U čuvenoj "Teoremi" Piera Paola Pasolinija siromašni autsajder opčini i zavede čitavu milansku imućnu obitelj. Nešto slično dogodi se i u trileru "Saltburn" Britanke Emerald Fennell.
Ali, dok kod Pasolinija Posjetilac opčini bogatune jer je lijep i neodoljiv, u filmu britanske redateljice junak Oliver (Barry Keoghan) je neugledan, banalan i bez imalo šarma. Ipak - uvuče se u aristokratsku englesku obitelj poput grinje.
Redateljica Fennell skrenula je na sebe pozornost filmom "Djevojka koja obećava", koji je uspio vjenčati erotski triler, camp i #MeToo feminizam. Dok je taj film bio (i odveć) hvaljen, drugi je film Fennell nakon premijere na Amazonu naišao na ponešto zlovoljnih reakcija. Šteta, jer je izvrstan.
"Saltburn" pripada u onu vrstu trilera za kojeg nijednog trenutka niste načistu kamo vas vodi. Scenarij je pun iznenađenja koja vas zateknu, a opet su bešavno ispisana. "Saltburn" je režiran puno zrelije od "Promising Young Woman", a nekoliko glumaca - ponajprije Keoghan i Rosamund Pike - napravili su uloge vrijedne oskarovske nominacije. U filmu se vidi kako ga je napravio netko tko englesko klasno društvo poznaje iznutra, ali prema njemu gaji i duboki zazor. Nakon "Saltburna", ni "Downton Abbey" više nećete gledati istim očima. q Jurica Pavičić
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....