KARTE SU PLANULE

Slavni tenor Carreras (77) u Zagrebu održao jedan od posljednjih koncerata u karijeri: bilo je spektakularno, publika na nogama, ovacije...

+

 Josip Bandic/Cropix
Svi zajedno bili su opušteni u ozračju posebno dirljivog štimunga obasjanog ličnosti sjedokosog Carrerasa koji je već za života postao legendom

Evo i to se dogodilo. Dugo očekivani koncert Joséa Carrerasa 23. rujna u Lisinskom, jedan od, kako je sam izjavio, od zadnjih u dugogodišnjoj karijeri. Danas 77. godišnja tenorska zvijezda, poznata hrvatskoj publici s mnogih koncertnih nastupa, uvrstio je i Zagreb u oproštajnu turneju. Skupe su ulaznice planule, dvorana prepuna, atraktivan program za najširu publiku, mnogo pljeska i ustajanja na kraju kao znak poštovanja velikom umjetniku. Na njegovu dugom pjevačkom putu točka na i bio je nedvojbeno projekt Tri tenora s kolegama Domingom i Pavarottijem koji se pretvorio u svjetski fenomen, no ne smije se zanemariti i veliki dio karijere vezan uz opernu scenu od koje ga je na dulje vrijeme odvojila teška bolest. Uspio je othrvati se prijetnji i vratio se na koncertni podij na veliku radost onih koji su baš njega najviše voljeli. Karakternim odlikama glasova i temperamenata tri su se tenora bitno razlikovala i preferencije tijekom njihovih karijera nisu bile ni konkurente ni važne. Svaki je imao svoj stil, zajednički su funkcionirali kao jedan.

image
Josip Bandic/Cropix
image
Josip Bandic/Cropix

Kod Carrerasa je bio važan njegov specifičan način profinjene izvedbe koja nikad nije ciljala na puku atrakciju, njegov gospodski odnos prema likovima i repertoaru idealno skrojenim za glas velike ljepote ali i posebne introspekcijske muzikalnosti koja ga je izdvajala. Te je odlike zadržao do ovih visokih godina iako ruku na srce pravi uvid u današnju glasovnu snagu nije bilo moguće otkriti s obzirom na mikrofonima pojačan zvuk.

No to je bilo najmanje važno u koncertnom odabiru s kojim se pokazao kao apsolutni vladar svojih posebnosti. Opera je razumljivo izostala, zamijenila ju je popularna glazba talijanskih kancona poput " Gitara romana" " Sole mio", " Voce e notte", song iz mjuzikla " Čovjek iz Manche" " The Impossbile Dream ", "My way", veličanstvena " Granada" i nekoliko dueta s Martinom Zadro, koja je ponovno potvrdila zbog čega ju je Carreras uvijek birao za partnericu i gošću kod nas. Raskošan sopran i šarmantnu sceničnost pokazala je u arijama Margarete iz "Fausta", "Djevojkama iz Cadisa", "Giudite" i popularne Puccinijeve "O Mio Bambino Caro" a Maestru se pridružila u duetima "Moon River", " Non ti scordar di me" i Leharovim neodoljivim " Lippen Schweigen" iz " Vesele udovice" da bi u zajedničkom finalu nazdravili i neizbježnom napitnicom iz " Travijate". Popularnije nije moglo biti i publika je uživala u vječno zelenim uspješnicama za sve generacije.

image
Josip Bandic/Cropix
image
Josip Bandic/Cropix

Pratio ih je raspoložen orkestar Zagrebačke filharmonije iz kojeg je odličan dirigent David Gimenez s pravom pozdravljao odlične pojedince a samostalno su izveli ulomak " Navarraise" iz Massenetove opere "Le Cid" i virtuoznu predigru Straussovu " Šišmišu".

Svi zajedno bili su opušteni u ozračju posebno dirljivog štimunga obasjanog ličnosti sjedokosog Carrerasa koji je već za života postao legendom vokalnoga svijeta prošlog i dijela ovog stoljeća.

image
Josip Bandic/Cropix
image
Josip Bandic/Cropix
image
Josip Bandic/Cropix

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. studeni 2024 22:13