Kasnio je. Nakon posla u bolnici Dubravko Lepušić trčao je u ugostiteljsku školu u Frankopanskoj učenicama održati predavanja o odgovornom spolnom ponašanju, zdravlju i zaštiti od spolno prenosivih bolesti. Nakon toga čekalo ga je kazalište, proba predstave “Varijete Europa (Orfej)” čija je premijera večeras u Zagrebačkom kazalištu mladih.
Ginekolog u KBC-u Sestara milosrdnica, Dubravko Lepušić poznatiji je kao jedan od autora zdravstvenog odgoja i neumorni prosvjetitelj, koji s projektom “Znanje je užitak” sedam godina obilazi škole i razgovara s mladima. Ako zdravstveno prosvjećivanje možeš povezati s rock koncertima, kako to on radi, zašto ne bi ginekologa izveli na kazališne daske?
Slijedi turneja
Nekonvencionalni zagrebački liječnik igra u autorskom projektu Tee Tupajić, u koprodukciji ZeKaeMa i norveškog kazališta Teatarhuset Avant Garden iz Tronheima. Nakon subote i nedjelje, predstava će igrati nekoliko puta u svibnju, a zatim putuju u Norvešku i na još nekoliko europskih odredišta.
- Obožavam film i kazalište. Kad me Tea nazvala prije par mjeseci, odmah sam pristao! - ispričao je Lepušić. Predstavu doživljava kao novi izazov, a Teu zove novom Sofijom Coppolom.
- Ozbiljan je posao stati pred ljude, ali na to sam već navikao. Govorim o onome što sam ja, o onome čime se bavim. Baš je lijepo to prezentirati ljudima - kaže.
Redateljica Tea Tupajić (Sarajevo 1984.) dovodi dr. Lepušića na scenu ZeKaeMa, zajedno sa Natašom Jovičić, Srećkom Seničićem i Markom Stanojčićem. Nitko od njih nije profesionalni glumac: redateljica je pozvala ljude koje je upoznala u posljednjih nekoliko godina, ekonomisticu, poreznog inspektora i agenta osiguranja, kako bi nas suočila s čovjekom kojeg u jurnjavi mimoilazimo.
Redateljica spada u grupu mladih umjetnika koji više rade u svijetu nego u Hrvatskoj. Diplomirala je režiju u Zagrebu, upravo priprema predstave u Hamburgu i Tel Avivu, a ovo joj je prvi projekt u nekom zagrebačkom gradskom kazalištu. Što zahvaljuje slučaju da je lani u New Yorku njena predstava igrala upravo kad je Dubravka Vrgoč bila tamo. Vidjela je predstavu i pozvala Teu u Zagreb.
“Varijete Europa” se najavljuje kao intimni, osobni portret tih četvero izabranih ljudi. Zato se nije odlučila za profesionalne glumce.
Portret četvero ljudi
- Morao je to biti živi čovjek sa živom pričom, jer sam htjela oživjeti trenutak susreta: što se zbilja događa kad dođe osoba kojoj nije profesija biti glumac, koja se ne želi izlagati, koja vodi sasvim običan život? Ako gledamo dovoljno dugo i dovoljno duboko, svaka je osoba beskonačno zanimljiva - kaže redateljica Tea Tupajić. Lepušića je slučajno upoznala u bolnici, kaže da ga je srela na 15 minuta i da joj je bio beskrajno zanimljiv, Marko je njen agent za mirovinsko osiguranje, sa Srećkom je bila na konverzacijskom tečaju njemačkoga. Natašu je upoznala kad joj je trebao akt za neku predstavu, nikoga od njih nije stigla zaista upoznati. Nakon par godina nazvala ih je i rekla im da bira baš njih, jer baš njih želi pokazati drugima.
- Danas, kad pola vremena potrošimo na internetu, Viberu ili WhatsAppu, kazalište postaje rijetko mjesto za upoznavanje. Zato sam napravila ovu predstavu, jer u stvarnom životu si s većinom ljudi na bok, bok - kaže Tea, objašnjavajući da je i to razlog zašto predstava igra u mini teatru, koji je scenograf Igor Pauška postavio na maloj pozornici ZKM-a, za samo 30 gledatelja. Kad se digne crvena zavjesa, četvero ljudi na sceni priča svoj život. Na zavjesi je redateljica zlatnim slovima ispisala priču o svom životu. Kostimografkinja je Kristina Šepetavc, svjetlo oblikuje Marino Frankola, a producent je Lovro Rumiha.
Potraga za Orfejem
Ako se četvoro ne-glumaca na sceni intimno razotkriva, je li bilo kriznih trenutaka, pokušaja odustajanja?
- Rad je bio zahtjevan, ali ova predstava je i za mene intimno važna. Mogli su osjetiti da ih ne manipuliram - kaže Tea Tupajić. Ovo nije politički angažirana predstava u kojoj igraju ne-glumci kao predstavnici neke manjine, ističe, nego portret čovjeka. Zašto Orfej? Orfej je mitski umjetnik, Lepušić i ostali nisu umjetnici, ali su kroz rad na predstavi tražili čega su to oni umjetnici u svom vlastitom životu.
Tea Tupajić krenula je tražiti Orfeja među nama u vrijeme kad se, povodom 100. obljetnice Prvog svjetskog rata, postavlja pitanje što je to Europa danas. Orfej je zamišljen kao prvi dio trilogije, a iduće godine slijede Ikar i Prometej. Nadam se da ću ih imati prilike raditi u Hrvatskoj, s hrvatskim glumcima, kaže redateljica.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....