61. PULA FILM FESTIVAL

'ZAGREB CAPUCCINO' Moderna ženska priča, prva nakon dugog niza godina

Redateljica Vanja Sviličić je uoči snimanja navodno promijenila obje glavne glumice

Prije točno pola stoljeća Pulski festival je potresalo odmjeravanje snaga između Veljka Bulajića i tadašnjeg direktora Dejana Kosanovića: redatelj je htio da se njegov novi film “Skopje 63.”, cjelovečernji dokumentarac o strašnom potresu koji je zadesio makedonsku metropolu, prikaže u Areni, a Kosanović je bio protiv, tvrdeći da pravila jasno pokazuju da se samo igrani filmovi smiju natjecati na festivalu.

Kosanovićev je stav prevagnuo i “Skopje 63.” moralo je potražiti druge “lansirne platforme”, a imao ih je dovoljno.

Nesadržajne vožnje

Danas opreka igranog i dokumentarnog više nikoga ne zanima, “Fahrenheit 9/11” Michaela Moorea pobijedio je u Cannesu, “Sacro GRA” Gianfranca Rosija u Veneciji, pa su tako “Baršunasti teroristi” Pétera Kerekesa, Ivana Ostrochovskog i Pavola Pekarcika, češki dokumentarac s manjinskim hrvatskim udjelom, pojačali skroman domaći program u Areni.

O tom zabavnom filmu koji se bavi češkim osobenjacima i njihovim opstrukcijama komunističkog režima Jutarnji list je pisao najprije s Berlinalea, a zatim i ZagrebDoxa. U kinu Valli premijeru je imao art noir “Vjetar puše kako hoće”. Za Arenu zbilja nije bio, unatoč tome što je alternativac Zdravko Mustać prvi put malo ozbiljnije koketirao s naracijom i nakrcao priču likovima kao što su plaćeni ubojica, diler droge, opaki tajkun i umiruća balerina.

Na žalost, u njegovom su prosedeu uglavnom prizori koje drugi filmaši obično izostavljaju, poput dugih nesadržajnih vožnji i praznih dramskih hodova, a i rad s glumcima nije mu najjača strana. Kad je već imao na raspolaganju vrsnog direktora fotografije Borisa Poljaka, mogao se potruditi i oko intrigantnijeg vizualnog prosedea, ali za tako nešto očito nije bilo novca: “no budget” nezavisna produkcija jedva si je mogla priuštiti i cjelovečernje trajanje.

“Zagreb Capuccino”, prvijenac Vanje Sviličić, supruge Ognjena Sviličića koji je s njom potpisao i scenarij, ispao je dosta dobro u odnosu na činjenicu da je redateljica uoči snimanja navodno promijenila obje glavne glumice.

Nela Koscis i Mila Elegović igraju dvije prijateljice potpuno oprečnih karaktera koje su na životnom raskrižju: Petra (Kocics) se upravo rastaje, možda i zbog manijakalne pedanterije kojom održava ne samo svoj lijepi stan nego vlastiti život, no to se ne usuđuje povjeriti čak ni majci, dok je Kika stigla iz Njemačke također s velikom tajnom koju doznajemo tek u završnici.

Solidno režiran

Uglavnom je to ugođajna, nenametljiva studija usredotočena na protagonistice, koje se malo-pomalo razgolićuju pred gledateljima: sporednih likova tek je nekoliko, ali su dosta važni po radnju.

Film je vrlo solidno režiran, Vanja Sviličić je prije ovoga ipak imala nekoliko zapaženih kratkih igranih i dokumentarnih filmova, finale je možda previše zbrzan, no to je i jedini veći prigovor: važnije je da je to prva moderna ženska priča u hrvatskom igranom filmu posljednjih godina.

Odjek u kinima vjerojatno će biti zanemariv, no HRT - jedan od koproducenata - mogao bi biti vrlo zadovoljan gledanošću.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 18:44