Najboljom predstavom 36. Gavellinih večeri jednoglasnom je odlukom prosudbenoga povjerenstva u srijedu navečer proglašena predstava "Što na podu spavaš", nastala po romanu Darka Cvijetića i u režiji Kokana Mladenovića.
Prosudbeno povjerenstvo u kojemu su bile Pavlica Bajsić, Sonja Kovačić i Sandra Lončarić ocijenilo je da je predstava "Što na podu spavaš", nastala u suradnji GDK Gavelle, Srpskog narodnog pozorišta iz Novog Sada, Narodnog pozorišta Sarajevo i Internacionalnog teatarskog festivala MESS, važna jer "kazališnim činom zajedništva potvrđuje da rat nikada ne završava onda kada puške utihnu, nego se borbe vode na nekim drugim mjestima i traju puno duže - u nama samima".
Neoborivu snagu predstavi, u kojoj je na scenu prenesen Cvijetićev ratni roman, daje činjenica da pripovjedača igra sam pisac, suptilno se uvlačeći među nas, dodaje povjerenstvo. "Iza pripovjedača stoji pomalo brechtijanski, uigrani ansambl, a iza njega redatelj koji taj isti ansambl vodi sigurnom rukom, sa sjajnom multifunkcionalnom scenografijom, kostimografijom, rekvizitom i glazbenim intervencijama", ističe.
Najboljim redateljem proglašen je Kokan Mladenović, redatelj dviju predstava iz ovogodišnje konkurencije - "Što na podu spavaš" i "Bilo jednom na Brijunima" u produkciji "Joca Arta", Centra za kulturu Svilajnac i Bitef teatra.
Režirajući "Što na podu spavaš" Mladenović je, ocijenjuje povjerenstvo, "imao dovoljno snage da u ovakvom materijalu ne inzistira na svojoj viziji, već je postupak znao vješto prilagoditi sadržaju", dok je u "Bilo jednom na Brijunima" primijenio posve drukčiji redateljski i autorski postupak te je glumcima "umjesto pomno osmišljene arhitekture kolektivne igre ponudio slobodno igralište".
Najboljim glumicama festivala proglašene su Nataša Barbara Gračner, za ulogu u predstavi "Tko se boji Virginije Woolf?" ljubljanskog Mini teatra i Mestnog gledališča Ptuj u režiji Ivice Buljana, te Hana Selimović za ulogu u predstavi "Otac" Floriana Zellera u režiji Paola Magellija i produkciji Ateljea 212 iz Beograda.
Gračner je povjerenstvo "osvojila lavovskom energijom kojom je zavladala svojom bijesnom, tužnom, duhovitom i senzualnom Martom", dok je Selimović nagrađena jer je, ističe se u obrazloženju, "uspjela svaki novi prizor igrati kao da je prvi" i "izgraditi ženu od krvi i mesa koja u svakom novom nastupu ispočetka uspijeva zadržati suosjećanje gledatelja".
Dvije ravnopravne nagrade dodijeljene su i u muškoj konkurenciji - Voji Brajoviću za ulogu u predstavi "Otac" i Bernardu Tomiću za ulogu u predstavi "Gard" Teatra &TD u režiji Dražena Krešića.
Brajović je, obrazloženo je, bez obzira na različite osobine oboljela starca uspio iznenaditi u svakom novom prizoru i zadržati ranjivost koja "obara s nogu", dok je Tomić koristeći jezični i minimalni tjelesni pomak "uspio oživotvoriti karakter koji svojim izmjenama na vrlo jednostavan i efektan način reflektira i velike dramske i društvene kontraste".
Članice prosudbenoga povjerenstva ovogodišnjih Gavellinih večeri u obrazloženju nagrada istaknule su da je izbor predstava bio "raznolik u svojim estetikama i temama te je pružio vrijedan presjek regionalne produkcije", izrazivši želju da se u budućnosti na Festivalu dodjeljuje i nagrada za tekst, kao jedan od nosećih stupova kazališne umjetnosti.
Na 36. Gavellinim večerima, koje su počele 22. studenoga, u konkurenciji za nagrade izvedeno je šest predstava - "Što na podu spavaš", "Bilo jednom na Brijunima", "Tko se boji Virginije Woolf?", "Gard", "Otac" te predstava "Žaba" Dubravka Mihanovića u produkciji HNK Split.
Nakon dodjele nagrada izvedena je predstava Dubrovačkih ljetnih igara "Sjetne žene raguzejske" u režiji Dore Ruždjak Podolski.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....