Nakon pet dana igranja beta verzije igre “Call of Duty: Modern Warfare II” (MW2), nadolazećeg naslova u serijalu “Call of Duty” koji bi trebao izaći 28. listopada ove godine, može se reći da su novotarije i promjene koje su autori igre iz studija za razvoj Infinity Ward unijeli u multiplayer segment osjetne, ali ne spektakularne.
Tijekom tih se pet dana ubijalo i umiralo prilično brzo, ponekad čak i neobjašnjivo brzo, no to je bilo i za očekivati s obzirom na to da se radi o nedovršenoj verziji igre. Dim i bljeskovi koji su izlazili iz pušaka znali su biti toliko gusti da nakon šačice metaka više niste bili sigurni u koga točno pucate. Ciljanje je dodatno otežavao odskok pušaka, no on je bio prisutan jer se puške nisu mogle posložiti onako kako su igrači htjeli budući da su na raspolaganju imali tek manji broj dodataka. Pasivniji igrači, tzv. kamperi, uglavnom su bolje prolazili od agresivnijih, i to zato što su se koraci igrača jako dobro čuli, pogotovo na slušalicama.
Kako su mnogi priželjkivali, ozloglašeni “slide cancel” nije prisutan u igri (može ga se izvesti, ali izvedba nije praktična) i ne nedostaje. Igrač se u prostoru i bez njega može kretati brzo i fluidno. Odluči li se uklizati, tijekom te animacije neće moći otvoriti vatru na protivnika, što će nedvojbeno dovesti do toga da će igrači aktivno izbjegavati taj pokret. Igrači u MW2 na raspolaganju imaju tzv. delfinov zaron i on bi im u teoriji trebao pomoći da se u određenim situacijama izvuku iz problema ili da ih stvore protivniku. Ostaje vidjeti kako će se on uklopiti u dosadašnji arsenal poteza koje igrači imaju na raspolaganju. Na popisu novih poteza koje je Infinity Ward ubacio u MW2 kako bi je učinio taktički raznovrsnijom igrom nalazi se i mogućnost višenja na rubovima visokih zgrada i zidova. Igrači će se tako moći prišuljati suparniku koji je zauzeo jako dobru poziciju te ga eliminirati ili barem natjerati da se povuče. Iako sam za tim potezom posegnuo tek par puta, već vidim da će biti prilično koristan, pogotovo na kartama s puno visokih strateški važnih punktova.
Igrači su vrlo brzo nakon što su pokrenuli betu MW2 uočili da se ne pojavljuju na maloj karti u lijevom gornjem uglu ekrana kada pucaju iz oružja koje nema prigušivače. Dizajneri iz Infinity Warda su rekli da će pozicije suparničkih igrača na karti moći doznati samo uz pomoć bespilotnih letjelica (UAV), odnosno rekli su da ne žele “kazniti” igrače zbog otvaranja vatre. Igrači se s tom odlukom u velikoj mjeri ne slažu pa ostaje vidjeti hoće li njihovo nezadovoljstvo u konačnici natjerati dizajnere da promijene svoju odluku.
Sustav povlastica koje igrači uživaju - mogućnost nošenja dva “glavna” oružja, otpornost na sve vrste smrtonosnih i nesmrtonosnih granata, itd. - reorganiziran je tako da igrači najvažnije povlastice stječu tijekom pojedine partije. Potez je to koji su mnogi dočekali na nož jer igrače bez tih vrijednih i korisnih povlastica pretvara u lake mete za one koji su ih tijekom partije već stekli. Dizajneri su rekli da će nastaviti razvijati sustav povlastica, što znači da je moguće će se on prije izlaska igre još nekoliko puta promijeniti.
Također, igrači koji MW2 igraju na PlayStation i Xbox konzolama mogu promijeniti vidno polje i prilagoditi koliko će protivnici i ambijenti zauzimati prostora na ekranu prilikom gledanja kroz ciljnik.
