‘KRAJ JEDNE ERE‘

Spektakularan kraj ‘Nasljeđa‘: ‘Ovo nismo očekivali. Najbolja je to serija svih vremena‘

Matthew Macfadyen, Alexander Skarsgård, Sarah Snook, HBO-ova serija ‘Nasljeđe‘

 Supplied By Lmk/Landmark/Profimedia/Supplied By Lmk/landmark/profimedia
‘Sgurni smo da ih činjenica da su ostali bez očeve tvrtke nije oslobodila traume... Pogledajte samo zadnju scenu‘

Posljednja epizoda četvrte sezone, kao i posljednje epizode prijašnjih sezona, dobila je ime prema stihu pjesme Johna Berrymana naziva "Dream Song 29", a u središtu je dramatičan događaj koji likove okuplja na zajedničkoj lokaciji - ovoga puta na okup ih dovodi odbor, piše Variety. Patrijarh obitelji je mrtav, a braća pokušavaju preuzeti obiteljsko nasljeđe, tvrtku Waystar, uvijek nailazeći na "iste dogovore i saveze".

Nakon četiri sezone bespoštedne borbe za obiteljsko nasljeđe, ono djeci Logana Royja isklizne kroz prste te odlazi u ruke stranca. Novi vlasnik je "tech bro" Lukas Matsson (Alexander Skarsgård), čija kompanija GoJo, zahvaljujući Shivinom (Sarah Snook) odlučujućem glasu, naposljetku dobiva potporu odbora. Razlog tome glasu je, piše New York Times, Shivina spoznaja da tvrtku ne može povjeriti Kendallu (Jeremy Strong), za kojeg ne vjeruje da bi bio dobar u tome poslu. Referira se i na mračni incident iz Kendallove prošlosti, kojeg potonji odjednom zaniječe.

I nakon završetka bitke u kojoj trijumfira Shivin muž Tom (Matthew Macfadyen), kojeg Matsson postavlja za glavnog direktora, Roman (Kieran Culkin) uvjerava Kendalla da Waystar ionako proizvodi nebitne stvari te s oklijevanjem odlučuje sudjelovati u promotivnoj fotografiji na kojoj Matsson potpisuje kupnju. Od njega se serija oprašta scenom samotnog ispijanja pića u baru. Shiv, kojoj je muž "preoteo" poziciju, s njime se pristaje odvesti na proslavu (svjesna da su oboje bili spremni izdati onog drugog, trudna Shiv tijekom vožnje na Tomov znak mlako polaže svoj dlan na njegov), dok poraženog Kendalla gledamo kako u tišini bezizražajno zuri u rijeku. Gregova (Nicholas Braun) situacija se, s druge strane, čini puno optimističnijom. Usprkos izdaji te sukobu s Tomom koji je uslijedio, Gregova budućnost u firmi je, ipak, zagarantirana.

"Usprkos dužini, "With Open Eyes" je destilirana, koncentrirana esencija "Nasljeđa", čak i kada se priprema slom obitelji Roy i tvrtke koja više nije njihova - udruženja koje je obojilo svaku sekundu onoga što se događalo u seriji", piše Variety o finalnoj epizodi serije koja je oduševila kritičare i gledatelje.

"Nakon što direktor GoJo-a Lukas Matsson službeno postane vlasnik tvrtke, ne saznajemo kakva je budućnost braće Roy niti tko je dobio predsjedničke izbore od prije dvije epizode, no sigurni smo da ih činjenica da su ostali bez očeve tvrtke nije oslobodila traume koja je njihovo pravo nasljeđe. Pogledajte samo zadnju scenu. Ovo nije prvi put da Kendall zuri u ponor, a neće biti ni posljednji", zaključuje Variety.

"Kraj ‘Nasljeđa‘ kraj je jedne ere. Za vrijeme prikazivanja četiriju sezona, koje je noćas dobilo spektakularan kraj u finalnoj epizodi naziva ‘With Open Eyes‘, serija je uspješno balansirala između oštrog humora i ustrajne strahote. Prikaz moderne američke dekadencije u kojem se nemilosrdna obitelj sačinjena od nepodnošljivih milijardera poznatih kao obitelj Roy međusobno bori za medijsko carstvo, postajao je sve tmurniji dok smo promatrali kako akteri paraju svijet u potrazi za moći, s vrlo malo brige o potencijalnim zlokobnim posljedicama za društvo. To je postalo izričito jasno na kraju", piše pak Collider, a završetak komentira i The Guardian:

"Uspjehu jednoga završetka možda se najbolje može suditi prema tome da se, za trajanja odjavne špice, čini kako se radnja nije mogla odviti ni na jedan drugi način. U tom se slučaju za devedesetominutni kraj briljantne kreacije Jesseja Armstronga - kombinaciju sapunice, satire i Shakespeareovske tragedije - može reći da spada među one najbolje".

"Skoro svi mi znamo da su mnogi milijarderi i direktori kompanija predatori i lakrdijaši. Ipak, rijetko to jasno ustvrdimo. Dodajmo tome i nelagodu koja s time može doći i koja je rijetko prikazana i opisana na tako dirljiv, lud i bolan način kao što je to slučaj s ‘Nasljeđem‘. ‘Budućnost je stvarna, prošlost je izmišljena‘, izjavio je Coxov okrutni Logan Roy na svojoj rođendanskoj zabavi u drugoj sezoni serije. Večeras je završetak serije taj sarkastični komentar iz 2019. učinio jednim od definirajućih opisa jedne od serija koje su ponajviše obilježile 21. stoljeće", iznosi Deadline.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. listopad 2024 07:41