ZAGREB - Projekcijama u trima multipleksima u Zagrebu, Osijeku i Splitu, danas počinje peta po redu Filmomanija, sad već tradicionalna pretpremijerna smotra istaknutih art-filmova koju organizira distributerska tvrtka Continental film.
Okosnicu Filmomanije i ovaj put čine novi naslovi glasovitih europskih autora. U programu je tako vrlo dobri film Larsa Von Triera “Melankolija”, tu je novi film Akija Kaurismakija snimljen u Francuskoj “Le Havre”, kao i film Nannija Morettija “Habemus papam” u kojem Michel Piccoli glumi papu, a događa se u Vatikanu tijekom i neposredno nakon konklave.
Od europskih klasika tu su i braća Dardenne sa svojom sjajnom socijalnom dramom “Dječak na biciklu”, kao i Wim Wenders sa plesnim 3D filmom “Pina” posvećenim Pini Bausch. Tu je i bivši pobjednik Cannesa Gus Van Sant s filmom “Nespokojni” koji mu ne spada u jače naslove.
U programu su i dva velika istočnoeuropska klasika: Mađar Bela Tarr zastupljen je “Torinskim konjem”, radikalnim, crno-bijelim filmom koji tematizira apokalipsu, a Jerzy Skolmowski “Ubojstvom iz nužde”, trilerom u kojem Vincent Gallo glumi odbjeglog mudžahida koji je utekao iz CIA-inog transporta i bježi ledenom pustopoljinom Poljske. Tu je i bivši pobjednik Venecije, Makedonac Milčo Mančevski, s omnibusom “Majke” .
Među festivalskim pobjednicima koje ćemo vidjeti prednjači iranski pobjednik Berlina “Nader i Simin se rastaju” Asghara Farhadija. To je inteligentna, urbana drama koja kroz interesantan zaplet tematizira klasne i svjetonazorne suprotnosti modernog Teherana.
U programu su i dva dobra primjera pametnog europskog komercijalnog filma. Prvi od njih je “Posljednji cirkus”, film baskijskog majstora “pulpa” Alexa de la Iglesije, koji kroz priču o ljubavnom trokutu u jednom cirkusu pripovijeda o neraščišćenim računima između frankističke i republikanske Španjolske.
Mali biser programa je i film “Potiche” (Trofejna žena) francuskog režisera Francoisa Ozona. Film pripovijeda o ženi bogatog industrijalca (Ca. Deneuve) koja u njegovom odsustvu od glupe “vaze” (potiche) postane reformator i menadžer. Vizualiziran kroz retro-estetiku 70-ih, film se domišljato bavi proturječjima kapitalizma.
U reviju su uključena i dva hrvatska naslova: lički ruralni triler “Ćaća” Dalibora Matanića i “Koko i duhovi”, ekranizacija Kušanova klasika u režiji piščeva sina Danijela.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....