Igrači koji su igrali betu MW2 istaknuli su da im se ne sviđa što stalno moraju igrati protiv de facto drugih igrača. Istaknuto je da im se time potezom otežava stvaranje privremenih prijateljstava (koja mogu postati i trajna) i rivalstava te napredovanje u igri. Ako partija završi minimalnom pobjedom jedne momčadi, druga će zasigurno poželjeti revanš. Primjerice, u igri “Call of Duty: Modern Warfare” iz 2019. nebrojeno mi se mnogo puta dogodilo da s istom ekipom odigram i nekoliko partija “Hardpointa” (punkt na karti koji obje momčadi moraju zauzeti i kontrolirati na određeno vrijeme svako se malo pomakne, što gotovo uvijek dovede do interesantnih i napetih mečeva) jer ga znaju igrati na pravi način.
Infinity Ward je prilikom dizajniranja korisničkog sučelja igre vertikalne izbornike u velikoj mjeri zamijenio horizontalnima, što je dovelo do toga da igrači često nisu lako mogli pronaći ono što su tražili. Izgradnja pušaka sada traje malo duže, a popisi dostupnih dodataka za iste manje su pregledni.
Društvena komponenta MW2-a također je pomalo nezgrapna. Primjerice, proces pronalaska igrača čiji mikrofon nije podešen na pravi način te koji zbog toga proizvodi buku traje nepotrebno dugo. Igrači “Call of Duty” igara znaju koliko konstantni šumovi mogu pokvariti igračko iskustvo.
Zanimljivo je i da će se MW2 djelomično moći igrati iz trećeg lica. Treće lice do određene mjere mijenja način na koji se igrači kreću kroz prostor i pucaju, međutim tih nekoliko partija koje sam odigrao iz trećeg pokazale su da je to i dalje “Call of Duty”. Dodatno, igrači koji svoje kune vole potrošiti na izgled avatara koje kontroliraju tijekom igre ovaj će način igre svakako pozdraviti. Nemojmo se zavaravati, mogućnost igranja iz trećeg lica uvedena je upravo zbog toga. Sve ostalo je samo plus.
U srijedu su serveri MW2-a pauzirali, a u četvrtak se u testiranje uključuju vlasnici osobnih računala i Xbox konzola. Oni će zajedno s PlayStation igračima igru testirati od 22. do 26. rujna. Nakon toga će, pretpostavlja se, uslijediti period poliranja igre i eliminiranja grešaka. Datum kada bi igra trebala izaći, 28. listopad, već je neko vrijeme poznat i za sada nije bilo naznaka da ga Infinity Ward neće ispoštovati.
Napomenimo i to da će oni igrači koji su već naručili igru pristup kampanji dobiti već 20. listopada, što znači da će je vjerojatno dovršiti prije nego što igra službeno izađe.
Sve je ovo, međutim, samo uvertira za dolazak na tržište druge verzije battle royale igre “Call of Duty: Warzone” i “DMZ-a”, reakcije franšize Call of Duty na popularnu igru “Escape from Tarkov” u kojoj igrači ulaze na određeno područje, tamo obavljaju određene zadatke te nakon toga isti taj prostor napuštaju.
Zaključno, MW2 čini tek jednu trećinu ukupnog Call of Duty iskustva - i to najmanju. Naravno, ima igrača koji ga shvaćaju ozbiljno i igraju stalno, međutim znatno je više onih koji ga koriste kao svojevrsnu vježbaonicu prije igranja “Warzonea”. Vrijeme provedeno u MW2 multiplayeru još će se dodatno smanjiti kada na tržište dođe iščekivani “DMZ”. Zbog toga se i nameće pitanje koliko će vremena Infinity Ward u narednih godinu ili više dana uopće posvetiti MW2 multiplayeru.
Beta verzija MW2 koju sam igrao od petka do utorka bila je većinom ugodno iskustvo i rado ću MW2 multiplayer igrati kada izađe cijela verzija igre. Vratit ću mu se i nakon što izađu “Warzone 2.0” i “DMZ”, međutim vjerojatno samo kako bi otključao neku novu pušku koju želim koristiti u ta dva bitno zabavnija moda igranja.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....