INTERVJU UOČI SVIRKE

Znate li što je thai funk? Nizozemski Yīn Yīn donosi ga u Močvaru: ‘Volimo Hrvatsku! Ne možemo dočekati koncert‘

Yīn Yīn

 Jonas Loelmann
Biti predstavljen u velikom mediju poput ovog, tako daleko od naše domovine, velika nam je čast, kaže klavijaturist Robbert Verwijlen

Neodoljiva i suluda plesna zabava. Tako nekako opisat ćemo ono što nas čeka u srijedu, 6. ožujka, u zagrebačkoj Močvari, gdje će koncert održati nizozemska grupa Yīn Yīn. Njihovu glazbu najlakše se može opisati kao uzbudljiv spoj funka s glazbom iz Južne Azije 60-ih i 70-ih godina prošlog stoljeća, popularno nazvanog "thai funk". No Yīn Yīn nisu samo to - oni u svojem izričaju imaju i dosta karipskog zvuka, ali i surf glazbe. Taj miks možda je neobičan, ali očigledno dosta popularan jer su Yīn Yīn postali globalne zvijezde, a to dokazuje i činjenica da je zanimanje za zagrebački koncert ogroman pa će isti vjerojatno biti rasprodan.

Uoči tog koncerta, razgovarali smo s Robbertom Verwijlenom, klavijaturistom grupe.

U Zagreb dolazite u sklopu promocije novog albuma "Mount Matsu", a koji je objavljen manje od dvije godine od posljednjeg "The Age Of Aquarius". U diskografskom svijetu to je relativno kratak razmak između dva albuma pa nas zanima kako je došlo do svega.

- Na ovom albumu počeli smo raditi u veljači 2023., gotovo točno godinu dana nakon izlaska ‘The Age of Aquarius‘. To je za nas bio pravi trenutak, a nije bilo prerano nakon prethodnog izdanja jer smo prije toga cijelu godinu imali turneje za promociju ‘The Age of Aquarius‘ i bili smo spremni za sviranje novih pjesama. Prvi put u povijesti benda pokušali smo stvoriti cijelu stvar u prostoru za probe, sa svim članovima benda, od početka. Cijeli proces, od pisanja do miksanja, obavili smo sami u našem novoizgrađenom studiju tijekom razdoblja od pet mjeseci.

Odmah po izlasku albuma uslijedile su brojne pozitivne recenzije diljem svijeta. Jeste li to očekivali?

- Očekivali smo neke pozitivne recenzije, pogotovo jer zaista vjerujemo u ovaj album, ali količina medijske pažnje i pozitivnih recenzija apsolutno je nevjerojatna. Na primjer, biti predstavljen u velikom mediju poput ovog, tako daleko od naše domovine, velika nam je čast. Teško možemo biti sretniji od toga.

image

Yīn Yīn

Jonas Loelmann

Rast vaše popularnosti povezuje se s prelaskom na Glitterbeat Records, izdavačku kuću koja je nekoliko godina zaredom proglašena najboljom svjetskom world music izdavačkom kućom. Prije toga bili ste na Bongo Joe Records, još jednoj sjajnoj, ali ipak manjoj izdavačkoj kući. Je li vam prelazak na Glitterbeat donio neke novosti?

- Velika je razlika između Glitterbeata i našeg prethodnog izdavača Bongo Joe Recordsa. Potonja je cool, neovisna izdavačka kuća i dućan s pločama iz Ženeve, ali njihova distribucijska mreža relativno je mala. Otkako smo potpisali za Glitterbeat, primijetili smo porast pažnje međunarodnih medija koje volimo i poštujemo. Također, postoji obiman medijski plan za izdanja koja radimo i impresionirani smo time. Dakle, da odgovorimo na vaše pitanje - otvaraju se mnoga vrata koja nikad ne bismo mogli otvoriti sami!

Kad spominjemo Glitterbeat, oni su poznati kao izdavačka kuća koja daje priliku brojnim glazbenicima koji spajaju tradicijske utjecaje s modernim žanrovima pod nazivnikom world music. Iako je vašu glazbu teško uglaviti u jedan žanr, i vi ipak spadate pod taj nazivnik. Kako ste se odlučili na baš ovakvu glazbu u kojoj se čuju različiti utjecaji, od istočne Azije do tropskih otoka?

- Sve je počelo prije sedam godina, kad su se naš bivši gitarist i Kees sastali i podijelili svoju strast prema tajlandskoj glazbi 60-ih godina. Povezali su se i kombinirali to s modernim ritmovima i sintesajzerima, rezultirajući čudnom mješavinom žanrova. Iskreno, nikad nam nije bila namjera postati uspješni s tim, samo smo se zabavljali istražujući različite glazbene pejsaže. Nikad nismo mogli zamisliti da ćemo biti gdje smo sad.

Zadnjih godina dosta bendova iz cijelog svijeta dobiva zasluženu pažnju. Kako to komentirate?

- Mislimo da je to uglavnom povezano s eksplozijom popularnosti interneta i svih tableta te telefona. Budući da imamo neograničen pristup velikoj količini informacija, videa i glazbe iz cijelog svijeta, naš kulturni i glazbeni horizont uvelike se proširio. Odjednom otkrivate puno više nego što ste mogli kao dijete gledajući MTV i čitajući časopis Rolling Stone.

Što u posljednje vrijeme najviše slušate, što se nalazi u vašim playerima?

- U posljednje vrijeme puno slušamo japansku i kinesku glazbu. Yellow Magic Orchestra i sva njihova solo izdanja. Ostali izvođači su Osamu Kitajima, Masakazu Yoshizawa, Koto Ensemble of the Ikura Shool, Ryuichi Sakamoto, Piper, Meitei, Howie Lee, Tsusing i Hiroshi Sato.

Na ovom albumu imate više vokalnih dionica nego na prethodnima. Kako je došlo do toga?

- Došlo je prirodno. Prvo je većina albuma trebala biti instrumentalna. Kad su pjesme bile praktično gotove, imali smo val inspiracije i snimili sve vokale u jednoj prekrasnoj noći.

Ovo će biti vaš drugi koncert u Zagrebu. Prvi put nastupili ste u svibnju 2022. Sjećate li se tog nastupa?

- Pa naravno da pamtim tu izvedbu, to je bilo prvi put da smo svirali u Zagrebu. Sjećam se da je bila sjajna publika koja je stvarno osjećala glazbu s nama. Gostoljubivost je također bila nevjerojatno srdačna. Volimo Hrvatsku. Također se sjećam da smo imali odličan afterparty nakon koncerta s odličnim DJ-em koji je puštao sjajne pjesme, puno smo se zabavljali. Ovaj put publika može očekivati potpuno novi show, s puno stvari s našeg novog albuma. Ne možemo dočekati koncert!

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
04. studeni 2024 21:17