Prošla je godina bila obilježena proslavom 50. obljetnice nastanka hip hopa, a i Hrvatska je pola stoljeća ne samo glazbenog, već i kulturalnog fenomena, odnosno načina života koji je neminovno utjecao na modernu glazbu, kulturu i društvo proslavila na itekako adekvatan način - od koncerata kalifornijskih velikana Souls of Mischief u Aquariusu i velikog Taliba Kwelija u Vintage Industrial Baru, pa do turneje Phat Phillieja i Jeru the Damaja po hrvatskim knjižnicama s misijom educiranja Hrvata o hip hop kulturi.
U zagrebačkom Blackoutu, koji je napredovao od radijske emisije na Radiju 101 do ključne institucije za promociju hip hopa u regiji, očigledno još uvijek slave spomenuti 50. rođendan jer su u klubu Dva Osam priredili vrhunsku poslasticu za "prave hip hop glave", kako su istaknuli prilikom prošlogodišnjeg intervjua.
Intiman prostor kluba povrh Zagreba ugostio je Slum Village, velikane čuvene detroitske hip hop škole, sastav oformljen sredinom devedesetih godina od strane MC-eva T3-a i pokojnog Baatina te legendarnog, prerano preminulog producenta J Dille, čiji je rad i utjecaj prepoznat i izvan granica hip hopa. Uz njih, na pozornicu su se ove večeri popele i domaće snage kao što su Poncije, Groove Playaz, BARS i Pendrek, Amerigo Gazaway, ali i gosti iz SAD-a - dvojac Abstract Mindstate koji je odlično zagrijao publiku za poznati detroitski duo.
Abstract Mindstate čine dinamični duo, reperica E.P. da Hellcat i Olskool Ice-Gre koji na pozornici djeluje poput tjelesnog čuvara Hellcat koja se ne suzdržava pojačana sampleovima soul glazbe repati o problemima u društvu, ali i čistoj ljubavi i zajedništvu koje na manjim, iskrenim hip hop događajima ima na pretek.
Izvrsni animatori publike, Abstract Mindstate maksimalno opušteno donose ono što mnogim starim zaljubljenicima u hip hop nedostaje - organskih instrumentala lišenih pretjerane elektronike koju već godinama "oni pravi" odbacuju. Naime, slušajući nastupe Abstract Mindstatea prije koncerta, i to s pratećim bendom uživo na pozornici, jasno se mogu opipati utjecaji soula i izvođača poput Commona te nezaobilaznih američkih swing i soul umjetnika iz sredine prošlog stoljeća, nepresušnih inspiracija toj sceni i žanru. Ta nostalgična zvučna estetika često upućuje na prošlo zlatno doba pametne igre riječi, zabavnog pričanja priče i stvaranja moralnog autoriteta, zaštitnog znaka velikana poput A Tribe Called Questa ili Pharcydea. Dok Abstract Mindstate podsjeća na te izvođače koji su mnogima pomogli da se zaljube u tu granu glazbe, s druge strane objeručke prihvaćaju novitete, a i pomoć velikog i kontroverznog Kanyea Westa koji je bio očaran njihovim snimkama iz devedesetih te ih vratio iz stanja "mirovanja". Naime, oni su jedini rap/hip-hop sastav kojima je slavni Ye producirao cijeli album (Dreams Still Inspire) i doveo spomenute značajke hip hopa do jedne sasvim nove razine. Učinite si uslugu i "bacite uho" na neka izdanja ovog unikatnog para, a ubrzo im tako i onako izlazi novi album, pa budite spremni.
Nakon što je Abstract Mindstate dobro zagrijao publiku, Slum Village (T3 i Young RJ) je izašao na pozornicu, a već od samog starta su evocirali kultnog J Dillu i dali do znanja da smo svi ovdje da mu odamo počast, kao što to i zagrebački Blackout radi partyjima održanima u ime tog poznatog "beatmakera".
Vanserijska i utjecajna produkcija J Dille, čak devet albuma koji su prirasli srcima pratiteljima hip hopa te hitovi koji su svako imali svoje izlete u mainstream rap glazbe karakteriziraju Slum Village. Zagrebačka publika koja je napunila Dva Osam bila je upoznata s materijalom Slum Villagea te J Dillinim opusom, a njima su priredili numere poput starije Dilline kreacije kao što su "Players", "Climax" ili "I Don‘t Know" s njihovog vrhunskog albuma "Fantastic Vol.2", ali su pokrili i nešto noviji materijal poput "Love Is" s albuma "Yes" iz 2015., izdan poslije J Dilline i Baatinove smrti, koristeći njihovu ostavštinu na najbolji mogući način. Naravno, nisu izostavili hit "Selfish" kojeg su snimili s Kanyeom Westom i Johnom Legendom prije 20-ak godina, a ni poznatu "Fall in Love". Young RJ i T3, vješti na mikrofonu, su uz reference iz pop kulture, ali i pozitivnim, oštrim porukama uspostavili kontakt s publikom i na otprilike sat vremena stvorili sigurnu oazu za one koji istinski cijene hip hop. To još je koncert preseljen iz Vintage Industrial Bara u manji prostor je zapravo išlo "pod ruku" izvođačima i publici jer su kreirali atmosferu s kakvom se mnogi drugi trunku manje eksponirani žanrovi ne mogu pohvaliti.
Produkcijski stil J Dille bio je poznat po bogatom zvuku temeljenom na sampleovima iz soula, jazza i funka i ostavio je neizbrisiv trag čak i u tehničkom aspektu hip hopa i jednako je bitan kao što su to i ostale znamenitosti Detroita: institucija poput Motowna, rock bogovi poput White Stripesa ili cijela jedna kultna elektronička scena devedesetih. Hip hop u Zagrebu iznimno cijeni ovakve ikone tog svijeta, a usprkos tome što je okrugli rođendan prošao, ta zajednica nastavlja slaviti povijest te kulture, ali isto tako i nastoji kreirate sve bolje uvjete i veće događaje za nadolazeće ljubitelje hip hopa.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....