INTERVJU DORA RUŽDJAK PODOLSKI

ŠTO JE U PRIPREMI ZA DUBROVNIK NADOLAZEĆEG LJETA Dramski program u znaku Krleže i Marinkovića, a otvaranje Igara trebao bi uveličati Mischa Maisky

Dora Ruždjak Podolski
 Vojko Bašić / HANZA MEDIA

Dora Ruždjak Podolski, nova intendantica Dubrovačkih ljetnih igara, ugledna redateljica i profesorica, napokon je objavila tko će biti njezini pomoćnici. Ruždjak Podolski ima iskustva u upravljanju Igrama jer je svojedobno bila pomoćnica za dramski program. Sad se popela stepenicu više. Rođena je godine 1971. u Zagrebu, završila je klasičnu gimnaziju i studirala na zagrebačkom Filozofskom fakultetu grčki i latinski jezik, a 1997. diplomirala kazališnu režiju i radiofoniju na zagrebačkoj ADU. Dosad je režirala više od sedamdeset predstava, osnivačica je uspješnog privatnog teatra KUFER, a poznata je po režijama opera i mjuzikala.

Na intendantskom mjestu naslijedila je Mladena Tarbuka, dirigenta, koji odlazi sa svojom ekipom. Otkriva kako je birala svoje ljude i što će biti na programu Dubrovačkih ljetnih igara predstojeće, 69. festivalsko ljeto. Zasad je definiran očito jedino dramski program a kad je glazbeni posrijedi, pregovori su u završnoj fazi kao i kad su posrijedi gostovanja, kao glazbena i dramska, tako i plesna.

Kako ste birali pomoćnike?

- Želim pokazati nove smjernice u strukturiranju programa i brizi oko njega, pokušati s novim modelom, pa sam u skladu s tim birala ljude. Moj pomoćnik za dramski program bit će Saša Božić, redatelj i profesor na ADU u Zagrebu. Tomislav Fačini, dirigent i profesor na Muzičkoj akademiji, moj je pomoćnik za glazbeni program, a Karolina Rugle, muzikologinja, bit će pomoćnica za inovativne kulturne prakse.

Zašto tri pomoćnika, dosad ih je bilo dvoje?

- Zato što to zapravo i nije novost. Slijedim tradiciju kad su Igre posrijedi, iz primjerice osamdesetih godina prošlog stoljeća kad su posebna atrakcija festivala bili Dani mladog teatra. Vjerujem u timski rad, a Dubrovačke ljetne igre su pravi poligon za multipliciranje ideja, umjetničkih i producentskih, i možda narednih godina tim proširim u svojevrsno vijeće ili, kako se to pomodno kaže, board. Želim, zapravo, da se s Igrama čvršće povežu dubrovačke kulturne institucije poput Art radionice Lazareti, Kazališta Marina Držića i Dubrovačkog simfonijskog orkestra. Želimo privući nove publike, osobito mlađu.

Koliki će biti budžet predstojećih Igara?

- Kao i ovogodišnji, oko 12 milijuna kuna. Ministarstvo kulture podupire tendencije i pomake u smislu bolje suradnje dramskog i muzičkog pogona, kao i odgajanja nove publike. A takvu potporu uživamo i u Gradu Dubrovniku te u Županiji.

Kako će biti osmišljen program?

- Naslonit ćemo se na dobre zasade i tradiciju festivala. Prije svega, želimo sačuvati i promovirati njegovu ambijentalnost po kojoj je jedinstven u panoptikumu europskih kazališnih festivala i s njim se ne može mjeriti ni jedan Avignon. Želimo sačuvati i model vlastitih produkcija, koji podrazumijeva i festivalski dramski ansambl. Takav izbor osigurava ekskluzivni proizvod na domaćoj i regionalnoj kazališnoj sceni. Želimo produbiti koprodukcijski način rada, u skladu s kojim ćemo i producirati predstave.

Koje konkretno? Što će u biti se igrati kad je dramsko kazalište posrijedi?

- U koprodukciji s riječkim HNK Ivana pl. Zajca premijerno ćemo prikazati jednočinku Miroslava Krleže „Michelangelo Buonarroti“ u režiji Sebastijana Horvata. Druga premijera bit će predstava „Pod balkonima“, po mediteranskim novelama Ranka Marinkovića u režiji Darija Harjačeka i njegovoj dramaturškoj obradi s dramaturginjom Vedranom Klepicom, a u izvedbi festivalskog dramskog ansambla. Umjesto dosad uobičajene dvije, dat ćemo tri dramske premijere. Treća predstava pravit će se u suradnji sa zagrebačkom Akademijom dramske umjetnosti, koja će dati studente dramaturgije i glume. Radni naslov predstave jest „Pirne drame“. Tri redatelja, Lea Anastazija Fleger, Marina Pejnović i Hrvoje Korbar, preispitivat će baštinske zasade iz Nalješkovićevih i Držićevih pirnih (svadbenih) drama. Rekontekstualizirat će ih u smislu nove ambijentalnosti, a sve uz pitanje: što je pir ili svadba danas u Dubrovniku.

Kako stojite s glazbenim programom?

-Većina pregovora je u tijeku, nisu potpisani ugovori, pa ne mogu još govoriti o konkretnim imenima. Naša je obveza čuvanje ekskluziviteta programa. Otkrit ću da smo u završnim pregovorima s Mischom Maiskyjem, glasovitim izraelskim violončelistom, koji bi trebao uveličati otvaranje Igara. Planiramo niz koncerata koji će također upućivati na novu ambijentalnost, s dozom iznenađenja i umjetničke uzbudljivosti. Bilo kako bilo, u završnim smo pregovorima za dva međunarodna gostovanja iznimnih umjetnika.

Hoće li se povećati broj izvedbi?

- Hoće, evo već samim tim što pripremamo tri umjesto dosadašnje dvije dramske premijere. Kad su posrijedi reprize, još pregovaramo. Program će svakako biti, formulirajmo to tako, gust i vibrantan.

Tko će gostovati?

- Prikazat ćemo produkcije suvremenog plesa, klasičnog plesa te jedan cijeli blok posvećen programu koji je nastavak projekta Europske prijestolnice kulture, što je trajna obveza Hrvatske, ne samo Rijeke, koja je izabrana nositi titulu 2020. godine. U sklopu toga, imat ćemo predstavu „Ispravci ritma“ izvedbenog kolektiva BADco. u koprodukciji sa zagrebačkim HNK. Dakle, suradnja s našim ostalim kazalištima bit će produbljena i proširena.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
01. studeni 2024 09:31