NEIZVJESNA BUDUĆNOST

Multipleksi su polagali nadu u dva blockbustera da vrate publiku. No, to se nije dogodilo

 Tetra Images/Tetra Images/Profimedia
Distributeri i kina sad su u pat-poziciji. Filmovi ne dolaze u kina jer nema dovoljno publike, a kina bez tih filmova ne mogu raditi

Izbijanje pandemije koronavirusa dovelo je do relativno brzog zatvaranja kina budući da su prepoznata kao mjesta u kojima bi se zaraza mogla potencijalno jako brzo širiti.

Specijalne projekcije, ljetna kina i drive-in pokazale su se kao opcije "nemojte nas zaboraviti", ali nikako kao prava zamjena za multipleks i taj način gledanja filmova. Dane smo kratili gledajući filmove i serije na streaming platformama te igrajući videoigre.

Kada se epidemiološka situacija popravila, objavu da se kina otvaraju čekali smo kao ozebli sunce - i dočekali. Multipleksi i kina diljem zemlje svoja su vrata ponovno otvorili 20. kolovoza.

Uzme li se u obzir da smo posljednju epizodu serijala "Polimac preporučuje" prije zatvaranja kina snimili 26. veljače, to znači da smo skoro šest mjeseci bili bez kina na kakvo smo navikli.

Bili smo željni glasnih projekcija, velikog ekrana te kokica i nismo mogli dočekati da nas puste u hramove sedme umjetnosti. Da bi stvar bila još bolja, u kina su odmah nakon ponovnog otvaranja došli pravi blockbusteri - Tenet i Mulan.

Oba su filma najavljivana kao spasitelji, pogotovo Tenet, međutim pokazalo se da nijedan ni drugi nisu uspjeli vratiti ljude u kina.

Warner Bros., inače studio koji je financirao i distribuirao Tenet, vrlo je brzo odgodio izlazak Wonder Woman 1984 za Božić. Film je, naime, prvotno trebao izaći 2. listopada u SAD-u. Drugi su studiji također odgodili neke naslove koji su trebali izaći na jesen.

Tenet je prema procjenama koštao oko 200 milijuna dolara (a možda i više). Mulan također. Njihovi utršci na kino blagajnama ne opravdavaju takve budžete i studiji su u problemima. Istovremeno, kina su neko vrijeme bila u crvenom jer nisu uopće radila.

To nas dovodi do situacije gdje studiji ne žele svoje filmove puštati u kina jer nema dovoljno publike, a kina ne mogu raditi bez rotacije filmova na koju su navikla.

Hollywoodski studiji, kako kaže Variety, mogu amortizirati gubitke jer su najčešće dio međunarodnih konglomerata, međutim kina bi mogla propasti. Mreže multipleksa ovise o sadržaju kojeg sada nema. Kako će plaćati najamnine i osoblje kada nema prihoda na koje su navikli?

U novoj, specijalnoj epizodi serijala "Polimac preporučuje" o kratkoročnim i dugoročnim posljedicama pandemije na kina i distribuciju filmova razgovarali su filmski kritičar Jutarnjeg lista Nenad Polimac i novinar Jutarnjeg Damjan Raknić.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 11:53