Nakon dvije godine pauze igranja dubrovački se “Hamlet” vratio na tvrđavu Lovrijenac s Franom Maškovićem u naslovnoj ulozi, ZKM-ovim glumcem koji je u filmu najproslavljeniji glavnom ulogom u “Osmom povjereniku”.
Prije Maškovića i glumačkog tima, kojeg su okupili redatelj Paolo Magelli i dramaturginja Željka Udovičić, u kojem su Nina Violić, Milan Pleština, Anđela Ramljak, Nikša Butijer, Ivan Colarić, Pjer Meničanin, Enes Vejzović, Ermin Bravo i drugi, na Lovrijenac se spustio najbrži svjetski automobil za osobnu upotrebu, koji nije promaknuo našem Hamletu.
- Neupitno je da je gospodin Rimac iz takoreći garaže napravio svjetski respektabilan automobilski biznis, a na valu te promocije na Lovrijencu, koji je moja druga kuća, najljepša tvrđava na svijetu i dio mog djetinjstva, smo I mi napravili reklamu na društvenim mrežama za “Hamleta” koji je ove godine na Igrama rasprodan. Naravno, ne bih se bunio da mi Rimac bude sponzor - govori prvi Dubrovčanin koji je bio “Hamlet” na Lovrijencu otkako traju Ljetne igre I kojemu je Lovrijenac pozornica odrastanja.
- Sjećam se kako sam se kao mali, kad bi se slagale tribine za neku predstavu, verao na topove i proučavao vizuru grada koja je najljepša s Lovrijenca. Mi djeca bježali bi s Pila na tvrđavu, skaline koje vode prema gore bile su pozornicom naših dječjih igara, a nastojali bismo se uvući I na generalne probe predstava koje su nekada bile otvorene za publiku. Kao osnovnoškolac imao sam izlaz najdulje do ponoći, pa bih molio Boga da probe krenu ranije, da stignem predstavu do kraja odgledati. U kasnijem godinama predstava na Lovrijencu bila je sastavni dio ljetnog noćnog izlaska - govori Mašković (43).
Kako “Hamlet”, dobitnik Zlatnog Studija za najbolju predstavu u 2019. nije igrao dvije godine, valjalo je osvježiti pamćenje.
- Morao sam dobro ponoviti tekst. Imali smo u Zagrebu nekoliko proba, a u Dubrovniku njih pet uoče prve izvedbe 21. srpnja, što je dovoljno za obnovu predstave koju nismo igrali dvije godine. Radilo se od sedam navečer do zore. Nek stvari jesu malo promijenjene, odnosno izbrušene, ali nema nikakvih preinaka predstave - kaže Hamlet.
Nakon "Hamleta" na Lovrijencu ovo ljeto čeka ga 20. jubilarna izvedba “Kralja Leara” na Brijunima.
- Kroz brijunskog ‘Leara’ u 20 godina prošla je plejada vrhunskih glumaca i on je danas prava svečanost kazališta. Igram Edmunda, a uz mene su osim Rade Šerbedžije kao Leara, Ksenija Marinković, Lucija Šerbedžija, Miodrag Krivokapić... - nastavlja.
Glumac koji kaže da se za novine nikad ne bi skinuo, a za film uvijek, ako je obnaživanje s razlogom, ove je godine odigrao zapaženu ulogu u Ibsenovu “Neprijatelju naroda”, u režiji Ivana Penovića, gdje je glumački karikirao lažnim osmijehom loše prikriven cinizam kakav je na djelu kod protagonista javnog života koji su često pred TV kamerama, bili prezenteri ili politički faktori.
- Penović je jedan od najzanimljivijih mladih redatelja (dramaturga) s promišljenom idejom o tome koje teme hoće raditi ili dovesti u pitanje. Riječ je o ZKM-ovoj uspješnici, a što se tiče junaka kojeg igram inspiracije mi nije nedostajalo, ona je svuda oko nas kao muzika. Tako da sam se trebao ravnati samo onom starom krilaticom Minje Subote ‘muzika je put do sreće’ da bi nastao lik kreiran iz ludizma i mog poimanja svijeta. Riječ je o svijetu koji je kovanica s dva lica, netko duboko u sebi ne vjeruje u vijest, a čita je ili priopćuje s osmijehom… U političkom smislu okruženi smo takvim, vrlo lošim, glumcima koji su pak uvjereni da dobro prikrivaju vlastiti amaterizam. To je, netko će reći, uobičajena igra na javnoj sceni. Da, ali ta igra više nije ‘Čovječe, ne ljuti se’ nego ‘Riziko’ i masa ljudi zbog nje pati - rekao je o ulozi.
