SPEKTAKL

Nakon tri godine na Velesajam se vraća Reboot InfoGamer powered by A1, jedan od najvećih gejming festivala

Reboot InfoGamer powered by A1 održat će se od 9. do 12. studenoga u tri paviljona – 8a, 9 i 11a

U sklopu sajma održat će se i finale 12. sezone najdugovječnije regionalne esport i gejming lige A1 Adria League

Hrvatska gejming industrija možda nije velika, ali je iz godine u godinu sve jača. Uz IT industriju, jedna je od industrija s najvećim rastom posljednjih godina. Prema istraživanju Klastera hrvatskih proizvođača računalnih igara u suradnji s A1 Hrvatska, hrvatske gejming tvrtke u tri godine (2019., 2020. i 2021.) uprihodile su 1,3 milijarde kuna, odnosno oko 170 milijuna eura.

Da je pred našom zemljom sjajna budućnost kada je riječ o videoigrama pokazala je i najnovija analiza Klastera. Hrvatska gejming industrija samo je u 2022. zaradila više od 60 milijuna eura s 10 posto većom ukupnom dobiti nego 2021. godine. Iako su gospodarski i ekonomski trendovi prilično izazovni, porasla je i zaposlenost u tvrtkama koje se bave proizvodnjom računalnih igara za čak 17 posto u odnosu na 2021. te za 87 posto u usporedbi s 2019. godinom.

A prepoznatljivosti hrvatske gejming industrije i domaćih talenata u svijetu video igara doprinosi i jedan od najvećih regionalnih gejming festivala i sajmova u Europi - Reboot InfoGamer powered by A1. Njegovo izdanje iz 2019. na Zagrebačkom Velesajmu svima je ostalo u pamćenju kao spektakularno s više od 100 tisuća posjetitelja, mnogo domaćih i stranih izlagača te hrpe napetih mečeva i nadmetanja gejmera. U svjetskim okvirima, zagrebački je sajam među 10 najvećih u svijetu te može opravdano stati uz bok njemačkom Gamescomu koji svake godine broji preko 300 tisuća posjetitelja. A kako je sve počelo?

Točno u ozbiljnijim počecima razvoja hrvatske softverske industrije, Zagrebački Velesajam je 2006. godine ugasio informatički sajam Info. Tada je InfoGamer bio dio sadržaja namijenjenog gejmerima. Nestankom sajma Info, nestao je i InfoGamer, sve dok 2011. interes za organizaciju sajma nije pokazala tvrtka Reboot.

- Prošlo je sedam godina bez sajma kada se Info ponovno organizirao na Zagrebačkom Velesajmu i tada smo se i mi pojavili kao izlagač, a onda i glavni izlagač u sklopu InfoGamera. Ideja o jedinstvenom sajmu za igre došla je automatski kao produkt entuzijazma i iskustva stečenim na raznim gejmerskim sajmovima i koje smo redovito posjećivali kao predstavnici medija, od Los Angelesa, preko Londona, Pariza, Leipziga, Kölna pa sve do Tokija - otkrio je Damir Đurović, direktor tvrtke Reboot i organizator Reboot InfoGamera.

image

Damir Đurović, direktor tvrtke Reboot i organizator Reboot InfoGamera

Zeljko Puhovski/Cropix

Iz godine u godinu posjetitelja je na Reboot InfoGameru bilo sve više, od prvotnih 10 do 20 tisuća do 50 tisuća u 2015. godini. Od tada sajam nisu propuštali ni najveći igrači svjetske industrije videoigara kao što su Blizzard, Ubisoft i Sony PlayStation.

- Nikad nismo dovodili u pitanje interes javnosti za ovakav sajam, jer smo i sami gejmeri te dio tržišta koji odavno nije nišni, već upravo suprotno. Sjećamo se prvih Reboot InfoGamera i reakcija naših partnera i prijatelja iz hrvatskih razvojnih studija kako nisu bili svjesni da ih je toliko puno. Volimo misliti kako smo i mi dijelom zaslužni u stvaranju smjernica o potrebi da se svi domaći studiji službeno organiziraju i tako si pomognu u razvoju, zapošljavanju te poslovanju općenito. I ne radi se samo o komunikaciji unutar hrvatskih studija, nego o regiji koja je proteklo desetljeće strahovito napredovala u gejming industriji i njezinoj produkciji - dodao je Đurović.

