Modeli hrvatskih dizajnera dosad su bili najčešće vrlo skupi i rezervirani za uske krugove zaljubljenika u modu. Stoga se hrvatski modni dizajneri sve češće udružuju s velikim kompanijama i kreiraju za njih kako bi se probili do širokog tržišta. Posljednji primjer u nizu je suradnja Ivice Klarića za lanac Drogerie Markt. Etablirani domaći dizajner i pionir hrvatskog pret-a-portera, Klarić, kreirao je dizajnersku ogrlicu koja je ujedno praktičan etui za ruž u sklopu DM-ove kampanje “Lijepa ako to želiš”.
Suradnja se nastavlja
U suradnji s vodećim modnim događajem u Hrvatskoj, Fashion.hr, DM svojim kupcima nudi dašak glamura s modnih pista. Vođen tom idejom, dizajner Ivica Klarić osmislio je posrebrenu ogrlicu koja će od 16. rujna biti dostupna u 127 DM-ovih prodavaonica diljem zemlje.
- Do suradnje s DM-om došlo je zbog sve veće potrebe žena da u svakom trenutku pri ruci imaju ruž kao neizostavni dio make-upa. Upravo za tu priliku i potrebu kreiran je funkcionalan nakit, odnosno posrebrena ogrlica koja je ujedno etui za ruž s ogledalom. Tako djevojke i žene u svakom trenutku svoga radnog dana, bilo u liftu na putu na sastanak kod šefa, u tramvaju ili pauzi nakon ručka, imaju priliku popraviti ruž, a da ne moraju nositi torbu - rekao je Ivica Klarić.
To je njegova druga suradnja s velikim brendom. Najpoznatiji slovenski proizvođač cipela, Peko, prošle je godine ostvario suradnju s Ivicom Klarićem, Jurjem Zigmanom i modnim dvojcem Elfs na novoj kolekciji obuće. Peko je tada lansirao balerinke, sandale i salonke s potpisom hrvatskih dizajnera na tržište koje obuhvaća 25 zemalja regije i Europe.
- Baš sutra idem u tvornicu pogledati prototipove za kolekciju proljeće/ljeto 2011. i izabrati kože i boje - rekao je Klarić.
Budućnost u udruživanju
Dodao je da je budućnost u udruživanju jer tvornice nemaju dovoljno atraktivan dizajn, a dizajneri nemaju dovoljno veliku proizvodnju ni sredstva za ulaganje.
- Prije tri mjeseca stupio sam u kontakt s tvornicom RIO Rijeka, a riječ je o riječkoj industriji odjeće, i dogovorio suradnju. Radi se o muškoj liniji odjeće koju dizajniram i radim kompletnu pripremu krojeva i izrade prototipova. Planiramo i otvaranje prvih dućana u kojima bi se prodavala ta odjeća pod novim brendom Ivica Klarić by RIO - najavio je poznati dizajner.
- Kad počinješ raditi na imidžu svog brenda, bitno je da predstaviš cjelokupan styling, što znači da radiš i modne dodatke kao što su cipele i torbe. Peko je u mom radu prepoznao potencijal i tako je došlo do suradnje. Bio je to trenutak kada sam počeo raditi stvarno ozbiljno - objasnio je mladi hrvatski dizajner Juraj Zigman.
On smatra da je suradnja dizajnera i velikih kompanija odličan potez jer se time otvara mogućnost veće proizvodnje i distribucije.
- Nama dizajnerima to je prilika da svoje poslovanje podignemo na višu razinu. Imamo priliku svoj proizvod prodati na većim tržištima. Moja nova kolekcija za Peko za jesen/zimu već je realizirana. Bit će tu svega, a novitet su čizme iznad koljena - istaknuo je Zigman.
Ujedno je najavio suradnju s jednim hrvatskim brendom, a to su Jadran čarape. S njima je već napravio dvije kolekcije čarapa, za jesen/zimu 2009. i proljeće/ljeto 2010. godine. To su bila limitirana izdanja i nisu bila za prodaju, ali od jeseni će sve ljubiteljice živopisnog Zigmanova dizajna čarape s njegovim potpisom moći pronaći u prodavaonicama Jadrana diljem zemlje.
- Radi se i mnogo mini kolekcija, što znači da se osluškuje kako tržište diše i potom se izbacuju modeli koji se traže. To me jako veseli jer volim raditi na onome što dopire šire od isključivo modno osviještene publike - napomenuo je Zigman.
Računala za trendseterice
On je zajedno s još jednim dizajnerom, Robertom Severom, dizajnirao i šalice za Jacobs. Dizajnerske šalice koje su osmislili Zigman i Sever u prodaji su bile u limitiranom izdanju za protekle božićne blagdane.
- Radovalo me da se žene probude ujutro i piju iz Zigmana - rekao je simpatični dizajner iz Kostrene.
Robert Sever tada je izjavio kako su mu u slučaju suradnje s Jacobsom inspiracija bile bogate barokne dekoracije koje je pokušao na vlastiti način nanovo izmisliti te je eksperimentirao između hektične, ali promišljene dekorativnosti koja postaje vrlo moderna. Okušao se i u suradnji mode i tehnologije pa je prije dvije godine osmislio deset grafičkih djela koja su aplicirana na Electroluxovu sušilicu Iron Aid. Krajem prošle godine, pak, osmislio je omote za dva nova HP-ova prijenosna računala.
H&M prvi u svijetu ponudio luksuzne stvari za malo novca
Popularni švedski lanac odjeće H&M među prvima je u svijetu širokim narodnim masama ponudio odjeću s dizajnerskim potpisom za malo novca. U studenom 2004. ekskluzivnu kolekciju kreirao je slavni Karl Lagerfeld. Njegova se kolekcija po pristupačnim cijema u velikim svjetskim gradovima prodala u roku od sat vremena. Druge je godine u isto vrijeme H&M objavio da će nova suradnja biti sa Stellom McCartney, a u studenom 2006. mogle su se kupiti kreacije avangardnog nizozemskog modnog dvojca Viktor & Rolf. Samo nekoliko mjeseci poslije Madonna je kreirala za H&M. Roberto Cavalli u megapopularnim dućanima bio je u studenom 2007., a u jesen 2008. kao gostujući dizajner bili su japanski Comme des Garçons. Kako je ideja o suradnji između vodećih dizajnera i jakog brenda naišla na oduševljenje svih koji vole dobar dizajn, ali za njega nemaju novca, već za pola godine novu je kolekciju za H&M izbacio Matthew Williamson. One koje su o Jimmy Choo cipelama mogle samo sanjati, prošle su ih godine također mogle kupiti u tom lancu. Sonia Rykiel posljednja je u nizu onih koji su surađivali s njima, a nova kreatorska zvijezda za H&M u studenom je Shiatzy Chen. Top Shop također je pokušao kopirati suradnju s velikim imenima. Kate Moss dizajnirala je 14 kolekcija, ali zbog cijena gotovo dvostruko viših nego u H&M-u ta ideja nije izazvala toliku masovnu histeriju. ( N. I. F.)
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....