Kad su u četvrtak u pola šest po našem vremenu Samira Wiley iz "Sluškinjine priče" i Ryan Eggold iz "Crne liste" pročitali tko će se ove godine natjecati za najvažniju televizijsku nagradu Emmy - u obzir su došli samo programi emitirani u Americi između 1. lipnja 2017. i 31. svibnja 2018. - svijet show businessa se itekako zatresao. Ne zbog toga tko je odabran, nije tu bilo prevelikih iznenađenja, međutim streaming gigant Netflix prvi je put u povijesti skupio najviše nominacija, njih 112, a kabelska mreža HBO, simbol kvalitetne televizije, morala se zadovoljiti drugim mjestom i sa 108 nominacija. Još ne tako davno Netflix je uložio golemu reklamu da bi izborio svoje prve nominacije, za "Kuću od karata" koja danas posrće otkako je glavni glumac Kevin Spacey dobio otkaz zbog nemoralnog ponašanja, a danas se popeo na sam vrh. Promijenila se cjelokupna scena, streaming usluge koje su ujedno i producenti televizijskog sadržaja sve su dominantnije, kako Hulu tako i Amazon, a klasični pogoni postupno se potiskuju u drugi plan. Nije baš da su potpuno deklasirani, nacionalna frekvencija NBC ipak je dobila 78 nominacija što nije malo, a nije bez vraga ni to što će prenositi dodjelu nagrada Emmy 17. rujna iz Los Angelesa, no na djelu je tiha televizijska revolucija koja će imati nesagledive posljedice.
Prema prognozama, najviše nominacija dobila je sedma sezona "Igre prijestolja", ukupno dvadeset i dvije: budući da je u pitanju vrlo skupa dramska serija, mogla je proći i bolje. Uostalom, znakovito je da dvoje glavnih glumaca, Emilia Clarke i Kit Harington, uopće nije nominirano te da su im konkurenti doslovno za petama. Jednako skup "Westworld" (natjecala se druga sezona) ima 21 nominaciju, jednako kao i humoristični show "Subotom uvečer uživo", dok je prošlogodišnji pobjednik u kategoriji najbolje drame, "Sluškinjina priča", skupio 20 nominacija.
Bit će zanimljivo vidjeti tko će ove godine trijumfirati u toj kategoriji. "Igra prijestolja" (HBO) nije baš ispraćena laskavim kritikama, previše akcije a premalo drame, no u pitanju je omiljena serija, zapravo najpopularnija na svijetu, a to nikad ne treba podcijeniti. "Sluškinjina priča" (Hulu) pobijedila je u sezoni kad se "Igra prijestolja" nije natjecala, ali i da jest, rezultat bi bio isti. To je ispala serija po mjeri trenutačnog političkog i društvenog ukusa, no može li joj to donijeti još jedan trijumf? Problem je što je druga sezona puno inferiornija od prve, nesigurne naracije i nepotrebnog razvlačenja, međutim glasačko tijelo Američke televizijske akademije je golemo (17 tisuća) i tu je teško procijeniti tko pobjeđuje, a tko gubi. "Westworld" (HBO) je previše zapetljan da bi ugrozio dva spomenuta konkurenta, pogotovo njegova druga sezona, dok je Netflixova "Kruna" suviše zatvorena u probleme britanske kraljevske obitelji da bi samo tako svladala kulturne barijere. Obiteljska serija "To smo mi" (NBC) izgubila je u drugoj sezoni ponešto draži, dok su Netflixove "Čudne stvari" prvenstveno usmjerene na mlađe gledatelje. Svakako najbolja serija su "Amerikanci" (FX), šesta sezona ujedno je i zadnja, no kad je dosad nisu nagradili, teško da će to napraviti na oproštaju. Uostalom, dobila je samo četiri nominacije, istina one najvažnije - za najbolju seriju, glavnog glumca i glumicu te za scenarij, ali to nije dovoljno.
Tko je zakinut? Svakako sjajna serija "Ozark" (Netflix) s Jasonom Batemanom i Laurom Linney dobila je, istina, četiri nominacije, ali ne i onu najvažniju, za najbolju dramsku seriju. Ignorirana je i serija "Duplikat" (Counterpart) u produkciji Starza, rasna politička fikcija s J. K. Simmonsom, našlo bi se još propusta, međutim kako biti pravedan u produkciji koja je narasla na oko 500 serija godišnje.
