Svojedobno je u nas dosta nezapaženo prošao francuski triler "Nikome ni riječi" Guillaumea Caneta, unatoč tome što je stigao s dosta priznanja (četiri Césara, najgledaniji strani film u Americi), no oni koji su ga uspjeli pogledati zasigurno su bili fascinirani zapletom na rubu vjerojatnosti, ali na kraju itekako obrazloženim. Bio je to naš prvi susret s nekom od ekranizacija već prevođenog američkog pisca Harlana Cobena, dovoljno dojmljiv da otad pratimo ne samo njegov rad nego i adaptacije njegovih knjiga. Uostalom, on je danas na vrhuncu popularnosti, u svijetu mu je tiskano 80 milijuna krimića (to je njegov omiljeni žanr) prevedenih na 40 jezika, a sredinom prošlog desetljeća potpisao je petogodišnji ugovor za Netflix za serije od kojih su neke već snimljene ("The Stranger", "Safe", "The Five" i "The Woods"), a neke se upravo rade.
Zadnja je u nizu je španjolska "The Innocent", snimljena po njegovom romanu "Nevini", koja je unatoč tome što nije obilovala zvučnim imenima (iako glavni glumac Mario Casas i redatelj i koscenarist Oriol Paulo u svojoj zemlji imaju solidnu reputaciju) odmah zasjela na prvo mjesto hrvatske top liste korisnika te streaming platforme (ovog tjedna smijenio ju je ZF "Jupiter's Legacy", ali serije o superjunacima naprosto su pretplaćene na čelne pozicije).
Predana policajka
Prva epizoda "Nevinog" ne obećava bog zna kakva uzbuđenja. Prilikom slučajnog naguravanja na studentskom tulumu, mladi Mateo Vidal (Casas) skrivio je smrt svoga kolege Danija, pa premda je sve ukazivalo na nehotično ubojstvo, odrapili su mu četiri godine zatvora. Radnja se pomiče devet godina unaprijed, Mateo je već odslužio kaznu, otac mu je umro, nekoć neobuzdani mladić se oženio i radi kao pravnik, supruga Olivia (Aura Garrido) čeka dijete, a njih dvoje traže stan i nalaze ga u četvrti u kojoj je stanovao poginuli Dani. Ima izvjesnih naznaka da sve nije kako treba, ali pretpostavljamo da ćemo nešto više o tome doznati uskoro.
Ništa vas ne može međutim pripremiti na zbivanja u drugoj epizodi, u kojoj iskrsava potpuno nova junakinja, Lorena Ortiz (Alexandra Jiménez inače je smeđokosa, no za potrebe serije postala je plavuša), odgojena u katoličkom prihvatilištu jer je rano ostala bez roditelja, no sada je predana policajka, koju je zapao slučaj samoubojstva časne sestre, i to u domu u kojem je i odrasla. Protagoniste iz prošle epizode jedva se i spomene, a kada se to i učini, oni su prikazani s posve drugim moralnim predznakom.
Seks i nasilje
Naprosto, to je serija koju morate gledati jako pažljivo, jer kako iskrsavaju novi junaci, oni kompliciraju dramsku skicu međuodnosa likova. Iznenađenja ima napretek, budući da serija ponire u polusvijet Barcelone i Marbelle te otkriva da su se neki od protagonista nekad drugačije zvali i bavili ne baš časnim poslovima, upoznajemo i pohlepne makroe, megalomane spremne na ucjenjivanje društvene kreme, korumpirane detektive i policajce, dok je kompasa časti i poštenja jako malo, međutim, jako brzo ćete ih prepoznati.
Serija se stalno poigrava s očekivanjima gledatelja, tek što ste pomislili da slijedi normalna naracija, vraćamo se unazad i suočavaju nas sa zbivanjima koja radikalno mijenjaju sadašnjost. Naravno, obilje seksa i nasilja začini su bez kojih ovakva vrsta proizvoda ne može. Glavne zasluge za visoku razinu serije ima Oriol Paulo, no ne treba zaboraviti na roman Harlana Cobena objavljen 2005., koji je preveden i u nas, ali ćete poneki primjerak pronaći eventualno u antikvarijatu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....