Josipa Bilić, studentica treće godine Muzičke akademije u Zagrebu, debitirala je nedavno na sceni zagrebačkog HNK u Verdijevu “Trubaduru” u ulozi Ines i kao alternacija Željki Martić. Brojni komplimenti upućeni su 21-godišnjoj sopranistici za ulogu Leonorine pratilje u naslovu koji je središte opusa talijanskog skladatelja, dio latinske trilogije.
- Debi u jednoj od najpoznatijih Verdijevih opera nešto je što se nisam niti usudila sanjati! S najvećom lakoćom gubim se u osjećajnosti glazbe romantizma, vjerojatno jer sam i sama emotivna i iskrena u interpretaciji - prenosi dojmove Josipa Bilić, napominjući da su joj iskusniji kolege iz zagrebačke Opere od prve muzičke probe bili neizmjerna potpora.
Nakon debija iz HNK je promptno došla ponuda za još jedan angažman, pjevat će u reprizama “Don Carla” Glas s neba, kao alternacija koloraturnoj sopranistici Ivani Lazar.
- Ja još ne mogu sa sigurnošću definirati svoj sopranski fah jer mi se glas mijenja i sazrijeva. Trenutačno mi najviše odgovara repertoar pisan za lirski sopran - kaže pjevačica koja je završila osnovnu glazbenu školu, predmet klavir, u razredu prof. Jelice Kuzmin u GŠ Pavla Markovca, te je 2014. počela učiti pjevanje u Glazbenoj školi “Vatroslav Lisinski” kod prof. Kristine Beck Kukavčić. Godine 2016. počela je studij pjevanja na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u razredu prof. Lidije Horvat Dunjko. Ima nekoliko nagrada, kao i iskustvo majstorskih seminara. Dosad je sudjelovala u produkcijama Opere b.b., kao i u produkciji Muzičke akademije; Mozartovoj operi “Così fan tutte”. Iz glazbene je obitelji, majka je profesorica na Akademiji Eva Kirchmayer Bilić, tata je Anto Bilić, hornist u Simfonijskom puhačkom orkestru OSRH.
- Roditelji su mi i najveća podrška i najteža publika. Kroz njih sam upoznala glazbu - kaže Josipa Bilić, koja ponajviše u karijeri priželjkuje naslovnu ulogu u Massenetovoj “Manon”.
Neobuzdana i prevrtljiva, a opet ljupka i nježna žena koja se sebično predaje svakom užitku. Sreća je što na pozornici možemo biti nešto što nismo u privatnom životu, stoga je hirovita Manon, kao potpuna suprotnost odgovornoj i organiziranoj Josipi, pravi izazov! - Ali do toga ima još puuuno posla... - kaže Josipa Bilić koja iako “pupoljak” u operi, već ozbiljno razmišlja o čuvanju glasa.
- Profesionalni pjevač, neovisno o godinama, mora imati disciplinu poput profesionalnog sportaša. To podrazumijeva uravnoteženost vježbanja i odmora, pomno biran angažman, održavanje kondicije i dovoljno sna - zaključuje.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....