CIRKULARNA EKONOMIJA

FOTO: POLITIČKA MODNA REVIJA Modeli nosili smjele kreacije od smeća, a pobjednik od Mirele Holy dobio rabljenu šivaću mašinu

 Boris Kovačev/Cropix

ORaH je u četvrtak navečer u zagrebačkom Matisu organizirao modnu reviju pod nazivom "Upecaj staru haljinu" na kojoj je 14 afirmiranih i neafirmiranih dizajnera i dizajnerica predstavilo kreacije iz otpadnih i recikliranih materijala, a u konkurenciji neafirmiranih dizajnera pobijedio je mladi dizajner Kruno Jendrijev, kojemu će u nedjelju biti uručen kvalitetni, stari, ali obnovljen šivaći stroj.

Pobjednik, dizajner Kruno Jendrijev, rekao je da će mu šivaći stroj dobro doći jer mu se njegov upravo pokvario na posljednjem modelu za modnu reviju. U pobjedničkoj kolekciji koristio je stare kožne odjevne predmete koje je prepravio u nove kreacije.

Cilj ORaH-ove modne revije bila je promocija cirkularne modne industrije, odnosno u širem smislu cirkularne ekonomije kao novog gospodarskog modela.

Predsjednica ORaH-a i saborska zastupnica Mirela Holy novinarima je izjavila da su u promociju cirkularne ekonomije krenuli s modnom industrijom jer ona počiva upravo na ideji linearne ekonomije, odnosno stalnih izmjena trendova, kupovine nove odjeće i novih odjevnih predmeta. Istaknula je važnost educiranja mladih dizajnera, ali i žena koje su najviše sklone modi kako bi ih se "malo osvijestilo da je moguć i drukčiji pristup".

Holy je rekla da je cirkularna moda u inozemstvu već polako trend i da se sve više koriste reciklirani tekstilni materijali. Nada se da će taj ORaH-ov projekt pomoći u promociji cirkularne ekonomije u modnoj industriji.

Pojasnila je da se cirkularna ekonomija razlikuje od linearne zbog toga što imitira kružne procese u prirodi i da kod nje nema otpada, što znači da se sve može ponovno iskoristiti ili produljiti vijek trajanja nekog proizvoda, na način da mu se da novi život ili da se taj predmet obradi i reciklira, odnosno od njega stvore novi proizvodi.

Holy je početkom prošlog mjeseca zajedno s modnim dizajnericama Ivanom Popović i Teom Stanković najavila tu novu inovativnu kampanju ORaH-a pod nazivom "Upecaj staru haljinu i bez zlatne ribice stvori novo radno mjesto - Krug mode". Tada je pozvala modne dizajnere i stiliste, posebice mlade, da se prijave na ORaH-ov natječaj i naprave kolekcije iz starih, odbačenih odjevnih predmeta i tkanina koje društvo tretira kao "smeće". Tada je najavila da će prijavljene kolekcije prikazati na modnoj reviji, a najbolju kolekciju, odnosno dizajnera ili dizajnericu, nagraditi kvalitetnim šivaćim strojem, ali ne novim.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
08. studeni 2024 07:05