Svi ljubitelji mode koji i ove sezone željno iščekuju Nivea Cro-A-Porter nemalo su se iznenadili kad su saznali da je lokacija održavanja tog domaćeg tjedna mode ovog proljeća u shopping centru Westgate. Pa zašto baš tamo? Kako uopće modni trendovi, često inovativni i avangardni, mogu dobro izgledati u meki konzumerizma? Oganizatori tvrde - upravo zato. Moda se mora promovirati kako bi se prodala, zaživjela i kako bi u konačnici i mladi dizajneri mogli od nečega živjeti.
300 kilovata struje
- Kad sam otvorio vrata i vidio kako izgledao ovaj dio Westgatea znao sam iste sekunde da je to savršeni prostor za ono što nam treba. Masovni betonski stup bit će okosnica događanja, a oko njega će se obavijati pista koja će biti duga čak 120 metara - priča Viktor Drago, pokretač Cro-A-Portera, dok nas uvodi u prostor koji onima koji nemaju “modno” oko izgleda samo kao garaža gdje je propuh.
Gomila radnika nosi ogromne drvene ploče i sve miriši po piljevini. Da nema asistentica koje već razmještaju neku odjeću po backstageu, nitko ne bi mogao pomisliti da će se sredinom idućeg tjedna u tom prostoru održati jedno od najprestižnijih modnih događanja u Hrvata. No, Drago ima viziju.
Zamislio je da pista bude bijela, a da sedam projektora na betonski stup stvara animacije dok manekenke šeću. Cijeli prostor ogradit će se crnom ceradom, uvest će grijanje i rasvjetu koja stvarno zvuči moćno. Sve okupljene “grijat” će naime 300 kilovata struje. A tih “okupljenih” trebalo bi u prostor stati čak tri tisuće. Ta bi brojka, zajedno uz gigantsku kružnu pistu ovaj bi puta mogla značiti i kako se nitko neće morati potući za mjesto u prvome redu. Za one koji će od 24. ožujka u četiri dana pohoditi modne revije ukupno 24 dizajnera osiguran je besplatan prijevoz autobusima, a oni koji dolaze u vlastitom aranžmanu imaju 7000 parkirnih mjesta. Pistu grade stolari koji su s timom Cro-A-Portera od samih početaka, a tjedan dana trebalo bi im biti dosta da sve dotjeraju do savršenstva. Petnaesto izdanje Cro-A-Portera, kojemu je i ove godine glavni partner Nivea, doguralo je tako daleko od početaka, kad ga je radila šačica ljudi s puno entuzijazma.
Manekenke će biti site
- Danas Cro-A-Porter radi preko stotinu ljudi u produkciji i imamo puno više partnera. Ali zapravo nema razlike između prvog i ovog petnaestog modnog događanja - svaki put se moraš slomiti.
No, brojka dokazuje kako je Cro-A-Porter postalo ozbiljno događanje koje je izgradilo prepoznatljiv imidž i pomaklo neke granice - mišljenja je Drago. Ove godine u backstageu bit će 180 manekenki, a ako se tome pribroji šest ili sedam ljudi koliko ih sa sobom vodi svaki dizajner u tom će dijelu biti poprilična gužva. No Viktor Drago kaže kako su se pobrinuli da manekenke budu nahranjene i da im bude toplo. Spremaju se i neka iznenađenja. Neki dizajneri će tako svoje modele prikazati uz band koji će prašiti žestoku rock svirku, a usprkos krizi koja potresa Hrvatsku, modni vizionari su “nabrijani” na revije.
- Kad je Juraj Zigman vidio ovaj prostor počeo je vrištati od sreće, a Hippy Garden koji otvara događanje, odmah je rezervirao još 20 manekenki za svoju reviju - kaže Drago. Tvrdi i kako bi ove sezone Cro-A-Porter stvarno trebao biti senzacionalan - baš kako se to radi na revijama Chanela u Parizu. Uz to, svi će kafići raditi produljeno, a za subotu, 27. ožujka planira se veliki party uz francusku DJ i producentsku zvijezdu - Davida Guettu, kada će svi akteri napokon moći odahnuti.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....