Japanski par

‘Hrvatska ima odličan burek s mesom i ljude koji se nepristojno guraju preko reda‘

Rieka Suzuki koji u baletu ‘Hamlet‘ Williama Shakespearea, i koreografa Lea Mujća plešu Hamleta i Ofeliju. 

 Božo Radić/Cropix
Prvaci Baleta HNK Zagreb u Hrvatskoj su se upoznali i vjenčali. Ovdje su doživjeli "veliki prasak", no i začudili nekim domaćim običajima

Oni su par i privatno, a životi su im se, kao u filmu, isprepleli upravo u Lijepoj Našoj, gdje su se i upoznali, u zgradi Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu. Nakon što smo naše prvake Baleta gledali na tradicionalnoj koncertnoj večeri na kraju sezone u HNK, u suorganizaciji HNK i Jutarnjeg lista, gdje su Takuya Sumitomo i Rieka Suzuki Sumitomo plesali u ritmu rocka, publika 75. Dubrovačkih ljetnih igara imala je ovo ljeto izuzetnu priliku u parku Gradac pogledati "Hamleta", u kojem oboje plešu. Režiju i koreografiju za plesnu izvedbu slavne Shakespeareove tragedije o danskom kraljeviću potpisuje Leo Mujić, a posebnost predstave je što se životni par našao u ulogama Hamleta i Ofelije.

U Dubrovniku su dosad bili više od pet puta.

- Već smo plesali ovdje ‘Labuđe jezero‘ Petra I. Čajkovskog, u koreografiji Vladimira Malakhova 2017., te ‘Ponos i predrasude‘ u koreografiji Lea Mujića. Zaljubili smo se u Dubrovnik, ovo je mjesto iz snova za odmor. A sladoled u gradu savršena je kombinacija za vrućinu - njihovi su dojmovi.

* Ambijent parka u Dubrovniku postavio ih je pred dodatne izazove..

Rieka: Za nas je priličan izazov plesati u tim uvjetima. Naše je umijeće povezano i s tjelesnom gipkošću i temperaturom zraka, na što treba paziti, bez obzira na to plešemo li na otvorenom ili u kazalištu. Ako vlada vrućina, visok je postotak vlage u zraku ili jak vjetar, okolnosti su drugačije, ako se podloga ‘topi‘ od vrućine, sasvim je različit osjećaj dok plešete... Istodobno, postoje posebni i čarobni trenuci tijekom nastupa na vanjskoj pozornici, posebno kad vidite taj prelijep pogled na grad. Posebno je dirljivo kad Ofelija u jednom trenutku potone u vodu i ljudi je dižu... Taj pogled s pozornice iza gledališta i prema publici tijekom noći punog Mjeseca... atmosfera je bila magična

* Kako iz rakursa plesača funkcionira spoj Shakespearea i glazba P. I. Čajkovskog i Camillea Saint-Saënsa?

Takuya i Rieka: Leo Mujić stvorio je uistinu lijepu kemiju između Shakespearea, Čajkovskog i Saint-Saënsa. Glazba i priča savršeno se uklapaju. Njegova zbilja zadivljujuća koreografija savršena je kao sinteza glazbe i scene, što samoj izvedbi daje temperament i boju.

* Kako Vam je raditi s koreografom Leo Mujićem?

Takuya: Vrijeme provedeno s njim nas je obogatilo, njegov doslovce genijalan um i pokreti nas inspiriraju, on stalno pomiče granice i smanjuje naša ograničenja. Naučio sam kako cijelu izvedbu oblikovati iz perspektive koreografa jer sam i sam počeo koreografirati. Leo mi u tom pogledu daje gomilu izvrsnih savjeta.

image

Mujićev balet ‘Hamlet‘, HNK promo

HNK promo

* Pred koje vas je izazove stavio ‘Hamlet‘?

Takuya: Biti u ulozi Hamleta, jako je komplicirano, posebno kad treba usmjeravati emocije, kad treba glumiti Hamletovu ludost, pokazati je li stvarno poludio... Pa kad nečem pristupa sa samouvjerenošću ili čini nešto sa sumnjom ili strahom... Pokušao sam odglumiti sve te suptilne razlike koje se tiču uma. Iznimno sam sretan što svojim tijelom mogu prikazati posve različite karaktere i iznijeti njihove emocije. Nisam osoba koja je privatno sklona ispoljavanju emocija, ali kad se u mojem tijelu pojavi nečiji lik, preuzimam i njegove osjećaje...

Rieka: Ofelijina priča treba završiti s puno tuge, ludosti, praznine i patetike, što znači da je nužna dojmljiva izvedba. Ali, istodobno moram točno kontrolirati tehniku svojih pokreta, sve treba izgledati kao stvaran emotivni naboj s ruba pameti, kad je sve izvan kontrole, ali u isto vrijeme biti vrhunski koncentriran za svaki korak na pozornici. Uvijek nastojim ta dva izazova savršeno uravnotežiti.

