ZAGREB - Hrvatsko audiovizualno vijeće (HAVC) odobrilo je za sufinanciranje tri projekta odabrana s javnog poziva za poticanje audiovizualnih djelatnosti i stvaralaštva za koprodukcije s manjinskim hrvatskim udjelom.
Na srpanjski rok poziva za proizvodnju koprodukcija s manjinskim hrvatskim udjelom pristiglo je osamnaest prijava, od čega je za sufinanciranje predloženo njih tri u ukupnom iznosu nešto većem od 1.7 milijuna kuna, izvijestio je Hrvatski audiovizualni centar.
Izabrani su dugometražni igrani filmovi "Kao da moj je sin" talijanske redateljice Costanze Quatriglio (749 tisuća kuna), "Otac" srpskog redatelja Srdana Golubovića (750 tisuća) i animirani "Pad Rima" mađarskog redatelja Balazsa Turaia (217 tisuća).
Po riječima Sanje Ravlić, umjetničke savjetnica za filmske koprodukcije s manjinskim hrvatskim udjelom, pri odabiru predloženih projekata vodila se kvalitetom ponuđenih scenarija, sveukupnom uspješnošću autora te producenta i koproducenata filma, kao i kriterijem zastupljenosti hrvatskih filmskih djelatnika u samoj proizvodnji filma.
"I na kraju, ali ne nevažno, produkcijski kriteriji konzistentnosti koprodukcijske strukture u smislu već potvrđenih ili mogućih dodatnih izvora financiranja te potencijala cirkulacije filma u kinima ili na međunarodnim filmskim festivalima", istaknula je u obrazloženju.
"Kao da je moj sin" Costanze Quatriglio, koja scenarij potpisuje s iskusnom talijanskom scenaristicom Dorianom Leondeff, intimistička je drama o egzilu i o tome kako on oblikuje i mijenja nečiji identitet, inspirirana istinitom životnom pričom Mohammada Jan Azada, lika iz njezinog dokumentarnog filma "Il mondo addosso" iz 2006.
Glavnu žensku ulogu u filmu tumači hrvatska glumica Tihana Lazović, a dio filma će se i snimati u Hrvatskoj. Hrvatski koproducent je Antitalent.
Film "Otac" četvrti je dugometražni igrani film srpskog redatelja Srđana Golubovića, čiji je prethodni film, "Krugovi", također hrvatska manjinska koprodukcija, prikazan na festivalima u Berlinu i Sundanceu.
Bajkoviti tranzicijski vestern
Scenarij za svoj novi film, kako ga naziva "bajkoviti tranzicijski vestern", zajednički potpisuje s hrvatskim scenaristom i redateljem Ognjenom Sviličićem. To je priča o čovjeku kojemu je novo vrijeme oduzelo sve, pa i pravo na vlastitu djecu i koji je simbol borbe protiv licemjerja današnjeg društva. Hrvatski koproducent mu je Propeler Film.
Pad Rima kao distopijska komedija
"Pad Rima" je dvanestominutni kratkometražni film nastao u tehnici 2D digitalne animacije. Sam autor, mađarski animator Balasz Turai, žanrovski ga određuje kao "distopijsku komediju ili znanstveno-fantastičnu satiru".
Sam naslov filma i u velikoj mjeri njegova radnja inspirirani su istoimenom pjesmom W.H. Audena iz 1940. u kojoj pjesnik povlači analogiju između povijesti drevnog Rima i onim što smatra mračnom realnošću suvremenog života.
Mađarski redatelj u svom filmu na sličan način povlači paralele između tragikomičnog distopijskog postapokaliptičnog fikcijskog svijeta kojeg kreira u filmu i današnjice u kojoj, prema njegovim riječima "postkršćanska bogata enklava agresivno štiti svoj prostor od prodora drugačijih, uljeza".
Riječ o projektu koji će iz Hrvatske koproducirati Jadranska animacija, a nastaje u okviru započete inicijative suradnje na području animacije između Hrvatske i zemalja tzv. Višegradske incijative, u ovom slučaju Mađarske.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....