Janty Yates, kostimografkinju koja je osvojila brojne nagrade, među ostalima i Oscara za svoj rad na filmu "Gladijator", nije samo moda privukla radu na filmu Ridleyja Scotta "Dinastija Gucci". Vukla ju je želja da pomogne ispričati priču koja je vodila do šokantnog ubojstva nasljednika modnog carstva, Maurizija Guccija, po narudžbi njegove bivše supruge i majke njegovih dviju kćeri, Patrizije Reggiani. "Crna udovica", kako su je nazvali u talijanskom tisku, dobila je 26 godina zatvora.
Yates i Scott stari su znanci - osim "Gladijatora" i "Dinastije Gucci", radila je na još sedam njegovih projekata, među ostalim na "Hannibalu" i "Robinu Hoodu", "Prometeju" i "Marsovcu". Trenutno je zauzeta pripremama za "Kitbag", njegov novi film o Napoleonu i njegovoj Joséphine.
Film "Dinastija Gucci", u kojem glavne uloge imaju Lady Gaga i Adam Driver, prati obitelj Gucci od trenutka kada Maurizio susreće mladu, lijepu Patriziju, od 70-ih godina 20. stoljeća do njegove smrti, 1995. godine. Radnja se proteže kroz dva desetljeća, bilježi i vrhunac i pad modne kuće te gubitak obiteljske kontrole nad njom. U širem kontekstu, govori i o suvremenoj modnoj industriji u kojoj su obiteljski i dizajnerski biznisi, jedan za drugim, padali pod pritiskom globalnih kompanija poput LVMH-a i Keringa koje se bave lifestyleom i luksuzom. U takvom filmu kostimografija je osobito važna, može mu dati dodatnu težinu i uvjerljivost. Oni koji vole modu svakako će uživati gledajući "Dinastiju Gucci".
Kostimografska ekipa majstorski je obavila posao odjenuvši s jedne strane Guccijeve, ljude od ukusa, u njihovim elegantnim trendovskim i klasičnim odijelima, sa skupim satovima i ulaštenim kožnim cipelama, svjesne etikete i pravila, i s druge strane Patriziju koja nosi kombinacije na rubu kiča, s mnogo nakita i krzna. Uz obilje make upa i frizuru (koja posebno u fazi goleme trajne, netko je duhovito primijetio, zaslužuje nagradu za sporednu ulogu), ona dominira ekranom.
Lady Gagu kao Patriziju hvale i oni kojima ovaj film, koji se upravo počeo prikazivati u kinima, nije baš vrhunac sedme umjetnosti. Kažu da je savršeno utjelovila flambojantnu Talijanku. Reggiani, rođena u izvanbračnoj vezi, oca nikad nije upoznala, a iz teškog siromaštva izišla je kad se njezina majka udala za poduzetnika koji će usvojiti Patriziju i dati joj svoje prezime. Ona će 1970.upoznati Maurizija, dečka iz fine, moćne i bogate obitelji Gucci, a dvije godine poslije i udati se za njega. Veza i vjenčanje zgrozili su njegova oca Rodolfa, koji je smatrao da nije prikladna supruga za njihovu uvaženu dinastiju i da joj je jedino novac na umu.
Osmišljavajući kostime za njezin lik, Yates je usko surađivala s Lady Gagom. U intervjuu za Variety, kostimografkinja je izjavila da je u glazbenici pronašla savršenu suradnicu i u potrazi za određenim komadima i u izboru kombinacija za pojedine scene. Lady Gaga otvorila joj je i vrata svoje garderobe, "osobne arhive" koja se čuva u posebnoj sobi s kontroliranom temperaturom.
- Zamislite kako sam se osjećala kada mi je Bobby, njezin menadžer, dao ključ - rekla je Yates. - I kada mi je rekla uzmem što god želim.
Pjevačica-glumica sama je odabrala neke outfite, recimo haljinu s pink i crnim točkicama, dizajn Yvesa Saint Laurenta za jednu scenu, a njezine sugestije Yates je prihvatila i u mnogim drugim situacijama. Jedna od njih je ona u kojoj Gaga nosi crnu dolčevitu s nizom zlatnih ogrlica, naušnice i krznenu šubaru. Fotografija u tom outfitu prva je koja je objavljena sa snimanja..
- Bio je to tek drugi dan snimanja, no već smo se toliko zbližile i kliknule da mi je predložila da umjesto dviju ogrlica, kako sam ja zamislila, stavi četiri jer joj se čini da je to nešto što bi njezin lik radio - kazala je Yates.
Ona je odjeću i nadahnuće tražila na mnogim mjestima počevši od Guccijeva muzeja u Firenci. Tamo je pronašla fotografije i snimke iz 70-ih, a u muzeju su joj dopustili da posudi neke od vintage komada. S obzirom na to da je Gucci danas u vlasništvu korporacije Kering, vrata arhive bila su otvorena za filmsku ekipu. Obitelj Gucci nije imala veze s filmom. Štoviše, vrlo su kritični prema njemu. Zato je, barem što se Yates tiče, činjenica da je brend pod okriljem konglomerata, bila dobra okolnost.
Za pomoć s odjećom, obućom i asesoarom kostimografi su se obratili i drugim modnim kućama. Osim YSL-a, nekoliko vintage komada posudili su iz Valentina.
