ZAGREBAČKA FILHARMONIJA

Program “Za svakog ponešto” pokazuje se dobrom formulom

 ZF
Orkestar se već u prvome dijelu iskazao suptilnom izvedbom ulomaka iz neizbježnog “Orašara”

U blagdanskom konzumerizmu između ljubitelja kobasica i fritula još ima onih koji se mogu zasititi klasičnom glazbom.

To dakako ne znači da jedno ne ide s drugim prije ili poslije događaja, kao što ni svaki božićni koncert ne cilja samo u religijsku metu. Dokaz tome je sada već tradicionalni božićni koncert Zagrebačke filharmonije uvijek krcat publikom, pa je tako bilo i 20. prosinca u Lisinskom.

Razni žanrovi

Odabrani program “Za svakog ponešto” pokazuje se dobrom formulom koju građanstvo voli, a to ne mora uvijek biti ciljana publika odraslih ljubitelja klasike, nego ona od najmlađih do sjedokosih. Ovaj put mamac su zacijelo bile Zvjezdice, djevojački zbor uglednog dirigenta i pedagoga Zdravka Šljivca, koji već 35 godina kroz nekoliko generacija drži svjetsku razinu među srodnim sastavima, Hrvatskoj nosi međunarodne nagrade, a raznim vokalno-instrumentalnim skladbama daje poseban tonski sjaj.

Zvjezdicama u ovom koncertu pripada prvo mjesto među svim odličnim izvođačima i solistima koje su Filharmoničari pozvali u goste. Orkestar se već u prvome dijelu iskazao suptilnom izvedbom ulomaka iz neizbježnog “Orašara” P. I. Čajkovskog, glazbi koja putuje svijetom i mimo svoje izvorne baletne namjene, a koja na koncertnome podiju ponekad zvuči doista zamamno. Bila je to svakako zasluga orkestra u kojem su se isticale i prva harfa, i glazbalo čelesta, i zaneseni gudaći, i točni puhači, što je nedvojbeno zasluga dirigenta Mirana Vaupotića, ali i Zvjezdica, koje su kristalnom čistoćom tona sudjelovale u “Valceru snježnih pahuljica”.

Djevojčice su se malo odmorile dok su dva prva trubljača Filharmonije Marin Zlokić i Mario Lončar svirala virtuozni “Koncert za dvije trublje i orkestar u C-duru RV 537”, a onda je krenuo tour de force svih sudionika uz pregršt božićnih pjesama različitog podrijetla i iz raznih žanrova. Orkestru i zboru pridružila se Marija Kuhar Šoša svojim lijepim “a” tonom i u visinama sigurnim sopranom koji se idealno slagao s bojom zvjezdanih glasova. Zvjezdice su pripremile Paulina Kelava Vidović i Dijana Rogulja Delfin, a zajednički zamah, bilo da se radilo o mirnim ili veselim pjesmama, davao je dirigent Vaupotić.

Bogat izbor

Izbor je bio bogat i mjestimice kod nas unatoč svjetskoj popularnosti rijetko izvođen, poput živopisne ukrajinske kolede “Ščedryk”, austrijske “Es wird schon gleich dunkel” iz 17. stoljeća koju je popularizirala grupa Boney M, poznatih pjesama “Do You Hear What i Hear” Noëla Regneya, tradicionalne “Deck the Halls”, veselo ritmizirane “Feliz Navidad” Joséa Feliciana, sve do u svijetu uz “Tihu noć” ipak najpoznatijeg napjeva “Adeste fideles”.

Orkestar se veselio s “A Christmas Festival”, duhovitom kompilacijom Leroya Andersona, a svi zajedno poslali su poruku dobrih želja tradicionalnom uspavankom “Zaspi sinek” iz Hrvatske Kostajnice, koju je zapisao Hrvoje Žličarić, aranžirali su je Dubravko Palanović i neumorni Šljivac, a od 2017. čini dragocjeni dio božićnih koncerata Zvjezdica.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 02:27