ZAHTJEVNA FRANŠIZA

KULTNI BREND DOLAZI U HRVATSKU Prva trgovina američkog lanca otvorit će se u centru Zagreba

MAC je čekao dovoljno jakog zastupnika da se proširi i u Srbiju i Sloveniju te preotme kupce drugim brendovima

Orbico Beauty u Zagrebu početkom iduće godine otvara prvu hrvatsku trgovinu MAC-a, jednog od najpoznatijih svjetskih make up brendova, potvrdio je vlasnik hrvatske tvrtke Branko Roglić Jutarnjem listu.

Riječ je o značajnoj investiciji, koju Roglić za sada ne smije otkriti, da bi na hrvatsko tržište doveo megapopularan američki brend kozmetike za kojim vlada velika potražnja, ali računica je dosad svima koji su ga htjeli dovesti u Zagreb pokazivala da će vrlo teško poslovati profitabilno. Roglić je uvjeren da će njemu to uspjeti.

- Amerikanci su već pregledali i odobrili prostor za zagrebački dućan i sada izrađuju dizajn za trgovinu. Svaki, pa i najmanji detalj dolazi iz Amerike i nisam siguran da ćemo uspjeti otvoriti dućan već do kraja ove godine. Uvjeren sam da s jednim dućanom u Zagrebu možemo poslovati profitabilno. Dućan u Beogradu u prva je dva mjeseca nadmašio naša očekivanja za 50 posto - kaže Roglić, čiji je biznis zasnovan na zastupstvu globalno moćnih igrača premašio milijardu eura prihoda godišnje nakon nekoliko akvizicija u Europi.

Orbico je dugogodišnji zastupnik Estee Lauder, u čijem je portfelju među 25 jakih brendova MAC i kozmetika Bobbi Brown. Orbico već distribuira Estee Lauder, Clinique te Bobbi Brown. Prvi MAC dućan u regiji Orbico je otvorio u šoping centru Ušće u Beogradu prije dva mjeseca, a prvi zagrebački otvorit će najvjerojatije u siječnju iduće godine u centru grada.

Iako u Orbicu ne smiju otkriti lokaciju, u branši otkrivaju da je riječ o Ilici i prostoru koji su unajmili od Pravoslavne crkve, gdje je donedavno obuću prodavao domaći Peko.

Do sada su potencijalni zastupnici, računajući isplati li im se dovesti MAC u Zagreb, uvijek dolazili do zaključka da bi se profitabilnost mogla postići samo ako jedan zastupnik obuhvati tržište Srbije, Hrvatske, a možda i Slovenije, a glavnom prijetnjom uspjeha isticao se upravo brend Bobbi Brown.

- Mislim da Bobbi Brown neće biti problem jer je to kozmetika za mlađu populaciju - kaže Branko Roglić.

Silvija Pleština, predsjednica Uprave tvrtke Orbico Beauty, najavljuje da će cijene MAC kozmetike u Hrvatskoj biti nešto više od američkih, ali u rangu svih ostalih tržišta u EU.

Osim potrošača koji već godinama iščekuju MAC u Hrvatskoj, uzbuđeni su i u Orbicu jer je riječ o njihovoj prvoj “flagship” trgovini za koju su lokaciju zbog visokih zahtjeva američkog proizvođača tražili tri godine.

- Cijeli dizajn radi se u New Yorku i riječ je o trenutno top-dizajnu trgovine koji stiže u Europu. Uobičajen rok za uređenje takve trgovine je tri do četiri mjeseca, tako da otvorenje možemo očekivati najvjerojatnije u siječnju - najavljuje Silvija Pleština dodajući da MAC vjerojatno ide i u Sloveniju.

Unatoč krizi hrvatskog tržišta kozmetike, procjenjuje se da će MAC odlično proći. O konkretnom tržišnom udjelu na koji ciljaju, u Orbicu za sada ne žele govoriti. Što se tiče kategorije, između je masovnih i luksuznih brendova.

- MAC je zvijer za sebe. To je brend izvan svih kategorija jer je po poželjnosti iznad masovnih brendova, izuzetno kvalitetan, a jeftiniji od luksuznih brendova, i izvrsnog marketinga koji veže uz celebrityje. Cijena mu je pozicionirana nešto ispod Chanella - kaže Pleština.

Estee Lauder je lani sa svojih 25 brendova ostvario prodaju od 10,18 milijardi dolara i dobit od 1,02 milijarde dolara. MAC je lansiran 1984. godine u Torontu, kao brend profesionalne kozmetike (“Makeup Artist Cosmetics”), ali je ubrzo postao omiljeni brend žena diljem svijeta.

S tržišta se povukli Limoni i Sephora

Procjenjuje se da je hrvatsko tržište kozmetike teško oko 700 milijuna kuna. Pritom je masovni segment kozmetike koji nose brendovi kao što su Max Factor i L’Oreal u svim prodajnim kanalima, od kojih su glavni parfumerije i drogerije, oko 400 milijuna kuna. Na još 300 milijuna kuna procjenjuje se tržište selektivne kozmetike, dakle luksuzni brendovi kao što su Dior i Estee Lauder. Zbog značajnog pada tržišta kozmetike u krizi iz Hrvatske su već otišli mnogi brendovi, među kojima i Sephora i parfumerije Limoni. Samo je ove godine tržište kozmetike palo za oko 15 posto u odnosu na prošlu godinu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. studeni 2024 01:57