![Zinka_Milanov_1946](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2017/5/15/10/Zinka_Milanov_1946.jpg)
Kako su svojedobno i sami objasnili, Laibach povijesnu građu, u koju ubrajaju i klasiku, pa tako i književnu, upotrebljavaju za stvaranje novih struktura i sadržaja, a upravo se na tome temeljio prvi dio njihova koncertnog projekta “Naše pjesme, vaši snovi” u zagrebačkoj dvorani Vatroslava Lisinskog.
Kultni i itekako kontroverzni slovenski bend, koji već 37 godina vješto spaja industrijsku, elektroničku i eksperimentalnu glazbu s neoklasičnim žanrom, na pozornici je pratio Simfonijski orkestar RTV Slovenije, a tijekom dvosatnog spektakla na velikom hologramskom zidu izmjenjivali su se stihovi i provokativne fotografije, od golih ljudskih skulptura do jelenjih rogova, strojnih zupčanika do neizostavnih maljevičevskih crnih križeva, svojevrsnih simbola anarhije, zbog kojih su Laibachu, pogotovo na početku karijere, često zabranjivali koncerte.
![Zagreb, 090517.
Grupa Laibach pracena Simfonijskim orkestrom RTV Slovenije, izvela je program nazvan Nase pjesme, vasi snovi u koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog.
Foto: Goran Mehkek / CROPIX](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2017/5/11/13/laibach10-090517.jpg)
Prešern
Možda je nekim obožavateljima 30-minutna autorska simfonijska suita, inspirirana epskom pjesmom najvećeg slovenskog pjesnika Franca Prešerna “Krštenje na Savici”, bila neočekivana i pomalo dosadnjikava, ali spoj maestralne izvedbe orkestra i vizualnih efekata kojima je cilj, između ostaloga, i šokirati publiku, nikoga nije ostavio ravnodušnim.
![Zagreb, 090517.
Grupa Laibach pracena Simfonijskim orkestrom RTV Slovenije, izvela je program nazvan Nase pjesme, vasi snovi u koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog.
Foto: Goran Mehkek / CROPIX](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2017/5/11/13/laibach21-090517.jpg)
Koketiranje s religijskim temama, u ovome slučaju krvavu kristijanizaciju u Europi, pogotovo alpskih Slovenaca u 8. stoljeću, Laibach je u prvome dijelu koncerta spojio sa svojom fragmentiranom obradom nedovršene Griegove opere “Saga o Olafu Tryggvasonu”, koja se također bavi temom nasilnog rađanja kršćanstva u Švedskoj i Norveškoj. Aranžmane za orkestar potpisuje talentirani slovenski skladatelj Anže Rožman, a pod dirigentskom palicom Simona Dvoršaka sve je zvučalo skoro nadnaravno, iako su neki obožavatelji publici zamjerili sterilnost i pomalo kazališnu reakciju, kao da je nedostajalo entuzijazma koji se inače viđa na Laibachovim koncertima.
Stihovi na zidu
Pravi fanovi ipak su u drugom dijelu, u kojem je slovenski bend predstavio vlastite hitove u simfonijskoj obradi, došli na svoje. Za prvu pjesmu, nimalo slučajno, izabrali su hit singl “Eurovision” s njihova posljednjeg još aktualnog studijskog albuma “Spectre” iz 2014. godine, a na videozidu su se pojavili stihovi “Europe is falling apart” (Europa se raspada), koji prilično vjerno opisuju trenutačnu političku situaciju na starome kontinentu. Slijedio je “Now you will pay”, s jednako provokativnom pričom o dolasku barbara s Istoka. Laibach su izveli i hitove “Smrt za smrt”, “Whistleblowers” te “Resistance is Futile” i donekle rasplesali pomalo uspavanu sjedeću publiku.
![Zagreb, 090517.
Grupa Laibach pracena Simfonijskim orkestrom RTV Slovenije, izvela je program nazvan Nase pjesme, vasi snovi u koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog.
Foto: Goran Mehkek / CROPIX](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2017/5/11/13/laibach4-090517.jpg)
Audiovizualni spektakl, koji je itekako vrijedilo vidjeti i čuti, završio je pjesmom “Life is Life”, a zagrebačka publika od Laibacha se oprostila gromoglasnim pljeskom. Avangardni Slovenci, koji sami sebe nazivaju Rammsteinom za odrasle, i ovaj put u Lisinskom dokazali su da su bend od kojega se i poslije 37 godina na sceni može uvijek očekivati nešto novo i još neviđeno.