa do svježeg voća i povrća koje proizvodi gospar Luko, kako od milja zove Luku Musladina, vlasnika restorana Orsan i cijenjenog dubrovačkog OPG-ovca.

- Gospar Luko je preteča OPG-ovaca - kaže Anita ponosna što je dobila priliku prezentirati njegove proizvode. Ona je, naime, ranije završila smjenu u trgovini da bi u idiličnom vrtu gotičko-renesansnog dvorca Sorkočević nama predstavila barem dio od onog što drži u svojoj butigi.

- Dubrovčani teško prihvaćaju nešto novo, ali nju su prihvatili jer su prepoznali kvalitetu - hvali Anitu i Malu Spenzu direktor ACI Marine Dubrovnik Leo Ajduković.

image

Druženje u ljetnikovcu Sorkočević

Tomislav Kristo/Cropix

Zahvaljujući Maloj Spenzi u Dubrovnik je stigla kontinentalna Hrvatska. Anita je posebno ponosna što je ostvarila suradnju s Euro-milkom i Vedrinama, malom mljekarom s Velebita koja osim mlijeka proizvodi i voćne jogurte, a drži se cijepljenih jogurta odnosno jogurta bez ikakvih aditiva.

Ako znaš uzeti priroda će ti dati sve, velikodušno. Pod uvjetom da si prema njoj dobar, bit će i ona uvijek tvoja majka hraniteljica, kaže Anita koja jačanje hrvatskog gospodarstva vidi u podržavanju malih proizvođača i proizvodnih pogona – smanjio bi se uvoz, nacija bi bila zdravija, a od svega toga kapao bi porez u državnu blagajnu. I dalje ne postoji svijest da je u proizvod jednog malog čovjeka "uvezeno" puno ljudi, zanata i zanimanja, upozorava Anita. Tako, primjerice, iza jednog proizvođača mlijeka i mliječnih proizvoda ne stoje samo proizvođač i krava.

image

Rakije lokalnih OPG-ova

Tomislav Kristo/Cropix

- Krava daje mlijeko. Mlijeko se mora testirati, a to znači da moramo imati nekoga tko je završio Prehrambeno-biotehnološki fakultet. Osim toga, treba i školovani veterinar. I to nas podiže u cijelom industrijskom sektoru - objašnjava poduzetnica.

- Dakle, automatski se stvara potreba za obrazovanjem, bilo marketinškim, jer treba netko smisliti etiketu proizvoda, bilo obrazovanje o proizvodnji stakla- zaokružuje priču Anita uvjerena da bi hrvatski turizam prestao biti, kako kaže, "turizam slučaj" ako bi se planski, sustavno i predano radilo na uvođenju domaćih proizvoda u ponudu hotelijera i restorana.

image

Druženje u ljetnikovcu Sorkočević

Tomislav Kristo/Cropix

Upravo je tako, sasvim slučajno, započeo ovaj Anitin životni put. Ona je 15 godina radila kao menadžer u jednom dubrovačkom hotelu, a kada je jedan konzultant od nje zatražio da u ponudu hotela uvede 150-gramski jogurt, što je bio izazov, otkrila je Euro-milk. I tako je sve krenulo. Cijela paleta malih proizvođača s kvalitetnim proizvodima sama se otvorila pred njom.

- Danas sam ja Mala Spenza – ponosno ističe Imoćanka s dubrovačkom adresom.

image

Voćni jogurti

Tomislav Kristo/Cropix

Otkrila nam je i koji proizvodi iz njezine butige čine savršeni doručak - Kroštulin musli, Veronikin kefir i Pravo zdravo prirodni sok kojeg proizvode od cikle, aronije, jabuke, naranče, đumbira...

Tako smo u ovoj turističkoj meki prepunoj luksuznih hotel, skupih restorana i supermarketa otkrili ono što se sve više traži na turističkom tržištu – domaće, prirodno i zdravo iz ruku onih koji cijene i vole zemlju.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
11. lipanj 2024 09:11