Prvi put u povijesti jedan je hrvatski igranofilmski projekt krenuo u prikupljanje novca za svoje snimanje putem crowdfunding kampanje.
Riječ je o horor-komediji s puno seksi komada i zombija na Jadranu, nazvanoj “HoliDead”, iza koje stoje scenarist i producent Velimir Grgić te mladi redatelj i scenarist Dario Lonjak, koji je i autor ideje ovog filma. U sveukupno 40 dana cilj je dosegnuti 100 tisuća dolara, što će biti početni kapital za ovaj film čiji budžet iznosi 500 tisuća dolara ili oko 3,3 milijuna kuna.
Prvi izbor
- Prvi smo i do sada jedini filmski projekt koji je odabrala američka platforma FundThis. Prošli smo izbor i rekli su nam kako upravo najviše vjeruju u nas. Nije riječ o klasičnoj platformi, već o kompaniji sa sjedištem u Floridi i koja sa svojim PR-om i marketinškom službom za nas vodi cijeli projekt. Zbog svega toga, postali smo agencijska vijest u Americi pa tako povećali prisustvo projekta na američkom filmskom tržištu. Tako da smo, čak i ako nemoguća misija prikupljanja novca za film propadne, već napravili sjajan posao - govori Velimir Grgić, domaćoj javnosti poznat kao pisac. Objavio je 13 knjiga, njegovo horor-komično djelo “Kriza” osvojilo je najvažniju hrvatsku ZF nagradu SFera, a napisao je i skript za predstavu “Elementarne čestice” nastale prema romanu Michela Houllebecqa, oko koje se, uoči premijere, u Dubrovniku digla poprilična prašina. Scenarist je i TV projekta, serija i filmova, a rad na stranim filmskim projektima osigurao mu je i kontakte u FundThisu, točnije poznanstvo s jednim od direktora te kompanije.
Glavnu ulogu u filmu trebala bi imati jedna od naših najtalentiranijih mladih glumica Tihana Lazović, zvijezda hrvatskog slavodobitnika iz Cannesa, filma “Zvizdan”. Ekipa je već snimila promotivni spot s razgolićenim mladim djevojkama i mladićima na plaži koji se polako pretvaraju u zombije, a Lazović u njemu više komično nego provokativno, što je uostalom i bio cilj, poziva potencijalne ulagače.
Zombiji na plaži
- Ovo nije jeftini trash projekt. To je naš hommage američkim hororcima, s puno seksi djevojaka i s puno smijeha. Da smo ga htjeli jeftino snimiti, snimili bismo ga već prije, jer novce su nam nudili od Engleske do Indije, ali ne dovoljne da se snimi onako kako mi to želimo - objašnjava Grgić. U startu je ideja bila da to bude isključivo hrvatski projekt snimljen na hrvatskom jeziku. U zimu 2014. Dario Lonjak osmislio je priču. Kako je riječ o potpuno komercijalnom projektu, hrvatske institucije nisu pokazale interes za njega, pa su ga Lonjak i Grgić, vlasnici produkcijske kompanije Pulsar Produkcija koja je nedavno producirala video za “Ne mogu disat” Ede Maajke (kao i njegov prošli spot za “Ojojoj”) te niz promotivnih videa za novu zračnu luku Franjo Tuđman, odlučili s nizom drugih projekata prezentirati u Cannesu 2015. te je nastavili predstavljati dalje po raznim festivalima, gradeći mrežu kontakata.
- Strašno su se zainteresirali za nas, jer tada još nitko nije snimio film koji prati zgodne studente i studentice na odmoru koje na plaži napadaju zombiji. “HoliDead” je ionako hrvatski film samo po lokacijama i dijelu ekipe - film je na engleskom jeziku i gotovo svi glavni likovi su Englezi - govori Grgić.
Prema prezentaciji na FundThisu sve počinje kada petoro mladih 20-godišnjaka, dva Britanca, dvije Britanke, Amerikanka i Hrvatica koji zajedno studiraju na jednom sveučilištu u Londonu odluče ljeto provesti u Hrvatskoj. Žele posjetiti Zrće, “hrvatsku Ibizu”, a nakon napornog partijanja društvance se odluči oporaviti na malom izoliranom hrvatskom otoku. Uživaju u kupanju kao od majke rođeni, plesu, seksu, privatnim partyjima na plaži. No u jednom trenutku idila se pretvara u potpuni horor jer se vesela, pijana i drogirana petorka nađe usred invazije zombija...
Uloga Hrvatice Lidije povjerena je Tihani Lazović koja voli ekscentrične i provokativne uloge, dok ekipa nadamo se budućeg filma, ostatak glavnog casta planira pronaći među stranim glumcima.
- Plan nam je da se samo prva scena snimi na Zrću, a preostali dio filma na drugim lokacijama na Jadranu. Naravno, sve ovisi o tome kakve će biti porezne olakšice kada (i ako) do snimanja dođe. Želimo ljepote Hrvatske u filmu, ali ako će biti skuplje snimati ga kod nas nego na Azurnoj obali, ići ćemo na najjeftinije lijepo more. Ali, nadam se Hrvatskoj - govori Grgić.
Dobre reakcije
Za one neupućene kako crowdfunding kampanje funkcioniraju, ljudi diljem svijeta doniraju određeni udio novca, ili bolje rečeno ulažu. U ovom slučaju za 10 dolara možete kupiti promo knjigu projekta i film kada on bude gotov, sve u digitalnom obliku. Za 100 dolara možete dobiti i svoje ime na odjavnoj špici “HoliDeada”, dok za 20 tisuća dolara postajete jedan od producenata suradnika čije se ime nalazi odmah u uvodu filma.
- Iznenađen sam da je netko nešto uplatio u tih prvih nekoliko dana, kada smo jedva prisutni u medijima. Iskreno, nama je već dovoljno to što je naš projekt postao tako javan, vidljiv svima u svjetskim okvirima jer to predstavlja odličnu preporuku za daljnji razvoj, kaže Grgić zadovoljan što je njihova ideja, čak i za strane pojmove drastična i revolucionarna, naišla na tako dobre reakcije.
- Uobičajeno je da neki filmski projekt razvijate barem sedam godina. Mi smo sad na trećoj, tako da ima još posla. Uvijek vam je najvažniji taj početni kapital, bez kojeg ne možete održati niti jedan ozbiljan sastanak s potencijalnim ulagačima. Također, zadnjih su godina sve crowdfunding kampanje koje su prikupljale novac za filmove, uglavnom propadale. Zapravo, uglavnom se tako prikuplja preostali novac kojim morate završiti već započeti, razvikani projekt, no mi smo krenuli tražiti temeljni kapital, što je suludo, ali ništa nas ne košta probati, osim malo vremena. Uspjeli ili ne, bitno je da smo probali. Ako na kraju i ne prikupimo 100 tisuća dolara, postigli smo jedan cilj, jer je naš film postigao svoju vizibilnost na svjetskom nivou i uvjeren sam da ćemo ga na kraju, kad-tad snimiti - zaključio je Grgić.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....