- Također, imali smo prekrasnu Alaïnu haljinu i ogrtač u sceni kada Patrizia ulazi u Maurizijevu kuću nakon njegova ubojstva. Radilo se o kaputu od janjeće kože i haljini sa zakovicama. Bio je to svojevrsni pogled na 80-te - objasnila je i dodala kako je dio garderobe pronašla i u rimskoj tvrtki Tirelli Costumi, koja ima veoma bogat fundus kostima iz različitih razdoblja.
No, dio odjeće morali su ona i njezin tim potpuno rekonstruirati, mnoge su šivali ili dovršavali ručno. Yates je ispričala Varietyju kako su tijekom karantene zbog koronavirusa, ona i njezin asistent Stefano De Nardis u jednom hotelu u Italiji osmislili, skrojili i sašili neke od njoj najdražih odjevnih predmeta iz filma. To su, primjerice, tunika i hlače s printom koje Lady Gaga nosi tijekom svađe sa suprugom. Ona govori kako svi znaju da "Gucci nije uzbudljiv", na što joj suprug kaže kako je Gucci njegovo prezime, a ona mu, pokazujući vjenčani prsten, odgovara: "Naše prezime, slatki moj". Ta scena i rečenica: "Our name, sweetie" postale su naveliko korišten internetski mem ubrzo nakon objave trailera za film.
Iako je temelj filma jedna od najzloglasnijih stvarnih krimi-priča iz svijeta slavnih i bogatih, on govori i o tome kako je ovaj brand od tvrtke koja se bavila prodajom putnih torbi i kožne galanterije narasla do pravog modnog carstva koje je moglo ići ukorak s imenima poput Lagerfelda odnosno Chanela i Versacea.
U filmu se tako pojavljuje i američki dizajner Tom Ford (igra ga Reeve Carney) čija je slavna kolekcija iz 1995. godine Gucciju osigurala međunarodnu slavu i vjernu sljedbu. Taj Teksašanin udahnuo je brendu novi život. Yates i De Nardis pokušali su za film pronaći originalne komade iz te kolekcije, u kojoj su bila odijela u stilu 70-ih, baršunasti sakoi, svilene košulje, ali bez uspjeha.
- Mislim da je netko jednostavno kupio sve što je postojalo - kazala je Yates. Zato je De Nardis rekonstruirao pojedine komade iz Fordovih drugih kolekcija, uključujući i jedan od najpoznatijih odjevnih predmeta iz doba Toma Forda u Gucciju - tange s oznakom slova G iz 1997. godine.
- Dopustili smo si malo slobode kada su godine nastanka u pitanju - priznala je Yates.
De Nardis je dizajnirao i fiktivnu kolekciju za modnu reviju Paola Guccija, obiteljske crne ovce,Yates je kolekciju u šali opisala kao "napravljenu pretjerano dobro s obzirom na to da Paolo nije baš dizajner s previše ukusa".
Jedan od odličnih detalja u pričanju modne priče u filmu je i scena u kojoj Pina (Salma Hayek), Patrizijina najbolja prijateljica i "vidovnjakinja", govori gospođi Gucci da mora nositi crvenu i zelenu boju (što su tradicionalne boje brenda) za sreću i uspon na vrh obiteljskog carstva. No, Patrizia, koja voli crvenu boju, zelenu ne podnosi.
- Zelena se ne slaže s bojom moga ruža - kaže.
Savjet je ipak djelomično poslušala pa je u filmu vidimo u crvenoj haljini, u jarko crvenom odijelu sa suknjom te raskošnom krznenom kaputu, u crvenom skijaškom odijelu... Izbor tih outfita, dakako nije nimalo slučajan i govori o njezinim ambicijama. Nakon što se njezini planovi za obiteljsku dominaciju izjalove, a Patrizija dobije papire za razvod, njezina odjeća je - crna.
Kostimografkinja je rekla da joj je Ridley Scott u razgovoru rekao da ne želi varijantu Joan Collins iz "Dinastije" kao predložak za Patrizijinu garderobu,
- Nije htio velike jastučiće za ramena, goleme cvjetove na reveru i more čipke - objasnila je. - Želio je više stila Gine Lollobrigide i klasičnog izgleda. A Lady Gaga je željela barem malo kopirati stil iz 70-ih i 80-ih godina 20. stoljeća svoje modno osviještene majke Cynthije Germanotte.
Kostimografski tim potrudio se ostvariti redateljeve zahtjeve, a to se u filmu dobro vidi - "La Lolla" zrači iz scena u kojima Gaga nosi pripijene haljine koje ističu figuru pješčanog sata. Recimo, u čipkastoj bijeloj haljini bez naramenica s bolerom, outfitom koji se izravno referira na fotografiju Lollobrigide iz ranih 1960-ih. Nosi je u jednom od ključnih trenutaka u filmu, kada upoznaje Maurizijevu obitelj. Zahvaljujući outfitu (i Gaginoj glumi), Patrizija djeluje poput nevinašca, mlada i ranjiva, mila djevojka koja ne može sakriti fasciniranost Guccijevima.
Posebna je priča vjenčanica. Fotografija te vjenčanice proširila se internetom nakon što su je paparazzi uspjeli snimiti na setu. Duga oprava sa srcolikim izrezom i prozirnim dugim rukavima bila je alternativa interpretaciji prave vjenčanice koju je na svojem vjenčanju 1973. nosila Reggiani, vrlo konzervativne i jednostavne, zatvorene haljine dugih rukava. Kostimografi su pokazali redatelju i Gagi obje varijante i prepustili im odluku.
- Druga joj se više svidjela. Dakle, i tu smo si uzeli malo kreativne slobode - kazala je Yates.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....