Damir Imamović Sevdah Takht vraća se u zagrebačku Tvornicu kulture nakon dvije godine, i to u četvrtak 5. veljače kada će predstaviti svoju viziju sevdaha koja je dijelom pokrenula lavinu interesa za ovim žanrom.
Stari arapski prevoditelji koristili su riječ “sevda” za prijevod grčke riječi “melankolija”. Danas sevdah jednostavno znači ljubav, ali i glazbeno-poetski žanr nastao susretanjem tradicija istoka i zapada na Balkanu, s najvećim procvatom u Bosni i Hercegovini. “Takht” je nekada bilo ime za male sastave koji su putovali Sredozemljem i svirali tradicionalnu glazbu. Sam naziv “takht” perzijskog je porijekla i označava postolje, dasku, a u suvremenoj upotrebi mogli bismo ga prevesti kao “pozornicu za nastup benda” ili “točku gledišta”.
Na tom naslijeđu Damir Imamović Sevdah Takht poziva se na tradiciju bendova koji prelaze granice aktualnih žanrova i predstavlja sevdah baziran na stalnom istraživanju i učenju različitih tradicija. U svojim interpretacijama stvaraju drugi, novi stil modernog sevdaha i predstavljaju novi korak u njegovom razvoju. Dodavanje raznih glazbenih elemenata i moderne orkestracije sevdahu, te kombinacija tri instrumenta i glasa, priskrbili su Sevdah Takhtu Damira Imamovića hvalospjeve, a samog se Imamovića naziva revolucionarem tog žanra koji miče granice ostajući vjeran tradiciji.
Nakon uspješnog solo projekta i vlastitog trija Damir Imamović je sa Sevdah Takht bendom ostvario veliki uspjeh. Imamović, rođen u porodici legendarnog majstora sevdaha Zaima Imamovića, sevdah istražuje, propituje te pomiče granice u glazbenom i teoretskom smislu, a svoje viđenje ove tradicionalne glazbe je gradio na brojnim svjetskim pozornicama. Osim samog Imamovića, Sevdah Takht čine i Nenad Kovačić, perkusionist i istraživač afričkih i balkanskim ritmovima, te Ivan Mihajlović, jedan od najzanimljivijih mladih basista i autora na beogradskoj glazbenoj sceni.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....