Francuski redatelj i ikona novog vala Jean-Luc Godard preminuo je u utorak u 92. godini života. Njegovi filmovi, kojih je tijekom karijere koja je trajala više od 60 godine snimio preko 50 (ako brojimo i kratke, onda ih je više od 100), inspirirali su nebrojeno mnogo filmaša diljem svijeta. Prikladno, budući da je i on sam u svojim filmovima često odavao počast umjetnicima svih vrsta koje je volio.
Godard je u filmskim kritikama i tekstovima koje je tijekom 1950-ih objavljivao u utjecajnom časopisu Cahiers du Cinéma zdušno zagovarao eksperimentiranje i inoviranje. Upravo je na tim principima izgradio svoju višedesetljetnu karijeru. "Do posljednjeg daha", prvi dugometražni film koji je snimio i jedan od prvih novovalnih uradaka, bio je (a još uvijek je) energičan i smion, šamar tradiciji i poziv na napuštanje pravila. Francuz je film zauvijek promijenio pomoću "djevojke i pištolja".
Postulati novog vala brzo su se proširili svijetom i taman kada je počeo gubiti na snazi, François Truffaut, Claude Chabrol, Alain Resnais i Godard štafetu umjetničke hrabrosti simbolički su predali američkim redateljima Arthuru Pennu, Mikeu Nicholsu i ostalim majstorima koji su tijekom 1960-ih i 1970-ih revitalizirali Hollywood. Kad su pak oni ostali bez energije i izgubili kompas (kako drukčije objasniti "Vrata raja"?), duh novog vala 1990-ih su ponovno oživjeli američki nezavisni filmaši koji su odrasli na "Do posljednjeg daha" i "Bonnie i Clyde".
Popis najvažnijih filmaša svih vremena na kojem Godard nije na vrhu, ili barem među prva tri imena, još uvijek nije sastavljen jer je nezamisliv. Jednako kao što je film nezamisliv bez Godarda.
Ovdje možete pročitati tekst Jurice Pavičića o Godardu, a u novoj epizodi serijala "Polimac preporučuje", kritičari Jutarnjeg lista Damjan Raknić i Nenad Polimac raspravljaju o Godardovoj drskosti, revoluciji koju je izazvao te svemu između.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....