Na kulturnim ljetnim događanjima u Dubrovniku ne pita se za covid putovnice ili PCR testove, već je u gledalištu osiguran razmak, tako da će na Lovrijencu biti 70 ljudi u publici.
- Ako se na kulturne događaje može bez covid pasoša, to ne znači da se ljudi ne bi trebali cijepiti. Ljudi bi trebali vjerovati u razum i obrazovanje, a ne u mrkvu i šibu, te se cijepiti zbog sebe i drugih, ne iz straha zbog mogućih ograničenja - razmišlja Mašković, koji je imao sreće da u vrijeme korone radi i neke internacionalne projekte. Igrao je negativca u filmu “Mayday” koji je imao premijeru na Sundance, u filmu “About The Beginning” koji će tek izaći, te je radio hrvatsko-slovensku koprodukciju redatelja Slobodana Maksimovića, božićni igrani film za djecu ‘Kapa’ čija je premijera za pola godine.
Iduće sezone u ZeKaeM-u igrat će u novom tekstu Mate Matišića u režiji Paola Magellija, koji je napisan na vrlo aktualnu temu.
- Mate je opet napisao jedan lucidno inteligentan tekst o hrvatskoj stvarnosti. Igram kazališnog režisera koji je granični slučaj zlostavljača žena, sličnim pričama i procesima iz stvarnosti svjedočimo. Tekst je vrlo inteligentno napisan, a na publici je da razmisli treba li lika kojeg igram prijaviti ili ne. Možda se netko i prepozna u njemu - najavljuje glumac.
Ovog proljeća gostovao je u emisiji "Kod nas doma" pjevajući s Terezom Kesovijom ‘Skaline od Buže’. Izgleda da je posrijedi samo epizoda jer glumac ne namjerava karijeru razvijati u glazbenom pravcu.
- Teško da bih snimio CD... Bio sam u Terezinom spotu “Kilimanjaro bez snijega” i naša suradnja. koja je prije svega lokalpatriotska. ugodno se nastavila u jednoj emisiji. Ne mogu reći da mi to nije bilo predivno iskustvo i da nije ispunjen neki moj dječački san o glazbenom nastupu, ali radije bih se držao teatra i filma. Tereza je na besplatnom online kazališnom festivalu jutarnji.hr online odgledala ‘Hamleta’, a možda se i popne do Lovrijenca. Ako se ne popne, neću zamjeriti; penjanje na Lovrijenac je kao dva treninga na 38 Celzijevih stupnjeva u Dubrovniku preko dana i malo nižom temperaturom uvečer tako da toplo savjetujem publici da se lagano obuče - kaže Hamlet.
Nada se da ovo nije zadnja sezona igranja predstave koja ima i titl na engleskom za dubrovačke turiste. Ne postoji još verzija predstave za zatvoreno kazalište, ali s nekim pozivom za gostovanje, vjeruje da bi se lako predstavu preadaptiralo. Predstava u scenografiji koristi tvrđavu, video projekcije, te su tu još klavir, kauč i zemlja koja se prosipa. Kad netko odigra Hamleta, to se smatra nekim plafonom glumačkog rada. Postoji li nakon Hamleta Hamlet, odnosno drugi izazovi?
- Još uvijek sam znatiželjan za naslove, kolege, režisere i toliko predivnih napisanih uloga. Već u aktualnim premijerama i ulogama može se naći nešto privlačno. Splitsko ljeto u svom odličnom programu ima ‘Gloriju’ i tu je uloga Don Jere, uloga koju recimo ja ne bih odbio, kao što ne bih odbio otići s mojim ‘Hamletom’ u ‘Erinu’ Vrliku. Fasciniraju me i veterani glumišta kao što su Milka Podrug Kokotović, Helena Buljan, Neva Rošić ili Otokar Levaj, te kao što je bio Pero Kvrgić koji igraju dokle mogu stajati na nogama. Njihovi primjeri svjedoče najbolje o tome da gluma nije posao nego poziv - zaključuje Mašković.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....