SVETA OBITELJ

Film se odvija na selu, onakvom naspram kojeg i deveti kat u Zapruđu izgleda poput Beverly Hillsa

Vlatka Vorkapić je uvijek bila redateljica slike. To se vidi i u ‘Svetoj obitelji‘. Film je režiran barokno, vizualno bogat, retoričan

 Vlatka Vorkapić/
Gazda Marko nije, barem naoko, klasični patrijarhalni despot. Popularan je u selu, plaća izdašno, tretira korektno radnike, pomirljiv. No, ispostavi se, uza sve to i - silovatelj

U jugoslavenskoj kinematografiji postojala je cijela bogata linija filmova koji su se bavili selom. Može je se pratiti od "Svoga tela gospodar" Fedora Hanžekovića, preko Tanhoferova "Nije bilo uzalud", Babajine "Breze", do "Skupljača perja" Aleksandra Petrovića ili "Petrijinog venca" Srđana Karanovića.

To nije čudno. Još do 60-ih SFRJ je bila uvelike ruralna zemlja. Sve do kraja osamdesetih generacija rođena u gradu imala je roditelje koji su u grad stigli s njive ili kamenjara. Iskustvo sela bila je odsudno za barem dvije generacije, a film je to razumljivo odražavao.

U hrvatskoj kinematografiji to se korjenito promijenilo 1990. Nakon devedesetih, selo je uvelike nestalo iz hrvatskog filma....

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. studeni 2024 00:01