Ostvario je svoj dugogodišnji san u kojega je uložio sve što je imao. Njegova psihološka horror 2.5D point'n'click igra Sveti Kotar čija se radnja odigrava u imaginarnom rudarskom gradiću prepunom misterija i intriga u Gorskom kotaru nedavno je ugledala svjetlost dana. Izdao ju je nizozemski izdavač SOEDESCO na Noć vještica. Puljanin Marko Tominić time je zaključio svoju petogodišnju priču o svojoj prvoj igri, koja neće biti posljednja. Nakon čitavog mukotrpnog ciklusa stvaranja prve istarske kompjuterske igre koja traje više od 20 sati za inozemno tržište, Marko, direktor igre i izvršni direktor Red Martyr Entertainmenta, već sprema nove projekte.
- Sada je igra u prodaji i nadamo se da će se prodati u 100 tisuća komada u idućih pet godina. Zaradio sam dovoljno da pokrenem novu igru koju ja i tim polako smišljamo. Još je na razini ideje. No, sigurno će biti drugačija od ove prve koja je za nešto manji broj igrača. Svakako mi je plan da radnja i priča druge igre budu u Istri i da igrač može posjetiti Pazin, Svetvinčenat i druga mjesta. Kada smislimo ideju, predložit ćemo ju našem nizozemskom izdavaču koji je na kraju dao najbolju ponudu te je u igru Sveti Kotar još dodatno uložio, ističe Marko, koji osjeća olakšanje što je njegova prva igra gotova, ali mu malo i nedostaje.
- Ta je igra bila u mojoj glavi od 2016. godina kada sam se njome počeo baviti. Do 2019. nisam se toliko predano njime bavio jer sam radio neki drugi posao, pa nisam imamo toliko puno vremena. Slobodno mogu reći da sam u njoj dakle od 2019. godine, priča nam Marko. U tu je igru uložio sve što je imao, čak je i prodao kuću svoga djeda i bake. Ali ni to nije bilo dovoljno, pa je morao pokrenuti kampanju prikupljanja novca.
- Bilo je posebno napeto za vrijeme kampanje prikupljanja novaca putem Kickstartera jer svaki dan moraš motivirati publiku da uloži u tebe i tvoju igru. A takvih kampanja ima mnogo. Svi obećavaju da će igre biti gotove do nekog roka, no u većini slučajeva to se pomakne za godinu ili dvije dana. U našem slučaju premašili smo rok od samo dva mjeseca i mislim da publika na to gleda blagonaklono, priča nam ovaj zaljubljenik u video igre. U kampanji su prikupili 50 tisuća eura što je bilo dovoljno da dovrše igru i potraže izdavača. Kaže da ni to nije bio lagan proces.
- Javljali su se izdavači, ali najviše mi je na kraju odgovarala ponuda nizozemskog izdavača i s njime sam sklopio suradnju. Oni su omogućili i da se igra prevede na dodatnih 12 jezika te su uložili u PR i marketing što nam je uvelike pomoglo. U zadnjih mjesec i pol dana još smo nakon lansiranja igre intervenirali gdje je to bilo potrebno, a sada krećemo u izradu nastavka igre koji bi trebao biti gotovo do kraja zime, veli nam Marko.
Naime, u horor avanturi Saint Kotar igrač preuzima ulogu Benedeka i Nikolaya. Ovaj dvojac u službi Boga i teretom mentalnih problema kreće u potragu za nestalom ženom Viktorijom u drevnom hrvatskom ruralnom mjestu koje je obilježeno jezivim ubojstvima i čudnim pojavama, naizgled povezanim s okultnim ritualima. Nastavak priče će pak biti posvećen Viktoriji te će se priča pričati iz njene perspektive. Uz to, igra će se u narednom periodu pripremiti i za korištenje na konzolama, a u konačnici i za mobitele. U planu je i izrada stripova vezanih za Saint Kotar. Priča će se granati u više smjerova. Ipak, Marka sada najviše počinje zaokupljati nova priča.
- Da, kada završite s jednim projektom, nekako se ispušete. Puno je tu bilo rokova i jako sam puno radio na tom projektu da nekad ne možeš vjerovati da je to gotovo. Sada imam dovoljno prihoda da mogu početi s novom igrom. A igre su uvijek bile moja strast. Prije nego sam se počeo baviti razvojem igara, bavio sam se njihovom prodajom, a i sam ih igram, tako da imam pozadinu čitave priče. Znam što traže igrači, a znam kako i izgleda kada razvijaš igru i pokušavaš ju lansirati. Možda ćemo za novu igru opet prikupljati sredstva putem Kickstartera, kaže Marko.
Dodaje da danas nije lako voditi ovakav studio u Hrvatskoj i zato ih ima relativno malo. Tek nedavno mogao je aplicirati na poticaje Ministarstva kulture i medija i na natječaj HAVC-a. Srećom, s poticajima su mu pomogli Istarska razvojna agencija u vidu korištenja poduzetničkog inkubatora te Grad Pula s poticajima za poduzetnike.
- Sve nam to pomaže. Ali kada vidim kako se to radi u Poljskoj, to je neka druga priča. Tamo je država stala iza te industrije i otvorilo se u kratkom vremenu jako puno novih studija, zaključio je autor najnovije hrvatske horror igrice.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....