Iako je tijekom pandemije sajam morao smanjiti opseg i trajanje, nije se ugasio, već su održana četiri digitalna gejming showa - Reboot Online Games Week powered by A1 te dva Reboot Games Weekenda powered by A1. U te četiri godine mnogi zaljubljenici u videoigre postavljali su isto pitanje: Kada se vraća Reboot InfoGamer powered by A1? Nakon mjeseci planiranja, ovaj izrazito posjećen festival održat će se početkom studenoga na Zagrebačkom Velesajmu te se već sada procjenjuje da će okupiti preko 50.000 posjetitelja, među kojima će biti i profesionalni gejmeri koji će odmjeriti snage u finalu prve regionalne esport lige A1 Adria League.

image

U sklopu sajma održat će se i finale 12. sezone najdugovječnije regionalne esport i gejming lige A1 Adria League

Upravo je A1 Hrvatska, glavni partner festivala, među prvima počeo ulagati u gejming industriju sada već davne 2017. godine, kada se održalo prvo finale A1 Adria League.

- Budući da je u tom trenutku gejming u svijetu bio u velikoj uzlaznoj putanji, a kod nas u začecima, htjeli smo gejmere iz Hrvatske, Slovenije, Srbije, Bosne i Hercegovine, Makedonije, Crne Gore i Albanije okupiti u jednu veliku regionalnu ligu koja će promovirati esport i gejming. Svake godine okupljamo sve veći broj posjetitelja, a vidimo da se promijenila i svijest o samom gejmingu. Javnost to više ne percipira kao obično igranje video igrica jer je svima postalo jasnije da je riječ o ozbiljnoj industriji - kazala je Iva Ančić, rukovoditeljica brenda, marketinških komunikacija i digitalnog poslovanja u A1 Hrvatska.

Edukacija o odgovornom gejmanju

U sedam godina postojanja, objašnjava Ančić, A1 Adria League nametnula se kao najdugovječnija regionalna liga koja svoj uspjeh potvrđuje prvenstveno brojkama od više od 15,5 tisuća domaćih i međunarodnih igrača koji su se borili za nagradni fond od ukupno 180 tisuća eura uz više od 82 milijuna impresija na webu iz cijelog svijeta. O uspjehu A1 Adria League govori i činjenica da je nakon pobjede u prvoj sezoni i osvajanja titule najkorisnijeg igrača velikog finala, Toni „Sacre“ Sabalić potpisao za jednu od najjačih League of Legends momčadi Europe, francuski G2 Esports.

A1 Hrvatska je uz A1 Adria League pokrenuo i velik broj edukativnih, zabavnih aktivacija vezanih uz esport i gejming, kao što su A1 GameOn podcast, u kojem gostuju razna lica iz svijeta gejminga, te A1 #GamingEDU i A1 #GOA u kojima mlade educiraju o game developmentu, odgovornom ponašanju na internetu, ali i odgovornom gejmanju.

- Cilj gejming scene je povezivanje, razmjena iskustva i naravno zabava. No, jako nam je važna i komponenta odgovornog gejmanja i fair-playa koju uvijek uključujemo u sve naše aktivnosti. Odgovorni gejming podrazumijeva nultu toleranciju na bilo koju vrstu toksičnosti, govora mržnje ili diskriminaciju te se potiče i u sklopu projekta #BoljiOnline - objasnila je Ančić.

image

Iva Ančić, rukovoditeljica brenda, marketinških komunikacija i digitalnog poslovanja u A1 Hrvatska

Vedran Peteh/Cropix

Najveća regionalna esport liga odličan je alat za poticanje interesa za tehnologiju kod mladih pa je 2023. pokrenuto A1 Student eChallenge natjecanje. Nastalo je u suradnji s četiri najistaknutija tehnička fakulteta u Hrvatskoj - Fakulteta elektrotehnike i računarstva (FER), Visokog učilišta Algebra, Prirodoslovno-matematičkog fakulteta (PMF) i Tehničkog veleučilišta u Zagrebu (TVZ). Kroz ovo natjecanje studenti su dobili priliku sudjelovati ne samo u gejmanju, već i u raznim administrativnim ulogama kako bi se bolje upoznali s poslovnim prilikama koje nudi industrija videoigara.

Na Reboot InfoGamer powered by A1 sajmu očekuje nas veliko finale 12. sezone A1 Adria League na kojem se najbolji regionalni igrači u esportu natječu za ukupni nagradni fond od 15.600 eura.

Reboot InfoGamer powered by A1 održat će se od 9. do 12. studenoga u tri paviljona - 8a, 9 i 11a.


Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i A1 Hrvatska

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. travanj 2024 07:59