Piše A. Dragaš

Mimika Orchestra: Kao da je netko spojio Kvarner i Istru, Šumadiju i Vardar, ali i Nigeriju, Brazil i Peru

Mimika Orchestra

 /Press
Pod vodstvom Maka Murtića 22-člani orkestar izvodi glazbu inspiriranu otokom Krkom. Zavidno lijepa ploča

Nekadašnji slogan Hrvatske turističke zajednice "Mediteran kakav je nekada bio" i reklama za jedno srpsko pivo "svetsko, a naše", u kombinaciji bi dali pogodno "brendiranje" za ono što je 22-člani Mimika Orchestra, pod vodstvom Maka Murtića, ostvario na netom izišlom LP izdanju, jesenas digitalno objavljenog albuma "Altur Mur". Svestrani Mak pojasnio je da "Altur Mur" na izumrlom veljotskom jeziku otoka Krka znači "oltar" ili "hram mora", a "predstavlja konceptualnu potragu za izgubljenom dušom Mediterana", koja zvuči posve lokalno, ali bi moglo i globalno biti razumljivo bilo kome tko se upusti u preslušavanje tog albuma. Svojedobno mi je Boško Petrović, a na konto jedne od njegovih najvažnijih skladbi "With Pain I Was Born", govorio kako je bio, ne samo pionir jazza u nas, nego i onoga što smo kasnije zvali etno ili world music.

image

Altur Mur

Taj smjerokaz vrijedi i za "Altur Mur", na kojem Mimika Orchestra, pod vodstvom Maka Murtića, maštovito uvezuje lokalne etno idiome - krčke, jadranske, mediteranske - s novim strujanjima u jazzu. Jasno je i da je Maku i ostalima jedna od niti vodilja bila Tamara Obrovac i njezin Transhistria Ensemble, u pravu su i oni koji su se u recenzijama prisjetili i riječkog zbora Putokazi, a neke recepture Mimike korespondiraju i s novom engleskom jazz scenom, i onime što uz šire sastave stvara kalifornijski, još i danas relativno mlad jazz lav Kamasi Washington. Stoji i poveznica s fusion fazom (iz ranih 70-ih) Milesa Davisa te afro-futurističkim kreacijama The Sun Ra Arkestra. Forte "Altur Mura" tvore izvrsno ustrojeni, vrlo ritmički puhači i za njih raspisane partiture, a potom i klasična ritam-sekcija utemeljena na neparnim, "balkanskim" ritmovima, pri čemu u memoriji ostaju jake i sočne melodije. Kao da je netko spojio Kvarner i Istru, Šumadiju i Vardar, ali i Nigeriju, Brazil i Peru. I pjevačice su vrlo zanosne i krasne, naročito kad idu tragom afro-beata, funka i soula 70-ih, no osobno mi se instrumentalni dijelovi ovog albuma čine najzanimljivijima. Gotovo da se mogla objaviti i vokalno-instrumentalna, a potom i samo instrumentalna verzija "Altur Mura".

Kolegu Vida Jeraja ovaj je album podsjetio i na radove Mitra Subotića Sube, koji je s Haustorom surađivao na albumu "Bolero", da bi rodnu Vojvodinu kasnije zamijenio Brazilom, u kojem je tragično poginuo, spašavajući iz svog studija snimke raznih brazilskih izvođača s kojima je radio. Definitivno, to je još jedan jako dobar "hint" za ono što Mimika Orchestra stvara na četvrtom te skladateljski, svirački i pjevački dosad najkompleksnijem i najambicioznijem albumu. Zavidno lijepa ploča.

MIMIKA ORCHESTRA

Altur Mur

Rika Muzika/Menart

žanr: jazz/etno

ocjena: 4

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. studeni 2024 00:36