Ovog ljeta glavni mamci za publiku su Arcade Fire, Grinderman, Jamiroquai, TV On The Radio, The Streets, Cypress Hill i Mastodon, dok su 2010. to bili The Flaming Lips, Massive Atack, Billy Idol, Alice In Chains, LCD Soundsystem, Morcheeba i Flogging Molly, a 2009. Franz Ferdinand, Moby, Kraftwerk, N.E.R.D., Editors, Yeah Yeah Yeahs i Tricky.
Apsolutne zvijezde
Ovogodišnji T-Mobile INmusic uspio je privoljeti jednog od najtraženijih izvođača ovog ljeta koji nastupa na nizu festivala, a to je kanadski i trenutno najzanimljiviji svjetski indie-rock bend Arcade Fire.
U Zagreb dolaze nakon tri sjajna albuma od kojih debi “Funeral” (2004) već sad ima status remek-djela indie-rocka i jednog od najvažnijih albuma 21. stoljeća, dok su s trećim albumom “The Suburbs” (2010) Arcade Fire ušli u Top 10 najprodavanijih albuma diljem svijeta te dospjeli na onu razinu na kojoj su to bili R.E.M. uoči objave antologijskog i tržišno vrlo uspješnog “Automatic For The People”.
Dakle, Arcade Fire gledamo i slušamo uživo u najboljem mogućem trenutku, a s obzirom na viđeno u bečkom Gasometeru nakon albuma “Neon Bible” mogu u ime benda jamčiti napet, emotivan i katarzičan nastup tijekom kojega je moguće naći i niz poveznica s nastupom Brucea Springsteena i E Street Banda jer “The Suburbs” se može tumačiti i kao novovjeka verzija Springsteenovog “Darkness On The Edge Of Town”.
Povratak u prošlost
Otkako je zanemario klavir i Bibliju, a krizu srednjih godina odlučio liječiti električnom gitarom i pjesmama nabijenima seksualnom požudom, Nick Cave kao da se vratio u mladost.
Grinderman, uže jezgro Caveovog benda The Bad Seeds, suludo je zabavan blues-punk combo, bastardno derište Stoogesa i The Gun Cluba te Velvet Undergrounda i The Crampsa. Prošlojesenski nastup Grindermana na ljubljanskim Križankama, a tako će biti i na zagrebačkom Jarunu, nije bio art za ljubljanske kazališne režisere i zagrebačke glumice nego zaglušujući Caveov povratak punku, bluesu i totalnom rock’n’rollu. Urnebesniji čak i od onoga što je u mladim danima činio s The Birthday Party.
Posrijedi je eklektički nastrojen sastav prosvjetitelja popularne glazbe koji bešavno i ukusno spajaju indie-rock i hip-hop, folk i elektonsku glazbu, post-punk i prog-rock te opservacije o politici, ekologiji i znanosti čemu nije odolio ni glazbeno konzervativni Rolling Stone pa je “Dear Science” proglasio najboljim albumom 2008. Ovogodišnji “Nine Types Of Light”, iako pokušaj u smjeru zabave plesa, možda nije toliko impresivan, ali i TV On The Radio u Zagreb stižu u zenitu karijere.
Pripreme za roman
S obzirom na to da je Mike Skinner, najimpresivniji pjesnik britanske popularne glazbe 21. stoljeća, najavio da uskoro više neće nastupati i snimati pod imenom The Streets nego se posvetiti pisanju prvog romana i scenarija, ovo je zadnji čas da ga uživo vidimo i čujemo.
Na gotovo DIY albumu “Original Pirate Material” (2002) Skinner je prebrisao granice između The Clasha, The Jama i The Specialsa s jedne te rapa i plesnih beatova s druge strane da bi stvorio najuvjerljiviji britanski album prve dekade 21. stoljeća i ogledalo jednog sumornog i ružnog društva kroz čiju se noć probija jedino zahvaljujući crnom humoru, lageru, marihuani, tabletama i kebabu.
