ZAGREB - Studenti Muzičke akademije, Akademije dramske umjetnosti, Akademije likovnih umjetnosti te Tekstilno-tehnološkog fakulteta ponovno su ujedinili snage u realizaciji jednoga glazbeno-scenskog projekta. Nakon vrlo uspješnih izvedbi Mozartove “Čarobne frule” i “Ivana Groznog” Sergeja Prokofjeva, odabir za iduću suradnju pao je na možda najzahtjevnije djelo do sada, operu “Carmen” Georgesa Bizeta. U zagrebačkoj Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog održane su dvije predstave, u subotu i nedjelju, a “Carmen” će zaigrati još jednom, 2. prosinca u Hrvatskom narodnom kazalištu Ivana pl. Zajca u Rijeci.
Razbijanje stereotipa
Već na samom početku projekta redatelj Krešimir Dolenčić je, kako i sam navodi u tekstu u programskoj knjižici, želio razbiti stereotip koji vlada o Carmen, te na površinu iznijeti samu priču, tragičnu priču o surovosti života, koja je jednako tako živa danas kao i prije gotovo 140 godina, kada ju je uglazbio Bizet.
Dolenčić je Carmen želio približiti izvođačima, mladim ljudima i njihovu senzibilitetu te iskustvima. I nije pogriješio, jer predstava od početka do kraja diše mladenačkom energijom i snažnim entuzijazmom svih izvođača.
Nastojao je i učiniti predstavu vrlo živom i punom iznenađenja te stalno izazivati reakcije publike, onemogućiti da budu samo pasivni promatrači; stoga je i gledalište iskoristio kao dio pozornice, a u predstavu uključio i “voditelja”, energičnog Filipa Detelića, koji nas svojim komentarima vodi kroz sva zbivanja, referirajući se često s dozom sarkazma na današnje društvo i njegove probleme. Jer upravo je u takvo društvo, u zabačenom predgrađu nekog nepoznatog grada, i smještena Carmen koju smo imali prilike gledati u subotu.
Dokumentarni film
Ovaj projekt uvelike je nadišao bilo kakve okvire “studentske predstave”, a svi uključeni pokazali su, u sklopu mogućnosti kojima su raspolagali, razinu profesionalnosti koje se ne bi posramili niti njihovi stariji kolege. Studenti su, pod vodstvom svojih mentora, bili odgovorni za sve, pa i najsitnije detalje vezane uz nastanak predstave, njezinu pripremu i izvedbu.
Za scenografiju i kostimografiju pobrinuli su se studenti Akademije likovnih umjetnosti i Tekstilno-tehnološkog fakulteta. Studenti Akademije dramske umjetnosti bili su, među ostalim, uključeni i u samu produkciju predstave, u režiju te snimanje dokumentarnog filma o nastanku predstave. Muzička akademija odabrala je među svojim studentima dvije postave solista za većinu glavnih uloga, a na premijeri su nastupili Jelena Kordić u naslovnoj ulozi, Mario Bokun kao Don José, Matija Meić kao Escamillo te Nela Šarić u ulozi Micaële.
Visoka razina
Jelena Kordić odlično se držala u ulozi Carmen, iako se ponegdje moglo naslutiti da je možda još premlada da takvu snažnu i zahtjevnu ulogu iznese u svoj punini i slojevitosti. Mario Bokun bio je izvrstan Don José i jedan od vokalno najuvjerljivijih solista, a Matija Meić uspješno je utjelovio drskog i bahatog Escamilla. Dozu liričnosti inače prilično gruboj radnji dala je sopranistica Nela Šarić, čija je Micaëla bila nježna i vrlo dirljiva, a vokalno na vrlo visokoj razini. Treba pohvaliti i odlične sopranistice Martu Mustap i Branku Pleštinu, koje su nastupile u ulogama Mercédčs i Frasquite.
Sjajnoj izvedbi uvelike su pridonijeli i sjajni orkestar i zbor Muzičke akademije, te maestro Mladen Tarbuk, koji je vrlo čvrsto držao sve konce u svojim rukama. Zbor Akademije svake je godine sve bolji, a na premijeri u subotu odlično su pjevali, glumili i evidentno uživali u svakom trenutku onoga što stvaraju.
Velika očekivanja
Isti je slučaj bio i sa svim ostalim izvođačima, a ta količina dobre energije, pomiješane s pomnom pripremom i angažiranom realizacijom, nije mogla rezultirati drugačije nego odličnom, zaokruženom i uistinu zanimljivom predstavom, koja pak nije mogla izazvati drugo doli oduševljenje publike. S nestrpljenjem ćemo iščekivati što će nam ovi kreativni i marljivi studenti iduće prirediti. Bravo svima!
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....