STAV JE VAŽAN

'KLIJENT ME DOVODIO DO SUZA, TRPJELA SAM UVREDE, A ONDA SAM REKLA - DOSTA!' Ispovijest hrvatske poduzetnice koja se jedva riješila napasnika

 Darko Tomaš/EPH

Imala sam klijenta koji me dovodio do suza. Omalovažavao je moj rad, dovodio u pitanje moju iskrenost i trud, vrijednost i cijenu mog rada... A ja sam trpjela uvrede. Trudila sam se zadržati ga jer sam razmišljala da je svaki klijent bitan - tako svoju priču počinje Ivona Platnar, vlasnica knjigovodstvenog obrta koja je pohađala Školu za šefice Elvire Mlivić Budeš.

Fokus staviti na bitno

Nakon Škole za šefice Ivona je otkazala suradnju klijentu koji ju je maltretirao, ali i dobila dva nova klijenta.

- Naučila sam zauzeti stav. Rekla sam mu neka potraži nekoga drugog za taj posao. Iako mi je ostao dužan, a prije sam mu i spustila cijenu nekoliko puta, drago mi je što sam ga se riješila - priča nam iskreno knjigovotkinja Ivona.

Posao je prije pet godina naslijedila od mame. Danas ima 65 klijenata i tri zaposlenice.

- Školu za šefice sam upisala jer sam htjela analizirati svoje stanje na poslu. Pitala sam se jesam li neodgovorna prema sebi ili prema djelatnicima. Mučilo me to. Zanimalo me i mogu li se nekako poboljšati jer mi je želja ispuniti poslovna očekivanja i postići da smo svi zadovoljni. I da, čini mi se da sam preblaga šefica. Moje kolegice su i moje prijateljice, tako ih doživljavam, a to nije uvijek dobro - kaže poduzetnica.

Važno je znati ponašati se prema različitim ljudima. Naučila je i da su naše reakcije odraz nas samih, da trebamo birati za sebe najbolje okolnosti i da to neće značiti da smo sebični, da klijentima smijemo odgovoriti, da se karakter kuje u najtežim trenucima, da treba živjeti u sadašnjosti i da će se tada sve posložiti. Naučila je i da se treba fokusirati na ono što možemo promijeniti, a ne na ono što ne možemo.

Voditeljica edukacije za šefice Elvira Mlivić Budeš smatra da se svi mi, bez obzira na to jesmo li na početku karijere ili smo već daleko odmakli, u određenom trenutku zapitamo jesmo li uistinu šefovi i šefice svog života.

- Učili su nas da moramo vrijedno raditi, što je često i vrlo naporno, da trebamo biti poslušni i čekati svoj dio kolača ili nagradu. Tako naučeni, prebacili smo to ponašanje u svoju odraslu dob i često nismo dobili ono što smo zaslužili.

Ne treba čekati nagradu

Znamo svi da su mnogi roditelji govorili djeci: ‘Uči da poslije ne moraš raditi!’ No, stručnost u uspjehu ima tek 30 posto udjela, a ostatak čini naša osobnost. Ona gura, poduzima prve korake, uporna je, disciplinirana, dosljedna i zna što želi. Poznajem mnoge stručne ljude, dobre osobe i vrijedne radnike koji se ne mogu pomaknuti s jedne točke, niti napredovati u hijerarhiji. To su obično skromni ljudi koji čekaju da se nešto promijeni, da ih netko prepozna i obično čekaju različite poticaje i motivaciju izvana. Tko čeka, najvjerojatnije se jako trudi i puno radi, a postoji jedna dobra izreka koja kaže da je nagrada za dobro obavljen posao još više posla. Tako oni koji vrijedno rade imaju još veće terete, a oni koji znaju što hoće, penju se u hijerarhiji ili općenito uspijevaju u poduzetništvu - priča nam voditeljica edukacije.

Koje bitke voditi?

Ljiljana Meštrić, novinarka, urednica radijskih emisija te vlasnica tvrtke za organizaciju poslovnih, edukativnih i kulturnih programa iz Jastrebarskog, kaže kako je ona uz pomoć radionice učvrstila svoje odluke, kako ju je ona potaknula da ideje počne provoditi u djela te da bude sigurnija u svoje sposobnosti i mogućnosti.

- Još mi preostaje naučiti delegiranje posla, što je izuzetno važno za učinkovitost i dobre rezultate - komentira Ljiljana.

Zagrepčanka Dina Balić radi kao voditelj ključnih klijenata u fitness klubu. Ona je, pak, u radionici vidjela mogućnost da si reorganizira život. - Radionicom sam osvijestila svoju posvećenost pojedinim zadacima, događajima, pojedincima, i to jesu li doista važni. Nakon što sam prepoznala uloge koje preuzimam u komunikaciji s drugim ljudima, puno bolje mogu procijeniti koje bitke voditi, a koje ne. Osvijestila sam svoje karakteristike kojima se vodim i u poslovnom odlučivanju i otpustila odgovornosti koje nisu moje - ispričala je Dina o svom iskustvu.

Kako brže do uspjeha

- Osim formalnog obrazovanja, morate biti fleksibilni, kreativni, proaktivni i dosljedni u izvršavanju onoga što smatrate da će dovesti do uspjeha.

- Upornost je jedna od najvažnijih karakteristika uspješnih ljudi. Ljudi koji su uspješni samo čine ono što se drugima ‘ne da’ i jednostavno su disciplinirani u obavljanju stvari koje smatraju bitnima.

- Za ostvarenje ciljeva nužno je biti fokusiran, ali uvijek razmišljati ‘veliko’. Ljudi koji mogu razmišljati ‘veliko’ uvijek ostvaruju veće pomake nego oni koji idu malim koracima i ne usude se postaviti ciljeve prema onome što zaista zaslužuju.

- Šefice znaju što žele i idu prema svojim ciljevima.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
12. studeni 2024 18:14