KRALJ CIPELA

Odrastajući na kanarskom otoku za doba Franca, Blahnik je od omota slatkiša izrađivao cipele za guštere koje je hvatao u vrtu obiteljske kuće

Manolo Blahnik

Netflix
Dokumentarac o najpoznatijem svjetskom dizajneru cipela prikazuje se sutra na HTV-u

U nedjelju 2. lipnja na Drugom programu u 20.15 sati emitira se dokumentarni film "Manolo Blahnik: Kralj cipela".

Film prikazuje kako je dječak koji je odrastao na izoliranom španjolskom otoku postao jedan od najutjecajnijih dizajnera cipela na svijetu. Film prikazuje pokretačku snagu njegova rada, a to je Blahnikova ljubav prema umijeću izrade cipela i svakom pojedinom primjerku koji stvara. No, velik je kontrast između živog unutarnjeg svijeta koji raspiruje njegovu maštu i svemira slavnih u kojem žive Blahnikove cipele. Da bi se u tom kontrastu postigla ravnoteža, potrebni su nadljudski napori.

Zahvaljujući seriji "Seks i grad", cipele Manola Blahnika postale su kulturna senzacija i popularno poznate kao "manolice" tražene su diljem svijeta. U prvom dugometražnom dokumentarnom filmu o Blahnikovoj životnoj priči slavni autor i stilski urednik Vanity Faira Michael Roberts otkriva kako je Blahnik prepoznat kao najbolji svjetski dizajner cipela ponajprije zahvaljujući radu vlastitim rukama.

Odrastajući na jednom od udaljenih španjolskih Kanarskih otoka u eri Francovih mjera ekonomske štednje, Blahnik je od omota slatkiša izrađivao cipele za guštere koje bi uhvatio u vrtu obiteljske kuće. Manolova biografija okosnica je priče, a doživljaji koji su ga oblikovali izneseni su dojmljivim dramskim prikazom. Sve to s drugim stiliziranim prikazima oživljava različite izvore inspiracije i fantastičan misaoni proces koji ga potiče na stvaranje istinski veličanstvene obuće. Blahnik je Michaelu Robertsu omogućio potpun i dosad neviđen pristup profesionalnom svijetu i privatnoj domeni, što uključuje i arhivu od 30.000 predmeta koje čuva u svojem domu u engleskom Bathu. Roberts je prvi snimatelj kojem je Manolo dopustio da uđe u njegov svijet kako bi dokumentirao njegove muze te izvore inspiracije i motivacije.

Film razotkriva Blahnikovu važnu ulogu u sazrijevanju Pariza, New Yorka i Londona kao glavnih gradova mode. Njegove cipele evociraju utjecaj koji je imao na glam rock, disko, eru supermodela, kreativnost Londona, renesansu Hollywooda i ponovni procvat visoke mode. Film je odabrala Mira Vočinkić.

01. lipanj 2024 13:09