Na ovogodišnjem “Computer And Blues” Skinner u velikom finalnom obračunu podvlači crtu pod deset ludih godina koje su iza njega. “Geezer” je ponovo nabrijan, oboružan zaraznim ritmovima i inteligentnim opservacijama o sebi i modernom društvu.
Tijekom 90-ih u Zagrebu je jako popularn bio acid jazz i britanski funk zvuk na čijem je čelu stajao čovjek s čudnim šeširima i kapama Jay Kay, poznatiji pod imenom benda Jamiroquai. Oni koji su htjeli biti kul sredinom 90-ih govorili su da slušaju Becka, Chemical Brotherse i Jamiroquai.
Danas je to neka druga priča, ali činjenica jest da je Jamiroquai jedan od tržišno najuspješnijih britanskih izvođača posljednjih godina pa je i recentni “Rock Dust Light Star” dosegnuo zlatnu nakladu u Britaniji.
Preklapanje nastupa
Cypress Hill još je jedno jako ime ovogodišnjeg T-Mobile INmusica, barem na papiru. Neosporno je da je latino rap banda iz Los Angelesa tijekom prve polovice 90-ih bila jedno od najosobenijih i najoriginalnijih imena hip-hopa. Lako su brisali granice između rapa i rocka, ali i teško snimali intrigantne albume nakon sredine 90-ih.
Srećom, prošlogodišnji “Rise Up” predstavlja povratak Cypress Hilla u bolju formu, a zalog solidnom nastupu može biti i agresivan album “Live At The Fillmore”, jedan od rijetkih live albuma u hip-hopu. Mastodon, pak, zanimljivo je ime progresivnog metala čiji je treći album “Blood Mountain” (2006) jedan od najboljih u tom žanru posljednjih desetak godina.
Domaće i regionalne glazbene snage zastupat će Overflow, Elemental, Luka Belani, Tričke, Partibrejkers, Goribor, Dubioza kolektiv, Superhiks, Elvis Jackson i drugi pa požurite na Jarun.
Ono što će predstavljati problem je satnica. Prvog dana Goribor će nastupati kad i Arcade Fire, a problem je izraženiji druge večeri kada će se u priličnoj mjeri preklapati nastupi Cypress Hilla, TV On The Radio i Mastodona, odnosno Grindermana, The Streetsa i Overflowa. Šteta.
Gdje je konkurencija?
Britanski dnevnik The Times uvrstio je T-Mobile INmusic na listu 20 najboljih europskih ljetnih festivala 2008. i 2009. godine, što je veliki uspjeh ako u regiji postoje festivali poput Szigeta i Exita ili Nova Rocka i Frequencyja čiji organizator u Hrvatskoj s Radar Festivalom nije opstao duže od tri godine.
U međuvremenu sudbina Rokaj Festa je neizvjesna, ali bi šibenski Terraneo mogao postati šarmantan boutique-festival, nešto poput smanjenog izdanja velike barselonske Primavere.
Ipak, primjerenije usporedbe i za INmusic i za Terraneo bio bi irski boutique-festival Eletric Picnic, dok britanski boutique-festivali poput Latitudea i Bestivala nude mnogostruko više izvođača nego što bi si to ijedan hrvatski festival mogao priuštiti. Koliko je jaka i koncepcijski različita ponuda open-air festivala u Europi možete doznati na stranicama virtualfestivals.com i festivalfinder.co.uk pa vidjeti gdje je Hrvatska sa svojim festivalima u svoj toj ponudi.
Festivalske ulaznice za dva dana
440 kuna (390 kuna s popustom za T-Mobile korisnike)
Dnevne ulaznice za 21. ili 22. lipnja
350 kuna (bit će dostupne na blagajni festivala na dan održavanja)
Kamperske ulaznice
150 kuna (kamp je smješten na Otoku hrvatske mladeži, a bit će otvoren za posjetitelje od 18. do 23. lipnja)
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....