Ofelija mi je apsolutno najdraža uloga u dosadašnjem životu kao balerine. Svi detalji tog lika, njezine osobnosti i koraci nevjerojatno su divni! Prekrasno je što je Leo stvorio Ofeliju po mom fizičkom i umjetničkom pristupu. Svojom magijom učinio je da zabljesnem na pozornici najviše koliko je moguće.

* Koliko u komadu pomaže to što ste i privatno povezani?

Takuya: Iskreno, plesati s Riekom mi je najveća moguća čast. Kao prvo, ona je nevjerojatna plesačica i njezina pozitivna energija i trud koji ulaže u svoj profesionalni napredak zaslužuju moje poštovanje. Naravno, ona mi je najdraža osoba, uvijek sam sretan kad mogu plesati s njom. Samo s njom mogu plesati s punim povjerenjem.

Rieka: Plesati s Takuyom velika mi je čast. Svatko voli plesati s njim zbog pažnje i poštovanja koje pruža partneru, ali i zbog njegove profesionalnosti. Povjerenje je najvažnija stvar za par koji pleše zajedno. On je divan umjetnik, uvijek sam tako zahvalna što s njim mogu dijeliti pozornicu, on je jednostavno najbolji!!!

* Takuya, plesali ste Leonea u Mujićevu baletu ‘Gospoda Glembajevi‘. Kakav vam je bio taj susret s hrvatskim književnim velikanom Miroslavom Krležom?

Takuya: ‘Gospoda Glembajevi‘ potpuno su promijenili moj umjetnički senzibilitet. Bio je to na neki način ‘Veliki prasak‘ za moju karijeru... Ta predstava pružila mi je pregršt nove inspiracije i otvorila nove vidike u umjetničkoj izvedbi. Uloga Leonea mi je jedna od najdražih u mojem baletnom životu. On je jedan vrlo rubni lik, nisam očekivao da ću njegovu dušu uspjeti stvoriti u svojem tijelu. Ta mi je uloga definitivno nezaboravna!

image

Trg Republike Hrvatske, Pas de Deux iz 2. čina baleta Labuđe jezero

Ronald Goršić/Cropix

* Koliko je balet popularan u Japanu?

Takuya: Balet postaje sve popularniji u Japanu, a usvajaju se vrhunske tehnike u izvedbi. Imamo jako puno velikih i malih baletnih studija, jako je mnogo baletnih natjecanja svake godine... Išao sam na brojna natjecanja kad sam bio mlađi...

* Kako vam je živjeti u potpuno drukčijoj kulturi kao što je hrvatska? Što Vam se sviđa, a što ne u Hrvatskoj?

Takuya: Hrvatska je moj drugi dom, ugodno je živjeti ovdje. Atmosfera u ovoj zemlji je tako fina, ljudi također, a gradovi su mi tako slatki. Obožavam ‘burek s mesom‘ i uvijek mi nedostaju divne hrvatske pekarnice kad pođem u Japan! Jedino mi se ne sviđa kad ljudi često ne poštuju red ako se nešto čeka. To je nevjerojatno za mene! Ako poštuješ ljude oko sebe i oni će tebe poštovati.

* Kako vam je raditi u HNK u Zagrebu, jeste li zadovoljni uvjetima rada i svojim osobnim razvojem?

Takuya: Potpuno smo zadovoljni uvjetima rada. U HNK se trude održati razinu radnih uvjeta tako da budemo time sretni. Također, otvaraju nam brojne mogućnosti plesanja s izvrsnim izvođačima. Sljedeće sezone u travnju ću službeno imati svoju premijeru kao koreograf. Ja sam koreograf, a Rieka asistentica. Beskrajno sam zahvalan što sam dobio tu priliku!

* Osim što ste u ‘Hamletu‘ par, par ste i privatno. Kako izgleda vaš dan kad niste na pozornici, razgovarate li kod kuće uvijek o poslu, ima li granica između privatnog i profesionalnog života?

Rieka i Takuya: Da, ponekad doma razgovaramo o poslu, ali se trudimo da puno toga ne unosimo u privatni život. Isto vrijedi i obrnuto. Trudimo se da privatne stvari ne prenesemo u radni prostor. Svatko je drugačiji, ali plesati zajedno za nas je neprocjenjiva sreća! Kad smo skupa, stvaramo bolju umjetnost! Nismo sigurni koliko ćemo ostati ovdje, ali smo se oboje zaljubili u ovu prekrasnu zemlju!

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. studeni 2024 00:20