Slušanje drugih osoba dok vam se povjeravaju čini vas dobrim prijateljem, brižnim članom obitelji i obazrivim partnerom. Međutim, da biste bili dobar slušač tuđih problema morate raditi malo više od samo pustog kimanja glavom dok vam druga osoba priča (ili ponekad urla) svoje probleme.
Svatko se ponekad mora ispuhati, a ljudi vole dobre slušače. Možda je vaš prijatelj imao loš dan na poslu, možda je vaša djevojka usred nekih obiteljskih problema i nema se kome povjeriti. Iako vjerojatno niste profesionalni terapeut, to ne znači da ne možete poslušati što vam imaju za reći ili ponuditi rame za plakanje.
LifeHacker donosi nekoliko ključnih stvari na koje morate obratiti pozornost ako želite svojim slušanjem pomoći drugoj osobi da se osjeća bolje.
Govor tijela
Neverbalna komunikacija ključna je u ovim situacijama, a vaš govor tijela može puno pomoći osobi da vam se povjeri. Spustite glavu, pripazite da ne zauzmete poziciju nadmoći u odnosu na drugu osobu, gledajte ih u oči i naoružajte se osmijehom. Ako situacija dopušta, brižan dodir također može puno pomoći.
Otvorite s dobrim pitanjima
Ako primijetite da je vašeg partnera nešto vidno naživciralo pitajte jeste li vi učinilo nešto što ga je zasmetalo. Ukoliko je problem u nečemu što ste vi napravili time ste pokazali želju i volju da popravite problem. Ako vi niste uzrok, vaše sljedeće pitanje trebalo bi biti usmjereno na otkrivanje problema.
Pripremite se na poplavu
Kada pomažete nekome prilikom 'ispuhivanja' osoba koja se oslobađa negativnosti ili nakupine neobrađenih osjećaja nije spremna primati savjete niti je spremna razmotriti ičije stajalište osim svoga. Stoga, ako se nađete u situaciji da želite ili morate poslušati nekoga, imajte to na umu kako biste izbjegli dodatne komplikacije.
Aktivno slušajte
Kada slušate tuđe probleme važno je da ih stvarno i čujete, bez da pritom upadnete u jednu od dvije nepoželjne situacije. Prva je da odmah počnete dijeliti savjete, a druga je da samo šutite, s tim da druga često nastupi nakon što prva završi neuspješno. Aktivno slušanje uključuje ponavljanje ključnih informacija kroz parafraziranje, jer tako pokazujete da stvarno slušate i razumijete što vam se želi reći. Nikako nemojte pokušati promijeniti temu tijekom razgovora i nipošto nemojte raditi nešto drugo dok slušate. Ako druga osoba uspori to ne znači da je vaš posao gotov, stoga postavljajte navodeća pitanja kako biste bili sigurni da se druga osoba uistinu 'ispraznila'.
Razumijevanje je važnije od popravljanja
Najčešće osoba koja se emotivno 'prazni' traži razumijevanje i potvrdu, a ne rješenje problema. Dopustite stoga osobi da kaže sve što treba reći. Nemojte pokušavati okretati njezine osjećaje na pozitivu ili davati lažnu podršku. Osjećaje osobe ne trebate mijenjati već trebate pomoći pri njihovom izražavanju. Ako je vaša pomoć potrebna, bit će zatražena jer, i nemojte to zaboraviti, ovaj puta niste vi u fokusu, već druga osoba i tako nastupite.
Pomoć je na putu
Ukoliko je vaš pomoć zatražena nastojite svoje savjete konkretizirati i nemojte davati obećanja koja ne možete ispuniti. Recite osobi točno što nudite u smislu pomoći te će vam osoba reći je li to što nudite ono što se traži.
Treba znati kada je dosta
Premda je dobro dopustiti ljudima da 'ispušu', morate ipak postaviti granice. Slušati nekoga kako se stalno 'istresa' može biti štetno, s tim da može i vas natjerati da se nekome ispušete. U ovom slučaju posebice može biti štetno ako se u vama često ispuhuju osobe s kojima inače provodite puno vremena. Kolegi s posla koji se prečesto vama povjerava morate reći da ćete ga slušati samo određeni period vremena i ni sekunde više. U slučaju da se radi o cimeru ili partneru, ponudite im nešto čemu se mogu poradovati na kraju 'pražnjenja'. Alternativa tome je da ispuhivanje ukomponirate u neku fizičku aktivnost.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....