MODNO LJETO KRALJICE ELIZABETE

FOTO: Šešir, cvjetni uzorak, mala torbica i puno žarkih boja

Kraljičin stil zapečatio je utjecaj Normana Hartnella, s kojim je surađivala dok je bila mlada
 AP

Odgojena” na Hartnellovoj eleganciji, kraljica Elizabeta II. ostala je čitavu svoju vladavinu vjerna kraljevskome glamuru čija se osnovna pravila nisu mijenjala otkako je sredinom 20. stoljeća okrunjena za kraljicu Ujedinjenog Kraljevstva i kao poglavar 15 zemalja Commonwealtha.

Haljine pristojne dužine, kostimi, visoko kvalitetna tkanina, cvjetni uzorci i cvjetni detalji, decentni nakit, šeširi “sa stavom”, ženstvene rukavice i malena torbica prikladna za damu, pravila su koja je svaki od kraljevskih dizajnera unazad 57 godina naprosto morao poštivati.

Pomalo ludi šeširi i uporaba žarkih boja za kraljicu nisu slučajnost već logičan slijed događaja. Naime, sve do 20. stoljeća kraljica je bila ta koja je morala biti najraskošnija i najnakićenija, a onda je stav javnosti postao obrnut - kraljica mora biti decentna i skromna. No, svojevrsni simboli aristokracije poput perja, cvijeća, bisera i broševa ostavljeni su kako bi se istaknula razlika od običnoga puka. Oni su tradicija, vješto uklopljena u modna pravila poslijeratne Engleske koja nije dopuštala razmetanje.

Utjecaj Kraljice Majke

Dakle, svoj je stil Elizabeta II. izgradila pod velikim utjecajem svoje majke, a koja ju je dala u ruke čuvenom londonskom krojaču Normanu Harnellu koji je za nju dizajnirao i dvije najvažnije haljine - vjenčanicu i krunidbenu haljinu. Taj se nikad nije predavao modnim turbulencijama 20. stoljeća, njegovi i najmoderniji krojevi bili su ukrašeni cvjetnim uzorcima po tradiciji britanske raskošne modne prošlosti. Nakon Normana Harnella uslijedio je njegov “protivnik” Hardy Amies koji se usudio eksperimentirati s kraljičinom odjećom, tako što je ornamentiku 60-ih i nove krojeve upriličio za kraljicu.

Do sredine 90-ih godina dizajn je bio u rukama Johna Andersona i njegovog partnera Karla Ludwiga Rehsea koji za kraljicu kroji i dandanas.

Posao kraljevskoga krojača dijeli s mladim Stewartom Parvinom, ali i s kraljičinom “desnom modnom rukom” Angelom Kelly. Njih dvoje došli su na ludu ideju da za Elizabetu ne šiju haljine samo od novih materijala, već i od starih koji su za nju kupljeni još dok je bila tek princeza.

Materijali stari 60 godina

Stoga je jasno da kraljica do sada nije bitno promijenila svoj stil, a fascinantno je kako joj i danas jednako dobro stoje haljine sašivene od materijala starog 60 godina.

Usprkos svemu, imidž kraljice nije postao takav da ga nazivaju dosadnim, dapače, mnoge pripadnice britanskoga plemstva nastoje slijediti upravo njezin stil. I ne samo one, čak se američke pripadnice “visokoga društva” na javnim okupljanjima pojavljuju odjevene u istome stilu.

Za otprilike 50 godina, ako će tko pisati povijest odijevanja britanskih vladarica, za kraljicu Elizabetu II. moći će ustvrditi da je svojim stilom obuhvatila najvažnije značajke odijevanja njezinih prethodnica.

Tajni jezik cvijeća

Od Elizabete I. naslijedila je cvjetne dekoracije haljina, ali i perje koje se kroz stoljeća održalo sve do modne revolucije Coco Chanel, iz ere kraljice Viktorije, kada su Britanci bili zaluđeni “tajnim jezikom cvijeća”, važnost cvjetnog ukrasa te rukavice koje su postale popularne nakon prethodnog kratkog klasicističkog razdoblja, a od svoje majke kostime 30-ih i 40-ih godina.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 10:37