Morat ćete se strpjeti do 10. narednog mjeseca kada će se tri dana u CineStaru u Branimir Mingle Mallu na tri projekcije prikazati anime dragulj "Akira". Povod je 35 godina od premijere filma, datum nije baš precizan, jer se "Akira" počeo prikazivati u Japanu usred ljeta, a sada je već jesen, no ne treba zanovijetati, jer ćemo gledati restauriranu 4K kopiju koja je obnovljena prije tri godine. Posve dovoljan razlog za poklonike animacije da pogledaju sve tri projekcije.
Ako ste nabavili dvostruki DVD koji je kompanija Pioneer prije jednog desetljeća objavila za američko tržište, već ste dobro pripremljeni za prvi susret s filmom koji nikad nije distribuiran u našim kinima. Na drugom disku je naime u posebnim dodacima detaljno opisano kako je tekla realizacija. "Akiru" je režirao Katsuhiro Otomo, produkcija je završena s 1987. na 1988., no on je još 1982. počeo crtati istoimenu mangu, neku vrstu stripa, koja je vrlo dobro prihvaćena, tako da mu je sugerirano da iz nje napravi cjelovečernji film. Otomo je već imao nešto malo iskustva u animaciji, ali mu je problem bio što manga još nije bila završena, pa su prvo krenuli od kraja kako bi se priča doimala koliko toliko cjelovita. Inače, nakon premijere filma, manga je izlazila još pune dvije godine, a njezini odvojci fabule nisu baš imali puno veze s filmskom "Akirom".
Redateljevi omiljeni holivudski filmovi bili su "Buntovnik bez razloga" i "2001: Odiseja u svemiru", a utjecaji oba klasika dosta su prisutni u "Akiri". Kao prvo, japanska kinematografija prepuna je filmova o besprizornoj omladini, no ti su nahrupili tek nakon "Buntovnika" Nicholasa Raya. ZF žanr bio je popularan, ali u trivijalnim izdanjima ("Godzila" i brojne inačice, "Zelena opasnost" i deseci sličnih filmova katastrofe), Kubrickova "Odiseja" pokazala je Otomu da se u tom žanru mogu napraviti i neusporedivo pretencioznija ostvarenja. Iako "Akira" izgleda kao blockbuster, njegova cijena ne može se mjeriti sa sličnim holivudskim proizvodima. Na filmu je radilo 60 do 70 animatora, što je skromno u odnosu na skupe strane uzore, a mnogi od njih nisu imali iskustva u takvoj vrsti produkcije, pa su strahovali kako će redatelj prihvatiti ono što su nacrtali. Također, nije baš slučajno što se za pojedina rješenja Otomo konzultirao sa čileansko-francuskim strip crtačem i filmskim redateljem Alejandrom Jodorowskim.
Posebna pažnja usmjerena je na glazbu, skladatelj Shoji Yamashiro oslonio se na kolektiv Geinoh Yamashirogumi te inspirirao indonezijskom glazbom gamelan i elementima japanske noh glazbe. Redatelj mu je objasnio da ne mora žuriti, tako da je on punih šest mjeseci dotjerivao željeni zvuk.
"Akira" je znanstveno-fantastični triler koji se odigrava "daleke" 2019., tri desetljeća nakon što je Tokio uništen u svjetskom ratu, a umjesto njega niknuo je Neo Tokio, ništa bolji od onog prošloga, jer u njemu caruju terorizam, korupcija i huliganske bande. Dva glavna lika su Shōtarō Kaneda, on vodi bandu Kapsula i uživa u brzoj vožnji na svom jarko crvenom motociklu, i njegov prijatelj Tetsuo Shima, koji u bolnici, zapravo laboratoriju, doživljava neugodnu preobrazbu. A tko je Akira? O tome bi nešto mogao reći Tetsuo, ali tek nakon što se film bliži finalu.
Tijekom premijernog prikazivanja u Japanu "Akira" se svrstao na šesto mjesto najuspješnijih filmova te godine, što nije bilo ništa posebno, ali je u svijetu izazvao izniman odjek. Reputacija mu je postupno sve više jačala, pa su ga ubrzo počeli svrstavati u najoriginalnije animirane filmove svih vremena. Počeli su mu citirati i pojedine scene kao karizmatične, naime, klizanje motociklom, koje je kasnije postalo standard u svjetskoj kinematografije. Čak se i Steven Spielberg u blockbusteru "Igrač broj jedan" sjetio "Akire", kao i George Lucas u pred nastavku trilogije "Ratova zvijezda". Zasigurno niste znali da je John Gaeta autor tzv. vizualnog efekta metka u "Matrixu" izravno citirao japanski crtić. Posve dostatno da "Akiru" upamte za sva vremena.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....