Lanac dućana s glazbom i filmovima, His Master’s Voice, poznatiji kao HMV, nalazi se na korak do bankrota do kojeg ga je dovela trenutna ekonomska kriza, a bankama duguju ukupno 220 milijuna funti. U opasnosti je 4500 radnih mjesta, a uprava je na ovaj potez bila primorna zbog loše prodaje tijekom tradicionalno najjačeg, božićnog razdoblja.
Najpoznatija po svom zaštitnom znaku - slici fox terijera s gramofonom - HMV nije uspio opstati u teškim ekonomskim uvjetima i žestokoj konkurenciji digitalnog downloada, online prodaje i supermarketa. Kompanija se s dugovima borila više od dvije godine, i dok su banke revidirale uvjete posudbe, njihovi ključni opskrbljivači - Universal Music, EMI, Warner Brothers i Disney - odbili su pružiti dodatnu financijsku pomoć HMV-u, dovevši time u pitanje nastanak poslovanja.
Lanac koji je svoj prvi dućan otvorio 1921. godine u londonskoj Oxford Street - gdje se još uvijek nalazi najveći dućan ploča na svijetu - pokušao se spasiti prodajom ne samo filmova i glazbe, već i dodataka poput slušalica, no to nije bilo dovoljno da bi se spriječio pad klasične prodaje. Tadašnji izvršni direktor Simon Fox je smijenjen, a naslijedio ga je novi menadžerski tim, na čelu s Trevorom Mooreom, bivšim direktorom Jessopsa, maloprodajnog lanca fotoaparata, koji je također bankrotirao prošli tjedan i morao zatvoriti svojih 187 dućana.
Strukturalna pogreška
HMV je najjači brend koji je bankrotirao uslijed ekonomske krize, ali i izmijenjenih kupovnih navika potrošača:
- Kolaps HMV-a bio je neizbježan. Dok su mnogi drugi propali zbog ekonomije, u ovom slučaju u pitanju je strukturalna pogreška. U digitalnoj eri, kada se downloada 73,4 posto glazbe i filmova ili ih se kupuje online, poslovni model HMV-a jednostavno je postao irelevantan i neodrživ - izjavio je Neil Saunders, menadžer konzultantskih usluga Conlumino.
Baš kao i Jessops, koji se nije mogao oduprijeti rastućoj eksploziji mobitela s kamerama, ni HMV se nije mogao nositi s internetskim downloadom koji je smanjio potrebu za kupovinom CD i DVD izdanja, što je pak utjecalo na smanjenu prodaju tijekom ključnog blagdanskog razdoblja, a HMV svojim financijerima nije uspio dokazati da ima održiv poslovni model.
247 prodajnih mjesta
Kako bi se barem malo pokrpali prihode, u svim dućanima prošli su tjedan počele velike rasprodaje, no još se ne zna kakav će biti utjecaj na filmske kompanije i izdavačke kuće koje se oslanjaju na HMV-ovih 247 prodajnih mjesta, jer unatoč poziciji u kojoj se nalaze, HMV još uvijek drži 27 posto prodaje DVD-a i Blu-Ray tržišta i 38 posto fizičkog glazbenog tržišta.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....