ZMAJEVA KUĆA

Kritičar Varietyja: Ne mogu se sjetiti ni jedne druge serije s toliko mučnim prikazima nasilja

Milly Alcock u ‘Zmajevoj kući‘

Supplied By Lmk/Ipa-agency.net/Ipa/Profimedia/Supplied By Lmk/Ipa-agency.net/Ipa/Profimedia
Ova priča eksplicitno prikazuje nepravde kroz koje prolazi žena u patrijarhalnom sustavu, tvrdi kritičar BBC-a

"Igri prijestolja" (Game of Thrones), jednoj od najvećih HBO-ovih uspješnica, koja je djelomično snimana i u Dubrovniku te se time pridružila nizu atrakcija koje privlače turiste diljem svijeta, nakon osam sezona, 2019. je godine došao kraj.

Dok je serija godinama kao magnet privlačila pažnju i budila veliki entuzijazam gledatelja i fanova, finale serije mnogima od njih ostavilo je gorak okus koji bi mogao popraviti novi projekt temeljen na fantasy opusu George R. R. Martina, jednog od najpoznatijih spisateljskih imena današnjice, čiji bogati fiktivni svijet obiluje likovima i pričama koje bi, sudeći po dosadašnjoj reakciji na piščev rad, mogle naći na visok interes ljubitelja ovog popularnog žanra.

Na pretpostavljenu potražnju odgovorila je platforma HBO te je jučer započela s prikazivanjem nove fantasy serije "Zmajeva kuća" (House of the Dragon), mahom temeljene na knjizi "Vatra i krv" (Fire and Blood), koja pripovijeda priču o kući Targaryen, dinastiji iz koje potječe lik Daenerys, zvane Khaleesi ili Majka zmajeva. Daenerys je u originalnoj seriji "Igra prijestolja" bila jedan od središnjih pretendenata u borbi za tron, a ova će, po najavi sudeći, epska serija gledatelje povesti u razdoblje dvjesto godina prije spomenutih događaja iz "Igre prijestolja"- u vrijeme kada započinje pad kuće Targaryen.

Prva sezona, koja će se sastojati od deset epizoda, donosi poneka poznata glumačka imena poput televizijskog favorita Matta Smitha ("Doctor Who", "Kruna") u ulozi kraljeva brata i divljeg te potencijalno okrutnog princa Daemona Targaryena, i velškog filmskog veterana Rhysa Ifansa ("Notting Hill", "Harry Potter i darovi smrti - prvi dio", "Kingsman: Početak") u ulozi Ser Otta, kraljeva glavnog savjetnika te prinčeva političkog neprijatelja, a u vodećim ulogama pojavljuju se i Paddy Considine kao, po nekima, neefikasni kralj Viserys I Targaryen i Emma D‘Arcy te Milly Alcock kao centralni lik princeze Rhaenyre Targaryen.

Riječ je o "novoj priči" koja je ipak u skladu s "poznatim temama", kažu, a pozdravljaju i veću inkluzivnost glumačke ekipe, piše Variety. Iako je "Zmajeva kuća" "vizualno grandioznija", a prikazi nasilja "izazivaju mučninu više od ikojeg sadržaja kojeg se kritičar Varietyja može prisjetiti", "naboj serije koncentriran je u sukobu jedne jedine obitelji i taj odabir bi mogao ovoj seriji omogućiti da se pomakne iz uloge puke sjene ‘Igre prijestolja‘", piše Variety koji kao jednu od centralnih tema ističe onu ženskih prava koja se proteže kroz pitanje nasljeđivanja.

Nakon Viserysovog uspona na tron na uštrb princeze Rhaenys (Eve Best), žensko pitanje pojavit će se i u sljedećoj generaciji kada će Viserysova jedina nasljednica biti odlučna kći i jahačica zmajeva Rhaenyra. Njen će spol kralja takvog patrijarhalnog sustava staviti u nezavidan položaj, a princa Daemona pogurati tik do najmoćnije pozicije koju bi, boji se Ser Otto Hightower, takva ličnost mogla zlorabiti.

"Ova priča eksplicitno prikazuje nepravde kroz koje prolazi žena u patrijarhalnom sustavu: bilo da se njome trguje u vidu dogovaranja politički pogodnog braka, da za nju postoje posebni standardi kad je riječ o željama i ponašanju ili da je se svodi na njene reproduktivne organe", piše BBC Culture.

Prema mišljenju BBC Culturea "Zmajeva kuća" je "bogata, razrađena, precizno napisana, lijepo režirana te mračnija i sofisticiranija od originalne serije". "Baš poput početaka "Igre prijestolja", počeci nove serije odmjereni su i relativno skromni", "likovi se grade postepeno", a gledatelj upoznaje s njihovim "osobitostima, željama, odnosima te konfliktima". Radnja se polako zahuktava te najavljuje "neizbježno krvoproliće", pišu.

The Hollywood Reporter seriji pak pronalazi neke zamjerke. Osim platinasto plavih perika koje, kažu, "ne izgledaju dobro ni na kome", smeta im "nedostatna raznolikost likova, karaktera te ambijenata kojom se originalna seriji mogla pohvaliti. U "Igri prijestolja" je, smatraju, ovisno o geografskom položaju, svaka kuća imala različit pogled na niz drugih vidova života. Fokus na isključivo jednu kuću, to jest, obitelj, ne ocjenjuju povoljno. "Ne bih htio gledati ni seriju samo o Lannisterima", naglašava kritičar THR-a.

18. travanj 2024 14:41