POTUKLI NAS DO NOGU

FOTO Rat na Jadranu: Srpske jahte 33 metra duže i 27 milijuna eura skuplje od hrvatskih

Saznajte tko uživa na pet najvećih srpskih i hrvatskih jahti
Kraljevica, 260710.Jahta za Philipa Zeptera gradi se u brodogradilistu Kraljevica . Ovaj pedeset metara dugi brod trebao bi biti zavrsen tokom rujna ove godine. Nakon radova u zatvorenom doku brod je premjesten i radovi na opremanju nastavljaju se prema planu.Foto: Zeljko Sop / CROPIX
 Željko Šop / CROPIX

Luksuzna 50-metarska megajahta joyMe, prva iz serije koju srpski milijarder Philip Zepter gradi u Kraljevici, premještena je s doka pod šatorom, gdje je bila sakrivena od očiju znatiželjnika, poglavito od konkurencije, na otvoreni dio brodogradilišta.

Hvar, Brač i Vis

Jahta u Kraljevici ostaje još 20-ak dana, kako bi se završili detalji oko unutrašnjeg uređenja, nakon čega kreće na krstarenje Jadranom, tijekom kojega će obići Hvar, Brač i Vis.

- Uz vlasnika i njegovu obitelj, na brodu će biti i Zepterovi poslovni partneri i prijatelji iz svijeta biznisa. Ukrcaj će pratiti veliki party - rekao je direktor tvrtke Philip Zepter Yachts Blaž Buble te dodao da ne može otkriti tko će se od svjetskih celebrityja naći na brodu.

Međutim, neslužbeno doznajemo da bi jedan od najuglednijih gostiju trebao biti princ Albert od Monaca, inače Zepterov prijatelj. Nakon “đira po Jadranu”, joyMe kreće u Monte Carlo, gdje će u rujnu biti predstavljena na najvećem svjetskom sajmu nautike. Jahtu je projektirao poznati brodski arhitekt iz Splita Srđan Đaković, koji je osmislio vrlo hrabra i do sada neviđena rješenja. JoyMe ima tri palube, a apsolutno je sve podređeno udobnosti i luksuzu putnika.

Vanjska oplata

Đaković je s ovom jahtom srušio uobičajenu praksu u gradnji takvih plovila pa je, primjerice, vanjska oplata, umjesto uobičajene bijele, u različitim bojama - crvenoj, crnoj, žutoj i bijeloj.

Također, vlasnička paluba s dva apartmana je na vrhu, što je još jedna inovacija Zepterova tima. Na najvišoj palubi za nevremena brod najviše ljulja, no u Philip Zepter Yachtsu idu logikom da će bogati vlasnik, kada su takvi uvjeti na moru, radije do odredišta doći privatnim avionom nego se mučiti na nemirnoj pučini. Cilj ovakve “intervencije” je da vlasnik na brodu ima osiguranu potpunu intimu. Na najvišoj je etaži, uz vlasnikove prostorije, i komandni most. Iznad nje je 90 četvornih metara prostora za sunčanje s jacuzzijem promjera 3,80 metara, klimatiziranim šankom i ležaljkama.

Kupac s Istoka

Na etaži u razini mora je krmena platforma sa sunčalištem, teretana sa saunom, soba za kromoterapiju i mini ronilački centar. Iz teretane se izravno gleda u more preko velike staklene stijenke. Kuhinja je smještena na donjoj palubi, što također nije uobičajena praksa, a na glavnoj je palubi, umjesto očekivanoga vlasničkog apartmana, smješten veliki salon s barom i blagovaonicom te četiri apartmana za goste. Na brodu će biti i dva gumenjaka te dva jet skija, koji će se dizalicom po potrebi spuštati s krovnog sunčališta. JoyMe će pokretati dva moćna motora od 840 kilovata marke Cummins, a imat će i četiri pomoćna. Za uređenje unutrašnjosti zadužen je milanski dizajn studio Stand by s glavnom dizajnericom Marijanom Radović.

Vrijednost broda je 30 milijuna eura. Prema riječima Blaža Bublea, za joyMe je već pronađen kupac s Dalekog istoka, no Zepterov direktor ne želi otkriti o kome je riječ. Biznismen Philip Zepter, pravim imenom Milan Janković, u Hrvatskoj je osnovao tvrtku Propela, kasnije Philip Zepter Yachts, s kojom ulazi u posao gradnje luksuznih megajahti. Širenje poslovanja na nove sektore za njegovu grupaciju Zepter International nije novost jer je “kralj lonaca” već uspješno zakoračio i na područje kozmetike i farmakologije, vrhunskog dizajna, bankarstva, osiguranja, telekomunikacija i špedicije.

Koncesija za škver

Kako je isticao, Kraljevicu je odabrao jer vjeruju u iskustvo i kvalitetu hrvatskih brodograditelja, a pritom će vrhunski brod dobiti i 40 posto jeftinije nego da je građen u Švedskoj ili Njemačkoj. Zbog toga, izlazi prema hrvatskoj Vladi s prijedlogom da mu se škver dodijeli u 30-godišnju koncesiju za 45 milijuna eura, a plan je održavanje i razvoj yachting programa, s čime bi i u Kraljevici bili zadovoljni jer se nitko nije javio na natječaj za privatizaciju.

Blaž Buble ističe da će, neovisno o ishodu, nastaviti suradnju s Kraljevicom te već potkraj kolovoza kreću s novim brodom iz Đakovićeve linije 50-metarskih jahti. Također, u pripremi je i projekt nove, još veće superjahte od 85 metara, koja bi trebala stajati između 60 i 70 milijuna eura.

5 najvećih hrvatskih jahti: 172 metra i 60 milijuna eura

1. Dubravko Grgić - Hessen, ime Agram, dužina 44 m, širina 9 m

2. Pavo Zubak - Benetti Classic 120, Vila Velebita III, dužina 36 m, širina 8 m

3. Luka Rajić - Mangusta 108; dužina 33,5 m, širina 7 m

4. Željko Kerum - Maiora 34, Joke; dužina 32,5 m, širina 7 m

5. Ivica Todorić - Riva 85 Opera, Jana, dužina 26 m, širina 6 m

5 najvećih srpskih jahti: 185 metara i 63,5 milijuna eura

1. Miodrag Kostić Kole, srpski kralj šećera - ISA Yacht 48, Alexandar V, dužina 48 m, širina 8,9 m

2. Siniša Mihajlović, nogometni trener - Baglietto 41, Roberto Cavalli, dužina 41 m, širina 8 m,

3. Vojin Lazarević, srpski tajkun - Sunseeker Predator 108, dužina 33 m, širina 6 m

4. Željko Mitrović - Sunseeker 105, El Bosco V, dužina 32 m, širina 6,30

5. Petar Matić , tajkun - Navetta 30, dužina 31 m, širina 7 m

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
14. studeni 2024 04:41