"Ozark" i "Duplikat" vjerojatno su stradali jer su to tek prve sezone, a u kategoriji drama igralo se na sigurno. Zato su se među najbolje komedije progurale čak tri premijere, od kojih je jedna favorit za nagradu. To je "Čudesna gđa Maisel" (Amazon) s Rachel Brosnahan u naslovnoj ulozi, odigrava se krajem 50-ih, a junakinja je domaćica koja se, nakon što je ostavi muž, mora okušati kao stand-up komičarka. Autorica je Amy Sherman-Palladino čije su "Gilmoreice" bile jedan od velikih televizijskih hitova. Premijere su i "Barry" (HBO) s Billom Haderom u ulozi plaćenog ubojice koji počinje novu karijeru u Los Angelesu. Hader je nominiran i kao najbolji glumac, a dobio je još jednu nominaciju, za nastup u showu "Subotom uvečer uživo". Nije jedini s dvije glumačke nominacije, izborio ih je i Jeff Daniels za uloge u odličnim serijama ograničenog trajanja, "Bezbožni" i "Prijeteći toranj".
Premijera u komedijama je i "GLOW" (Netflix), urnebesna priča o hrvačicama, u kojoj mogu uživati svi pretplatnici te streaming usluge. Ako ne pobijedi "Čudesna gđa Maisel", favorit je i dalje prošlogodišnji pobjednik "Atlanta" (FX), povratak Larryja Davida sa serijom "Bez oduševljenja, molim" (HBO) nije baš izazvao toliki ushit da bi ga ugrozio, a serije "Pomalo crno" (ABC), "Silicijska dolina" (HBO) i "Nesalomljiva Kimmy Schmidt" (Netflix) računaju na svoje brojne poklonike, ali ne i na pobjedu u ovom natjecanju.
Otkako su lani "Male laži" pobijedile kao najbolja serija ograničenog trajanja, ta je kategorija gotovo zasjenila komedije. Ove godine ima vrlo jak adut, to je "Ubojstvo Giannija Versacea" (FX), drugi dio tzv. antologijske serije "Američka kriminalistička priča". Napisao ju je Tom Rob Smith, izvršni producent je moćni Ryan Murphy (s Netflixom je potpisao ugovor na 300 milijuna dolara za razdoblje od pet godina), a 18 nominacija za Emmy dostatno svjedoči da je u pitanju nešto izuzetno. Versace (Edgar Ramirez) zapravo je sporedni lik u seriji od devet epizoda, puno više prostora dobio je njegov ubojica Andrew Cunahan (izvrsni Darek Criss) tako da je to zapravo portret gay scene u Americi 90-ih. Za Emmy su nominirani i pjevač Ricky Martin (glumi Versaceova ljubavnika) i Penélope Cruz, koja je doslovno neprepoznatljiva kao Donatella Versace.
Uz tu seriju natječu se i dojmljiv vestern "Bezbožni" (Netflix) po scenariju i u režiji Scotta Franka (napisao "Daleko od očiju" Stevena Soderberga), vrlo dobra drama "Patrick Melrose" (Showtime) s Benedictom Cumberbatchom, retro krimi drama "Alienist" (TNT) s Danielom Brühlom i Dakotom Fanning, dok je "Genij: Picasso" (National Geographic) očito zalutao u prejaku konkurenciju: jedini mu je adut Antonio Banderas u naslovnoj ulozi, koji je solidan, ali nije baš sigurno da će se probiti kraj Crissa ("Ubojstvo Giannija Versacea") i Cumberbatcha ("Patrick Melrose").
Kao i prošle godine, serije vrve filmskim i pjevačkim zvijezdama, koje su shvatile da im danas televizija nudi najviše. Tako je nominaciju za Emmy dobio i John Legend, koji glumi i pjeva u televizijskoj adaptaciji mjuzikla "Isus Krist Superstar" Andrewa Lloyda Webbera i Tima Ricea (NBC), igra naslovnu ulogu i dobio je publicitet kakav se samo može poželjeti. Hoće li mu glasači Američke televizijske akademije biti skloni? To ćemo tek vidjeti.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....