PRAVI DETEKTIV: FINALE

Unatoč nekorektnim i promiskuitetnim detektivkama, ‘Zemlja tmine‘ ispala je razočaravajuće bljutava

Prikazana je i posljednja, šesta epizoda ”Zemlje tmine”. Finale je očekivano - razočaravajuće

Landmark Media/Alamy/Alamy/Profimedia/Landmark Media/alamy/alamy/profimedia
U ovom su scenarističkom ćušpajzu izmiješani zla korporacija, istraživači koji misle da su poput bogova i domorodačko stanovništvo koje uzme sudbinu u svoje ruke

Imali smo odličnu lokaciju - Aljasku u doba polarne noći, malo mjesto Ennis nastanjeno domorodačkim stanovništvom, Jodie Foster koja demonstrira kako bi izgledala ostarjela Clarice Starling i vrlo zanimljivu bivšu boksačicu Kali Reis koja se vrlo dobro snašla u glumačkim vodama u ulozi policajke Evangeline Navarro povezane s lokalnim duhovima. Bio je tu i donekle intrigantan početak s iznenadnom i neobičnom smrti skupine znanstvenika iz istraživačke postaje. Pa, sugeriranje postojanja nečega nadnaravnog i zlokoban prikaz uništenja okoliša zbog obližnjeg rudnika, zbog čega novorođenčad umire i stanovništvo obolijeva od raka. Četvrta sezona serije "Pravi detektiv: Zemlja tmine" bombastično je najavljivana kao povratak u formu antologijskog formata koji je mnogo obećavao, ali osim prve sezone zapravo ništa vrijedno nije uspio ispričati.

Jodie Foster kao detektivka Liz Danvers

Nova sezona autorice i redateljice Isse López dočekana je nekritično euforičnim recenzijama; tvrdilo se da je "Zemlja tmine" podjednako dobra kao i prva sezona s Woodyjem Harrelsonom i Matthewom McConaugheyjem, slavila se mračna atmosfera i oslanjanje motiva na Carpenterov "Stvor", iako je zapravo od samog početka bilo jasno da to i neće biti nešto. Srećom, polarna verzija "Pravog detektiva" trajala je samo šest epizoda tako da se gledateljska patnja i dosada nije odugovlačila. No, opet, finale koje smo upravo vidjeli bilo je - i za onako niska očekivanja - razočaravajuće. Svi sastojci recepta bili su dobro izabrani i kvalitetni, no dobiveno jelo na kraju je ispalo iznenađujuće bljutavo. HBO, odnosno po novome Max, u definitivnoj je kreativnoj krizi. Vjerojatno čekaju da ih ponovno spasi druga sezona "Zmajeve kuće", prequela "Igre prijestolja", čija se premijera očekuje na ljeto.

Tipična Karen

Jedina epizoda "Zemlje tmine" koja je donekle mogla zadovoljiti prosječnu glad gledatelja streaming programa bila je četvrta kada su se stvari malo zaoštrile i na trenutak je djelovalo da će detektivke Liz Danvers (Foster) i Navarro svojim nimalo policijskim ponašanjem i same prijeći na tamnu stranu. Nažalost, ništa od toga nije se dogodilo. Šteta jer su naše junakinje bile mnogo zanimljivije od kriminalističkog misterija koji su rješavale. Pogotovo lik detektivke Danvers koja je zamišljena kao tipična Karen (zahtjevna bijela gnjavatorica), u svakom pogledu nekorektna i još pritom promiskuitetna. Baš kao i Navarro. I to su protagonistkinje za koje bismo rado navijali - samo da se nisu našle u tako besmislenom problemu i slučaju.

Bivša američka boksačica Kali Reis pokazala se kao vrlo solidna glumica

Pa su tako u ovom scenarističkom ćušpajzu izmiješani zla korporacija, istraživači koji misle da su poput bogova i da mogu obične ljudske živote žrtvovati za neko superiorno znanstveno otkriće te domorodačko stanovništvo, i to isključivo žene koje na kraju uzmu vlastitu sudbinu u svoje ruke i same riješe nesreću koja se nadvila nad njihovom zajednicom. Vjerujem da ovakvim poopćavanjem nisam otkrila samo finale misterija tko je skrivio smrt grupe znanstvenika i ekološke aktivistkinje koja je umrla nekoliko godina prije. No, u samom finalu doznajemo kakva trauma stoji iza prgavog ponašanja Liz Danvers. Specifičnost je ove sezone "Pravog detektiva" i velik broj nasilnih smrti - izvan okvira osnovnog zločina - kojima svjedočimo i koje prolaze posve nekažnjivo. "Zemlja tmine" veliko je razočaranje. Peta sezona druge omiljene antologijske serije koja se vrti oko zločina - "Fargo" s Juno Temple i Jonom Hammom - neusporedivo je bolja od ovoga što nam je isporučila Issa López.

26. travanj 2024 10:49