PLAVI CIKLUS

FILHARMONIJA Maestralni violončelist Kian Soltani predvođen razmahanom dirigenticom

Večer je bila posvećena opusu Antonína Dvoráka, a oboje aktera bilo je odlično

Crven, bijeli, plavi je davni, dobro smišljen naziv koncertnih ciklusa Zagrebačke filharmonije.

Osim Filharmonije zaplavili su se ovaj put i violončelist Kian Soltani i dirigentica Elisabeth Fuchs. Večer je bila posvećena opusu Antonína Dvoráka, njegovu Koncertu za violončelo i orkestar u h-molu i Šestoj simfoniji u D-duru.

Izmnimnog Kiana Soltanija, violončelista austrijske adrese, no uglednog perzijskog porijekla, za Zagreb veže i prva nagrada na natjecanju Janigro, Valter Dešpalj kao jedan od njegovih brojnih pedagoga, nastup sa Zagrebačkim solistima...

Zagrebačke veze

Mlađahni “Perzijanac” potom radi s Ivanom Monighettijem koji osnažuje njegovu sabranost i posvećenost ne samo sviranju violončela već i glazbi koju izvodi. Zbog zagrebačkih veza i koječega drugoga u njegovoj biografiji, uključujući i svježu nagradu Paulo u Helsinkiju, nije bilo zgorega pozvati ga ponovno. A Kian Soltani je u rijetkom oglednom violončelističkom Koncertu u h-molu Antonína Dvoráka uvjerljivo pokazao i zašto. Uronjen u tekst, bez imalo truda da se svidi toliko prisutnom velikom gestom, solističku dionicu Koncerta je donio maestralno. Samosvojno, pripovjedno, nadasve kontrolirano, ali ne nauštrb glazbene smislenosti. Takav zamirući kraj Koncerta s eksplozijom na kraju nije se moglo odavna uživo čuti.

Odlična suradnica Elizabeth Fuchs, razmahana dirigentica školski visoko podignute brade, nije kao mnogi shvatila pratnju Koncertu samo kao pripremu za “svoju” oglednu simfoniju.

Matematičarka Fuchs

Nisam feministica, ali je već nekolicina primjeraka uživo dokazala da dirigiranje orkestrom ne treba dovijeka ostati jedan od posljednjih muških posjeda. Među ostalim je Fuchs i matematičarka i preciznost njezinih zahtjeva, razrade orkestralnih boja i smišljena cjelina, ostaje neupitna. I kada je učahureno blago Dvorákova violončelističkog Koncerta prošlo, Elisabeth Fuchs je donijela monumentalnu Šestu Dvorákovu simfoniju. Jedino što je nedostajalo bila je pastozna “slavenska” boja.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
01. studeni 2024 04:42