ZAGREB - Pred prepunim splitskim teatrom u subotu navečer premijerno je izvedena Hatzeova opera “Adel i Mara” u režiji Dore Ruždjak Podolski i pod ravnanjem Lorisa Voltolinija.
Josip Hatze skladao je ovu operu o stvarnim splitskim Romeu i Juliji iz 16. stoljeća na temelju djela Luke Botića “Bijedna Mara”, u kojemu je opisana nesretna ljubav kršćanke, Splićanke Mare i muslimana, Klišanina Adela koja završava Marinom smrću u samostanu kamo su je poslali roditelji protiveći se toj ljubavi.
Tako su u središtu zbivanja različitosti i prožimanja dviju kultura na širem splitskom području, a glazba je oslonjena na folklorne izvore, melos primorske i zagorske Dalmacije te orijentalno-bosanski.
Uigrana ekipa
“Adel i Mara” praizvedeni su u Ljubljani 1932. godine, a Splićani su je posljednji put gledali prije gotovo 20 godina. Bijednu Maru dramatizirao je tadašnji ravnatelj splitskoga kazališta Niko Bartulović, a u libreto je pretočio dr. Branko Radica.
Uz Valentinu Fijačko i Domagoja Dorotića u naslovnim ulogama, koji su pobrali najjači pljesak publike, u operi su nastupilii Ivica Čikeš, Žana Marendić Bučević, Ljubomir Puškarić, Terezija Kusanović, Ozren Bilušić, Vera Obukhova, Vinko Maroević, Špiro Boban, Zlatko Aurelio Kokeza, Sveto Matošić Komnenović, Milica Raičević, Branka Papak i Miroslav Ljubičić. Scenografiju je kreirala Dubravka Lošić, kostime Barbara Bourek, a svjetla je oblikovao Zoran Mihanović.
Prigovor scenografiji
- ‘Adel i Mara’ mi je jedna od dražih splitskih opera. Splitsko je kazalište imalo hrabrosti kada se odlučilo postaviti operu u režiji Dore Ruždjak Podolski. Večeras smo vidjeli da se mladi pjevači fantastično razvijaju, posebno Fijačko i Dorotić. Čini mi se da će Adel i Mara dugo ostati na repertoaru splitskog teatra - rekla je nakon predstave sopranistica Cynthia Hansell-Bakić.
- Premijera je pokazala da Splićani vole svoje opere. Zahvalan sam splitskoj publici koja je izvrsno primila djelo koje se nakon 18 godina vratilo u Split, zadovoljan je bio ravnatelj splitskog teatra Duško Mucalo.
Nila Kuzmanić Svete, kazališna kritičarka, uz riječi hvale za glazbu i izvedbu imala je i prigovor.
- Scena nije imala ni ‘s’ od splitskog. Scenografija i kostimografija su loše riješeni - rekla je Kuzmanić Svete.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....