Za redatelja Marija Kovača malo je reći da je svestran, jer gotovo da i nema polja u umjetnosti i životu koje ga ne interesira. Nakon što je osam tjedana s redateljem Krešom Dolenčićem bio zadužen za odabir točaka koje su izvodile zvijezde u HTV-ovu showu “Ja to mogu”, već je uskočio u talent show “Supertalent” gdje je jedan od mentora. Na Trećem programu HTV-a ide njegov kviz “Kvizna situacija”, a pred njim je i kazališna sezona u kojoj se većinom prihvatio rada na predstavama za djecu i mlade, a nerijetko se okuša i kao DJ.
Kao mentor u “Supertalentu” već se pokazao izuzetno uspješnim jer su kandidati iz njegove kategorije “ostalo” pobijedili u dvije od tri sezone.
- Kao mentori podijeljeni smo na pjevače, glazbenike, plesače i ‘ostalo’, za što sam zadužen ja. U to ulazi sve, od cirkuskih vještina, imitatora, glumaca, mađioničara, ljudi na skateboardu, BMX-u, twirlingaša... To je i najzanimljivija kategorija i ono što ‘Supertalent’ dijeli od ostalih televizijskih talent show formata - priča Mario.
Kvizoman
“Kvizna situacija” je kviz koji Mario, kaže, doživljava kao svoje dijete. Svoju je ljubav prema pub kvizovima pretočio u show koji je zaživio na 3. programu HTV-a.
- Ponudili smo projekt koji je sličan tome kako pub kvizovi izgledaju uistinu. Tu su pitanja koja su kombinacija zezancije i ozbiljnoga. Traži se ozbiljno znanje, ali je pitanje upakirano u duhovitost. Poanta je u procesu dolaska do odgovora i tu se vidi širok dijapazon i multidisciplinarnost znanja kod kvizaša - objašnjava Mario.
No, kazalište je ipak za Marija broj jedan, pa sve ostale obaveze slaže tek nakon što si u glavi posloži iduću kazališnu sezonu. U Tvornici lutaka, kazalištu u kojem je od glumca Leona Lučeva preuzeo ulogu ravnatelja, trenutno se radi “Crvenkapica”, a nakon toga seli se svojoj drugoj ljubavi - Kazalištu slijepih i slabovidnih s kojima radi “Prokletu avliju” Ive Andrića.
- Kazalište slijepih i slabovidnih je najstarije takvo kazalište u svijetu i lijepo je da u jednom vidu kazališnog života ljudi iz cijelog svijeta dolaze i uče od nas. Kazalište toliko odskače po kvaliteti da je počelo sudjelovati u životu mainstream kazališta, ide na festivale i mnogi su ljudi iz struke već zaboravili da je to kazalište slijepih. Zato smo odlučili pozabaviti Andrićem, jednim zapostavljenim klasikom s ovih prostora kojeg, nažalost, unatoč Nobelovoj nagradi i svemu što je dobio kao da kazališta zaobilaze - priča Mario.
Klasici za djecu
Na samom kraju sezone očekuju ga još dvije premijere predstava za djece. Jedna je “Ribar Palunko i njegova žena” prema djelu Ivane Brlić Mažuranić u Slavonskom Brodu koju radi s lutkarskom družinom I. B. Mažuranić.
- Zarekao sam se da ću režirati svih osam ‘Priča iz davnine’. I za sami kraj sezone, odnosno početak iduće ću raditi za Žar pticu predstavu ‘Zvižduk s Bukovca’, isto jedan klasik domaće dječje književnosti koji već neko vrijeme nije rađen u kazalištu. To je komad koji me fascinira, koliko u njemu zapravo ima ‘političke nekorektnosti’. Ti dečki se i mlate i pjevaju prostačke pjesmice i proživljavaju sve one fakinske rituale koje ne možete vidjeti u domaćim emisijama za djecu. Tamo je sve lijepo, uštogljeno, a zaboravljamo da je nama idol mladosti bio Pucko, zločesti dečko koji je razbio prozor, potegnuo neku curu za kikice - pojašnjava Mario.
I dokumentarci su polje na kojem se Mario voli okušati s vremena na vrijeme.
- Prednost je što od toga ne živim, pa se mogu baviti angažiranim temama, poput namještanja nogometnih utakmica, žrtvama silovanja i sličnih koje me zanimaju jer nije tajna da najviše sredstava odlazi na promotivne dokumentarce o turizmu - siguran je.
Pero i erotika
Predstave za odrasle Kovač više-manje zaobilazi, a mnoge koje je napravio naišle su na cenzuru.
- Ne mogu raditi komade koje bih želio, a ne želim raditi kompromise. Ja sam u glavi slobodar, koji nije nikad bio ni u jednoj stranci, niti će biti dok je pameti u glavi. Ne pristajem raditi ni dramske komade za koje mi se čini da nema razloga da budu uprizoreni, osim da dobije honorar nekakav autor ili proviziju uzme neki ravnatelj - navodi redatelj.
Iz istog razloga, smatra redatelj, nije dobio ni sredstva za erotski film koji je svojevremeno najavljivao.
- Na audiciji sam obećao da ćemo raditi visokobudžetni film i ako ne skupim sredstva, neću ga raditi. Mogu skupiti 50 ljudi koji će mi besplatno glumiti jer znam da ću i ja njima kasnije besplatno uletjeti za nešto. Ali, ja to ne želim. Nije ugodno igrati u erotskom filmu, biti razgolićen, to hrpa ljudi gleda, a nisi dobio niti kunu. Svatko od njih bi kasnije imao pravo me prozvati i reći da sam ih ‘iskoristio’ - kaže Mario.
No, erotski film svakako nije propao kao ideja, samo čeka bolja vremena.
- Ideja za scenarij i sinopsis postoji. S Perom Kvesićem smo to posložili po jednoj njegovoj priči. Škakljiva tema kao što je erotika, ako se radi površno, može ispasti jeftino, a jeftinih pornića smo se svi nagledali. Svako malo nekoj starleti izleti takva snimka u javnost i kod mene to ne izazove uzbuđenje, nego bol u želucu. Želim napraviti erotsku komediju koja će veličati seks, zabavljati se procesom osvajanja. Tu je ogroman prostor za zezanciju i humor. A glavni razlog je što to u hrvatskom filmu zapravo ne postoji. Seks na našem filmu gotovo je uvijek silovanje, ili agresivni, očajnički čin - navodi Mario.
Češki smotanci
Redatelj smatra kako njegova obitelj nije zakinuta zbog njegovih poslova. Njegova 4-godišnja kćer Ena pravo je “kazališno dijete’” koje tata vodi na većinu proba. Sinu Faustu tek je šest mjeseci, no i on će, nada se Mario, ići sestrinim stopama. Ali, najbitnije od svega je, smatra, imati partnera koji ima razumijevanja za posao koji nema radno vrijeme. Mario se nada i napraviti predstavu “A je to”, prema češkom crtiću, u kojoj će smotanci biti Marko Cindrić i Asim Ugljen. Najvjerojatnije u Trešnji. U vrijeme izlaska ovog broja redatelj će biti u izolaciji u Samoboru kako bi sudjelovao u HTV-ovu showu BezVeze.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....