Opera HNK Zagreb u utorak navečer imala je live streaming sa Straussovom operetom "Šišmiš" koju je u samo prvih nekoliko sati preko platforme Operavision pogledalo više od pet tisuća ljudi. Predstava u režiji Krešimira Dolenčića i koreografiji Lea Mujića, inače rasprodana na blagajni zagrebačkog HNK, na Operavisionu bit će besplatno dostupna nekoliko mjeseci.
U live streamingu Johanna Straussa mlađeg iz zagrebačke Opere bilo je mnogo komentara gledatelja iz čitavog svijeta. "Mislim da je ovo prvi put da čujem ovu operetu a da nije na njemačkom. Predivno je! Glazba i predstava su toliko moćni, da jezik uopće nije bitan. Neizmjerno zadovoljstvo!" bio je jedan od komentara budući da "Šišmiš" u Zagrebu igra u hrvatskom prijevodu.
"Zvuči neviđeno dobro, naviknuo sam se na njemačku verziju, ne znam hrvatski, ali sve je predivno", rekao je drugi gledatelj platforme.
Bilo je i komentara pjevača: "Ozren uvijek radi smiješne role i tako ih dobro iznese; Valentina Fijačko Kobić i Marija Kuhar Šoša su tako dobre", pisali su ljudi na Operavisionu.
Komičnom operetom u tri čina Die Fledermaus/Šišmiš ravnao je dirigent Srba Dinić. Na Operavisionu liveu pjevali su Domagoj Dorotić, Valentina Fijačko Kobić, Marija Kuhar Šoša, Ljubomir Puškarić, Roko Radovan, Emilia Rukavina, Ozren Bilušić, Ivo Gamulin, Josipa Bilić. Plesao je Drew Jackson (njegova uloga je zapravo upad Johanna Straussa mlađeg u vlastitu operetu), uz zbor i orkestar Opere HNK u Zagrebu. Orkestar je uistinu briljirao u Straussovu štimungu snell polki. Zlobnici bi rekli "mali Beč", no nije mali, nego ovaj put veliki, barem kad je riječ o izvedbi Orkestra zagrebačkog HNK.
HNK Zagreb dosad je na platformi Operavision bio s predstavama "Medij", "Turandot", "Ero s onoga svijeta", "Nikola Šubić Zrinjski" i "Lennon" koje su vidjele tisuće ljubitelja opere.
Operavision bio je jedan od prvih dokaza da sredina nije umislila veliki, recentni uspon nacionalne opere koji je nedavno kulminirao činjenicom da su operne predstave u Zagrebu stalno rasprodane; gledatelji Operavisiona redovno su zagrebačke izvedbe komentirali riječima "briljantni glasovi, izvrsni vokali", neovisno o tomu je li im se svidjela neka režija predstave.
Dosad se, dakle, HNK predstavio uglavnom s operama 20. i 21. stoljeća, odnosno intencija je bila predstaviti prvo domaće operne naslove. Sa "Šišmišem" je prvi put ušao u red svjetskih opernih blockbustera na Operavisionu, gdje imamo na platformi ponudu iz velikih opernih kuća, i požnjeo, izgleda, ogroman uspjeh.
Komična opereta u tri čina Šišmiš/Die Fledermaus Johanna Straussa mlađega praizvedena je 1874. u Beču, postavši sinonimom operetnoga žanra. U samo šest godina opereta je postavljena u više od 170 kazališta njemačkoga govornog područja. Mnogi je nazivaju operetom nad operetama, Gustav Mahler ju je proglasio najboljom komičnom operom, a hvalili su je i Franz Liszt, Richard Wagner, Johannes Brahms, Arturo Toscanini, Herbert von Karajan, Leonard Bernstein i mnogi drugi veliki umjetnici.
Radnja počinje tako što grof Eisenstein mora u zatvor jer je vrijeđao službenu osobu i ima nesposobnog odvjetnika. No istovremeno dr. Falke zove ga na tulum kod princa Orlofskog. Njegovo odsustvo supruga Rosalinde iskoristit će za druženje s obožavateljem Alfredom, te otpušta sobaricu koja je pozvana na isti tulum kao Eisenstein. U noći s mnogo šampanjca, u zatvoru će završiti ljubavnik Rosalinde umjesto njezina muža, a svi ostali bit će na partyju princa Orlofskog. No to će biti tek početak svih zbrka i zabuna.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....